17-10-2024 08:15
Odpowiedziałem na posty w tej samej sprawie tutaj: https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/dyspozycja-na-wypadek-%C5%9Bmierci-bez-wizyty-...
W skrócie: można już u nas złożyć i odwołać dyspozycję wkładem na wypadek śmierci zdalnie - w bankowości internetowej Moje ING. Dyspozycję można złożyć prawie dla wszystkich kont indywidualnych i lokat. Znajdziecie ją w zakładce Usługi> Sprawy dotyczące śmierci> Złóż dyspozycję na wypadek śmierci.
17-10-2024 18:32
@MateuszF:Odpowiedziałem na posty w tej samej sprawie tutaj: https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/dyspozycja-na-wypadek-%C5%9Bmierci-bez-wizyty-...
Dzięki. Widziałem.
Natomiast mam pytania:
1. Dlaczego nadal trzeba co chwilę składać dyspozycję po każdym nowym założonym rachunku, lokacie? Ale chyba powinno być tak jak jest z tych bankach, które napisałem przykłady. Czyli że dyspozycja powinna dotyczyć zarówno tych kont, które zostały założone przed jej złożeniem, jak i po.
2. Jeśli się złoży w w bankowości internetowej Moje ING to jak wygląda procedura dalej? To jest w systemie? Na koncie? Wysyłacie to mailem?
3. Czy jest możliwość tego otrzymania fizycznie, aby mieć podkładkę lub też możliwość przekazania to osobie zainteresowanej (wpisanej w tą dyspozycję)? Wtedy to wysyłacie pocztą czy trzeba odebrać w oddziale?
4. Zawsze ta dyspozycja w bankowości internetowej ING jest za 0zł? Czy są wyjątki?
5. Napisałeś w bankowości internetowej ING. Ale również to widzę w aplikacji Moje ING
18-10-2024 18:52
1. Ponieważ aktualnie tak to u nas wygląda. Nie mamy dyspozycji na przyszłe założone rachunki - dziękujemy za opinię.
2 i 5. Złożone dyspozycje są widoczne w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Możesz je złożyć i odwołać tu i tu. Nasze funkcjonalności tu i tu są praktycznie takie same. Różnica jest chyba jedynie w bliku. Także pisząc w bankowości internetowej mamy również na myśli aplikację. Nie wysyłamy dyspozycji mejlem. Są widoczne w bankowości jak i w naszych systemach.
3. Dyspozycje składane w bankowości internetowej znajdziesz w zapisanych dokumentach. Klikasz w menu - ikona ludzika u góry> Moje dokumenty> Otwórz Moje Dokumenty> Dokumenty bankowe> Ogólne. Możesz taki plik pobrać i wydrukować. Możemy też wydać Ci opinię o koncie za 35 zł, w której opiszemy taką dyspozycję, ale po co 😊
4. Dyspozycje złożone w bankowości internetowej są za darmo. Te składane w placówkach są płatne - 15 zł jednorazowo i tutaj nic się nie zmieniło. Opłata jest za manualną obsługę dyspozycji.
19-10-2024 12:09 | Edytowano: 19-10-2024 12:11
@MateuszF:1. Ponieważ aktualnie tak to u nas wygląda. Nie mamy dyspozycji na przyszłe założone rachunki - dziękujemy za opinię.
To powinniście to przemyśleć. Jest to trochę bez sensu, aby co chwilę np od lokaty do lokaty składać dyspozycję. Wystarczy przecież tylko raz złożyć i nie mieć z tym problemu.
Dla ING to tez nie jest żaden problem. Wystarczy tylko zmienić formułkę dyspozycji i zmienić kilka zdań, aby to mogło działać tak długo aż do czasu zmiany zdania przez klienta (odwołanie) albo naprawdę gdy sytuacja się zmieni (modyfikacja).
Mniej problemu dla użytkownika Waszej bankowości, mniej problemów dla ING. Tym bardziej, że w bankowości ING można teraz to robić za 0zł, więc za każdą zmianę "już nie zarabiacie"
@MateuszF:2 i 5. Złożone dyspozycje są widoczne w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Możesz je złożyć i odwołać tu i tu. Nasze funkcjonalności tu i tu są praktycznie takie same. Różnica jest chyba jedynie w bliku. Także pisząc w bankowości internetowej mamy również na myśli aplikację. Nie wysyłamy dyspozycji mejlem. Są widoczne w bankowości jak i w naszych systemach.
3. Dyspozycje składane w bankowości internetowej znajdziesz w zapisanych dokumentach. Klikasz w menu - ikona ludzika u góry> Moje dokumenty> Otwórz Moje Dokumenty> Dokumenty bankowe> Ogólne. Możesz taki plik pobrać i wydrukować.
Dzięki za wyjaśnienie. Zgadza się. Wasza apka w stosunku do www praktycznie się nie różni. (poza BLIKiem)
Natomiast ostatnie pytanie dla wyjaśnienia.
Jeśli ktoś ma już dyspozycję na wypadek śmierci, którą dokonał w placówce ING kilka lat temu (zapłacił przy okazji) i posiada ją w wersji papierowej.
Gdy przez bankowość ING (przez apkę, www) chciałby ją zmodyfikować, to teraz?
a) Ta dyspozycja jest widoczna w dokumentach (ścieżkę podałeś)
b) Jeśli ma papierową wersję to musi ją najpierw anulować?
c) Jeśli ma wersję papierową, to wystarczy tylko modyfikacja dyspozycji?
A może prościej. Mając wersję papierową dyspozycji, co należy zrobić aby ją zaktualizować i miała ona moc sprawczą?
21-10-2024 13:22
Aby zaktualizować dyspozycję na wypadek śmierci - można to zrobić nadal w placówce bankowej lub w Moim ING składając nową dyspozycję. Wtedy zastąpi ona starą (papierową), jeśli na nowej będzie przynajmniej jeden rachunek ze starej dyspozycji.
Możesz odkryć widok stanu kont wchodząc w aplikacji w prawy górny róg. Wybierasz tam Ustawienia - Widok - Strona główna.
30-12-2024Dlaczego Bank oferuje takie produkty z możliwością wpłaty na konto dziecka 200000 zł z oprocentowaniem 7% przez 3 mies? A co dalej? Pułapka i zamrożone środki. Oprocentowanie 1,5% i brak możliwości wy
... 29-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
12 | |
11 | |
6 | |
5 | |
4 |