17-01-2018 09:21
Trzeba sobie powiedzieć jasno ,że to tłumaczenie jest tylko próba obronienia sytuacji w której Bank ING postanowił z sobie tylko znanych powodów utrudnić życie swoim klientom. Żaden inny bank tego nie zrobił choć jak rozumiem prawo obowiązujące w Polsce dotyczy nie tylko ING Banku.
Morał z tego jest taki ,że najlepszym wyjściem po otrzymaniu nowego dowodu osobistego jest zmiana banku na inny przyjazny klientowi aby za jakiś czas nie mieć tego samego problemu.
17-01-2018 10:11
Przykro mi jest czytać, że chcesz z tego powodu zamknąć u nas konto. Zauważ, że wcześniej informujemy klientów o utracie ważności i mają ten czas na to, żeby złożyć wniosek o wyrobienie nowego dowodu. Alternatywą jest również wskazanie aktualnego paszportu.
23-01-2018 12:49 | Edytowano: 23-01-2018 12:49
Pytanie jest inne. Jakim prawem bank przetwarza daną; termin ważności dowodu osobistego? Innymi słowy bank nie ma prawa wiedzieć kiedy kończy się ważność mojego dowodu, bo nie ma tego w rejestrze danych jakie na mój temat może przetwarzać.
Żeby nie było: reklamację zgłosiłem, odpowiedzi nie ma.....
W rejestrze jawnym takiej danej NIE MA. Będzie bardzo ciekawie kiedy zablokujecie mi konto, bo ja nowy dowód będę miał, więc wymogi ustawy o DO spełnię. Więc jak wykażecie, że zgodnie z prawem zablokowaliście mi konto?
Zakres danych przetwarzanych w zbiorze "Zbiór Klientów ING Banku Śląskiego Spółka Akcyjna":
Nazwiska i imiona; Imiona rodziców; Data i miejsce urodzenia; Adres zamieszkania lub pobytu; Numer ewidencyjny PESEL; Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP); Miejsce pracy; Zawód; Wykształcenie; Seria i numer dowodu osobistego; Numery telefonów domowych; Numery telefonów komórkowych; Obywatelstwo; Status dewizowy; Status podatkowy; Status FATCA; Numer TIN/EIN; Kraj; Kraj urodzenia; Urząd Skarbowy; Płeć; Wizerunek osoby (ksero zdjęcia z dokumentu tożsamości); Adres do korespondencji, jeżeli inny niż zamieszkania; Seria i numer paszportu; Seria i numer innego dokumentu (Zielona Karta; Legitymacja szkolna, Legitymacja studencka; Legitymacja ubezpieczeniowa; Prawo jazdy; Karta ubezpieczeniowa; Karta pobytu; Zaświadczenie z urzędu meldunkowego); Stan cywilny; Status mieszkaniowy; Nazwisko panieńskie matki; Numery rachunków bankowych; Nazwa Banku; Data otwarcia rachunku; Adresy internetowe; Numery kart płatniczych wraz z kwotami limitów; Numer telefonu służbowego; Rodzaj miejsca pracy/forma prawna pracodawcy; Miesięczne przychody wnioskodawcy i rodziny wnioskodawcy, historia zatrudnienia (nazwa firmy, zajmowane stanowisko, rodzaj umowy o pracę, okres zatrudnienia, rodzaj otrzymywanych świadczeń); Staż pracy u obecnego pracodawcy; Rodzaj umowy o pracę / status zatrudnienia; Nazwa firmy, adres siedziby, numer telefonu; Posiadane polisy ubezpieczeniowe, posiadane papiery wartościowe i jednostki uczestnictwa w funduszach, udziały w innych przedsiębiorstwach; Indywidualne numery klienta używane w systemie informatycznym Banku dla poszczególnych usług bankowych (np. ING Bank Online, HaloŚląski), numery ewidencyjne nie mające żadnych ukrytych znaczeń; Informacje dot. zdolność do czynności prawnych (pełna, ograniczona, brak); Informacje dotyczące osób, wobec których stosuje się wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego; Dane dotyczące zabezpieczeń kredytów; Data pozyskania udok. informacji o śmierci, Udokumentowana data śmierci; Skazania; Orzeczenia o ukaraniu; inne orzeczenia wydane w postępowaniu sądowym lub administracyjnym
23-01-2018 13:16
To ,że jest przykro to OK. Ale to nie jest odpowiedź na pytanie dlaczego tylko Bank ING postanowił utrudnić życie swoim klientom ? Inne banki jakoś tego nie zrobiły. Za jakiś czas może zdarzyć się podobna sytuacja i Bankowi znowu będzie przykro a klient będzie miał kłopot.
Jest na to bardzo proste lekarstwo. Ban powinien wycofać się z tego nękania klientów bo nie ma tu żadnego prawnego uzasadnienia. To jest wymysł kogoś z kierownictwa Banku i ten ktoś nie chce się wycofać ze swojej w oczywisty sposób szkodliwej decyzji.
23-01-2018 14:57
Ja mam jeszcze ciekawsze zdarzenie.
Nie mam aktualnego dowodu ale mam paszport i mimo tego co sami przedstawiciele banku piszą nie jest to wystarczający dokument tożsamości dla banku w momencie kiedy chcę wziąć pożyczkę. Po uruchomieniu wniosku kredytowego pojawia się żądanie uzupełnienia danych w dokumencie tożsamości.
To jak jest z tym paszportem ?
Na dowód trzeba z dwa tygodnie poczekać i jeśli teraz potrzebuje gotówki, to muszę poszukać pomocy u konkurencji?
24-01-2018 13:24
@mtommi Te dane są wskazane w zarejestrowanym zbiorze w GIODO. Informacja na stronie zostanie zaktualizowana.
24-01-2018 13:27
@bred Jeżeli masz obywatelstwo polskie to możesz złożyć wniosek o pożyczkę na podstawie samego paszportu. Jeżeli dane o nieaktualnym dowodzie osobistym nadal u nas się pokazują to prosimy o kontakt z nami przez telefon lub wizytę w oddziale. Specjalista wtedy zaktualizuje dane i potem będziesz mógł złożyć wniosek.
24-01-2018 15:18
AgnieszkaBin pisze:@mtommi Te dane są wskazane w zarejestrowanym zbiorze w GIODO. Informacja na stronie zostanie zaktualizowana.
Ostatnia aktualizacja na stronie pliku https://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1119336 na stronie https://www.ingbank.pl/indywidualni/tabele-i-regulaminy/regulacje/ochrona-danych-osobowych jest z dnia 30.05.2017.
Jeżeli aktualizujecie dane w zbiorze GIODO, a nie robicie tego na stronie, to publikujecie nieprawdziwe informacje i wprowadzacie Klientów w błąd.
Powstaje uzasadnione pytanie, czy ING jest poważnym bankiem.
Niezależnie od tego przez okres co najmniej 3 miesięcy, od kiedy dostałem powiadomienie na stronie do chwili obecnej Bank mógł naruszać moje prawa przetwarzając dane, co do których oficjalnie na swojej stronie twierdzi, że tego nie robi. Pozostaje też pytanie skąd bank ma taką informację, ponieważ w żadnym formularzu takiej danej nie podawałem, a tu deklarujecie sposób pozyskania: "Bezpośrednio od osób, których dane dotyczą na podstawie wniosków papierowych oraz formularzy internetowych".
PS
Piszemy sobie o tym tutaj, ponieważ odpowiedzi na reklamację dalej nie mam. I cóż teraz: zgłaszamy sprawę do GIODO, czy jakieś postępowanie ugodowe? A czy Wasze ABI zgłosiło incydent - niezgodność zakresu zbioru ze stanem faktycznym?
24-01-2018 22:37
Jestem Obywatelem Polskim w moich dokumentach tożsamości jest obecnie tylko paszport i mam takie info jak widać na screenie.
Nie mogę go usunąć i nie mogę uruchomić nowego wniosku
25-01-2018 22:57
Tak jak pisała @AgnieszkaBin jeżeli dane o nieaktualnym dowodzie osobistym nadal u nas się pokazują, prosimy o kontakt z nami przez telefon lub wizytę w oddziale.
Nasza infolinia, jest całodobowa - (32) 357 00 69. Tutaj, nie możemy sprawdzić co jest przyczyną.
Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
19 | |
12 | |
6 | |
5 | |
4 |