Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Kradzież z konta za pomocą linku

Witam, niestety spotkała mnie nieprzyjemność.
Historia krótka ale intensywna.
Wystawiłam przedmiot na olx
Chętny kupca wszystko gra pasuje mi ze szybko.
Dostaje link odnośnie kuriera. Link otwieram i pokazuje mi się strona ING (identyczna do jakiej się loguje)
Więc się loguje a po 5 minutach orientuje się że nie mam za co żyć. W 30 sekund wyczyszczone konto blikiem.
I teraz moje pytanie jak bank mi w tym pomoże? Za każdym razem jak dzwonię do banku dostaje min5 pytań sprawdzających a tu link-klik-logowanie-stan konta 0.
Czy ING Bank Śląski nie uważa ze przy obecnym nadmiarze tego typu oszustw powinno być więcej zabezpieczeń. Np w konkurencyjnym banku w takich przypadkach bank od razu się kontaktuję z klientem.
Sprawa zgłoszona na policję reklamacja zgłoszona tylko że do momentu odpowiedzi mogę umrzeć z głodu.
Dodatkowo zgodnie z ustawą o usługach płatniczych, bank w terminie jednego dnia roboczego powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. ... Bank nie może odmawiać zwrotu środków i jednocześnie uzależniać tego od zgłoszenia przez konsumenta sprawy na Policję lub stwierdzać ze za głupotę się płaci.
Jakie są szanse ze bank zwróci mi skradzione pieniądze-przynajmniej ich część
Odpowiedz
0 Lajków
Kingrz9588
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
12-12-2021
Wiadomość 1 z 22 (11 118 wyświetleń)

Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

Witam, mnie również spotkała ta nieprzyjemność z tym ze u mnie odbyło się to przez stronę InPost pozniej bankową. Zgłosiłem sprawę do banku jak również na policję ciekawe co z tego będzie...
Odpowiedz
0 Lajków
GMat28
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
13-12-2021
Wiadomość 2 z 22 (10 981 wyświetleń)

Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

U mnie olx link do inpost i od razu przeniosło mnie na stronę banku ING.
Co ciekawe żeby dowiedzieć się czegoś w banku trzeba przebrnąć przez sito pytań i @ odnośnie potwierdzenia że to ja. A tutaj ktoś sobie wszedł wypłacił co chciał i tyle...
Odpowiedz
0 Lajków
Kingrz9588
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
12-12-2021
Wiadomość 3 z 22 (10 944 wyświetleń)

Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

Mam analogiczny problem - dlaczego nikt z banku nie zechciał tu odpowiedzieć na zadane pytanie? Według UOKiK obowiązkiem banku w pierwszej kolejności jest oddać pieniądze klientowi, później dopiero może rozważać czy do kradzieży doszło z winy klienta i ewentualnie dochodzić zwrotu części kwoty.

Odpowiedz
0 Lajków
qvx
qvx
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
14-12-2021
Wiadomość 4 z 22 (10 900 wyświetleń)

Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

W moim przypadku głównym zmartwieniem było to czy zapłacę ratę kredytu w terminie. Mówię że chyba widać że ja nie mam za co żyć to o racie nawet nie myślę. Konsultant na to że mu przykro ale kasa na ratę ma się znaleźć na koncie. Bo banku to nie interesuje skąd ja na to kasę wezmę. Nie wspomnę już o tym że do oddziału ma 40km... Ale ratę wpłaciłam więc bank szczęśliwy a ja na koncie miałam 0 to teraz mam -
Odpowiedz
0 Lajków
Kingrz9588
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
12-12-2021
Wiadomość 5 z 22 (10 843 wyświetleń)

Re: Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

@Kingrz9588 Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Jeśli wina byłaby po stronie banku to musielibyśmy postąpić tak jak piszesz @qvx. Jeśli klient nie zachował ostrożności i ujawnił innej osobie dane do logowania nie mamy takiego obowiązku.

 

Proszę, zgłoście w tej sprawie u nas reklamację, o ile jeszcze tego nie zrobiliście. Zrobicie to w dowolnym oddziale, pod numerem 32 357 00 69, na czacie w Moim ING lub korespondencyjnie wysyłając pismo na adres centrali w Katowicach. W odpowiedzi na reklamację szczegółowo udzielimy wszystkich wyjaśnień. Bezpieczeństwo danych i pieniędzy naszych klientów jest dla nas priorytetem. Niestety nie jesteśmy w stanie wychwycić każdej próby podszycia lub kradzieży, a dodatkowym utrudnieniem jest to, gdy klient sam świadomie podaje dane osobie trzeciej lub autoryzuje w telefonie dyspozycje. Każda taka dyspozycja jest szczegółowo opisana i wskazuje jednoznacznie, w jakim celu wprowadzamy kod autoryzacyjny. Bezpieczeństwo zaczyna się więc na samym początku od samego użytkownika. Dodatkowe informacje o bezpiecznym bankowaniu podajemy tutaj.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
584
126
12-04-2017
Wiadomość 6 z 22 (10 811 wyświetleń)

Re: Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

Wklejam tutaj treść reklamacji, jaką za chwilę złożę w oddziale ING:

 

W nawiązaniu do złożonej przeze mnie telefonicznie reklamacji w dniu 14.12.2021, dotyczącej kradzieży środków pieniężnych w kwocie 0000 zł z mojego rachunku bankowego prowadzonego przez ING Bank Śląski S.A., informuję, że zgodnie z artykułem 45 ust.1 ustawy o usługach płatniczych (Dz. U. 2011 Nr 199 poz. 1175), Bank zobowiązany jest do przywrócenia obciążonego rachunku płatniczego do stanu, jaki istniałby, gdyby nie miała miejsca nieautoryzowana transakcja płatnicza niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, którą został obciążony rachunek płatnika. Wobec powyższego wnoszę o przywrócenie kwoty 0000 zł na mój rachunek bankowy do końca dnia dzisiejszego, tj. 15.12.2021. Nadmieniam, że zgodnie z opinią prawną prezentowaną na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (dostęp: 15.12.2021) obowiązkiem Banku w pierwszej kolejności jest zwrot skradzionych środków w terminie jak wyżej opisano, a dopiero w dalszej kolejności rzetelnie przeanalizować zgłoszenie reklamacyjne i w razie wątpliwości domagać się zwrotu części zwróconych środku. Zaznaczam również,że zgodnie z przytoczoną podstawą prawną Bank nie może uzależniać zwrotu środków od zgłoszenia na Policję popełnienia przestępstwa przez pokrzywdzonego.

 

Jednocześnie zaznaczam, że:

  • nie przekazywałem przestępcom podszywającym się pod bank otrzymanego poprzez wiadomość SMS kodu autoryzacyjnego pozwalającego na aktywację aplikacji mobilnej – zaznaczam, że o fakcie tym informowałem pracownika banku podczas wczorajszej rozmowy telefonicznej.

  • nigdy wcześniej nie korzystałem z usługi Blik, a w związku z tym nie wypłacałem środków z bankomatów, korzystając z przedmiotowej usługi. Nadto przez kilka ostatnich lat nie korzystałem z możliwości wypłaty środków w bankomatach w ogóle. Powyższe wskazują, że nieautoryzowana transakcja, jaka miała miejsce 14.12.2021 posiadała cechy transakcji nietypowej, która w mojej ocenie powinna zostać wychwycona przez systemy bezpieczeństwa banku.

  • w momencie, gdy zorientowałem się, że mogę stać się celem ataku hackerskiego, mającego na celu wyłudzenie danych, niezbędnych do zalogowania się do mojej bankowości internetowej, zalogowałem się na swoje konto poprzez aplikację mobilną – wówczas środki znajdowały się jeszcze na koncie. Po chwili zostałem automatycznie wylogowany, a kolejna próba zalogowania się nie przyniosła rezultatu. W dalszej kolejności niezbędna stała się kolejna aktywacja aplikacji mobilnej, po której uruchomieniu okazało się, że dokonano wypłaty środków przy użyciu systemu Blik z bankomatu Euronet w Warszawie przy ul. Głębockiej 15A.

  • zaznaczam, że w momencie logowania się na aplikację mobilną znajdowałem się w Gdańsku, korzystałem z adresu IP, który ww. aplikacji pozwalał ustalić moją lokalizację. Natomiast w zasadzie w tej samej chwili aplikacja została uruchomiona w Warszawie, co również nie zostało w żaden sposób wychwycone przez systemy bezpieczeństwa banku.

 

Wobec powyższego, uważam moją reklamację za w pełni zasadną. Wnoszę o zwrot kwoty 0000 zł w dniu dzisiejszym, a także w późniejszym terminie o rozpatrzenie przedmiotowej reklamacji i poinformowanie mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji poprzez bankowość internetową lub/i mailowo. Wysyłanie korespondencji nie jest niezbędne. Nadmieniam, że kopię przedmiotowego pisma przekazuję do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gdańsku. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, informuję, że sprawę przekażę do Arbitra Bankowego, a jeśli to nie przyniesie satysfakcjonującego mnie rezultatu, skieruję sprawę na drogę postępowania sądowego.

 

 

Do wiadomości:

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

  • Miejski Rzecznik Konsumentów w Gdańsku

Odpowiedz
0 Lajków
qvx
qvx
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
14-12-2021
Wiadomość 7 z 22 (10 790 wyświetleń)

Re: Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

No jestem ciekawa... Oddział pewnie powie że trzeba czekać na decyzję reklamacji..
Odpowiedz
0 Lajków
Kingrz9588
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
12-12-2021
Wiadomość 8 z 22 (10 779 wyświetleń)

Re: Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

@qvx Do każdego zgłoszenia podchodzimy indywidualnie i dokładnie je sprawdzimy. Wyjaśnienia w tej sprawie przekażemy Ci w odpowiedzi na reklamację.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
584
126
12-04-2017
Wiadomość 9 z 22 (10 772 wyświetleń)

Re: Re.: Kradzież z konta za pomocą linku

Rzecz w tym, że Waszym obowiązkiem jest, zanim rozpatrzycie reklamację, zwrócić skradzione środki. I macie na to niewiele czasu, bo jeden dzień. Dopiero potem możecie dochodzić zwrotu środków, jeżeli uznacie, że ich zwrot był bezzasadny.

Odpowiedz
0 Lajków
qvx
qvx
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
14-12-2021
Wiadomość 10 z 22 (10 767 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy