Odpowiedz

Skradziona karta debetowa

Witam,

w minioną środą skradziono mi portfel, w którym niestety znajdowała się karta debetowa do konta. Zanim się zorientowałem w sytuacji i zastrzegłem kartę, złodzieje zdążyli wykonać kilka transakcji za pomocą płatności zbliżeniowych.

Karta była ubezpieczona. Moje pytanie brzmi czy mogę domagać się zwrotu skradzionych pieniędzy poprzez nieuprawnione użycie karty?

Dziękuję z góry za odpowiedź,

Pozdrawiam.

Odpowiedz
0 Lajków
marcinkowski
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
13
3
10-04-2016
Wiadomość 1 z 6 (6 206 wyświetleń)

Re.: Skradziona karta debetowa

@marcinkowski Ubezpieczenie karty płatniczej w przypadku nieuprawnionego użycia karty obejmuje te transakcje, które zaistniały w ciągu 72 godzin przed zgłoszeniem u nas faktu utraty tej karty (w wyniku rabunku, kradzieży lub zgubienia). Zgłoszenia szkody można dokonać pod numerami Infolinii PZU SA: (48) 801 102 102 lub (48) 22 566 55 55.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
801
173
04-09-2015
Wiadomość 2 z 6 (6 202 wyświetleń)

Re.: Skradziona karta debetowa

A czy bank jest w stanie mi podać dokładne godziny wykonania nieuprawnionych transakcji?

Transkacje były wykonane tego samego dnia, w którym zgłosiłem w bankę utratę.

marcinkowski
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
13
3
10-04-2016
Wiadomość 3 z 6 (6 190 wyświetleń)

Re.: Skradziona karta debetowa

@marcinkowski Prosimy w tej sprawie o kontakt z nami pod numerem 32 357 00 12. Jesteśmy dostępni całodobowo.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
801
173
04-09-2015
Wiadomość 4 z 6 (6 187 wyświetleń)

Re.: Skradziona karta debetowa

Bardzo dziękuję za odpowiedź, jednocześnie chciałem zapytać jak zabezpieczone są karty z możliwością płatności zbliżeniowych, skoro złodzieją mogli wykonać 6 nieuprawnionych transakcj bez PINu?

Ile można wykonać transakcji bez PINu?

Czy po zastrzeżeniu karty można mimo wszystko wykonać transakcje zbliżeniowe?

marcinkowski
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
13
3
10-04-2016
Wiadomość 5 z 6 (6 162 wyświetleń)

Re.: Skradziona karta debetowa

Wprowadziliśmy zabezpieczenie w postaci zaprogramowanych na karcie mechanizmów limitujących transakcje zbliżeniowe. Każda transakcja zbliżeniowa, która powoduje przekroczenie tego poziomu, musi zostać potwierdzona kodem PIN lub podpisem. Dzięki temu nie ma możliwości wykonania wiele razy pod rząd transakcji zbliżeniowych na niskie kwoty, które nie byłyby potwierdzone dodatkowo PIN-em. Wysokość wspomnianych algorytmów limitujących jest niezależna od wysokości maksymalnej kwoty pojedynczej transakcji zbliżeniowej, realizowanej bez autoryzacji kodem PIN lub podpisem, wynoszącej 50 zł.
Oczywiście należy  pamiętać o tym, by w sytuacji  utraty karty jak najszybciej ją zastrzec. Od tego momentu bierzemy pełną odpowiedzialność za wszystkie transakcje, które zostały wykonane.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
801
173
04-09-2015
Wiadomość 6 z 6 (6 139 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Zablokowaliśmy tę kwotę na płatność kartą?

Na Twoim koncie środki są zablokowane, ponieważ bank wyraził zgodę na transakcję - taka odpowiedź zostaje wysłana do punktu, w którym płacisz. Może się zdarzyć, że takiej odpowiedni nie otrzymają, lub

...

25-04-2025
Re.: Błędne zaczytywanie danych do Profilu Zaufanego - 2 imiona

Hm... przy zakładaniu profilu informują, że:

 

"Twoje dane pobraliśmy z twojego banku. Nie możesz ich tu edytować. Jeśli chcesz je zmienić, zrób to najpierw w swoim banku."

 

i

 

"Uwaga: drugie imię musi by

...

25-04-2025
Zablokowaliśmy tę kwotę na płatność kartą?

Witam,

 

Dokonywałem płatności za hotel kartą, na stronie nie potwierdzili żadnej rezerwacji. Z konta pieniądze zniknęły. Informacja pod kwotą jest następująca "Zablokowaliśmy tę kwotę na płatność kartą

...

25-04-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy