27-05-2016 07:56
Witam,
w minioną środą skradziono mi portfel, w którym niestety znajdowała się karta debetowa do konta. Zanim się zorientowałem w sytuacji i zastrzegłem kartę, złodzieje zdążyli wykonać kilka transakcji za pomocą płatności zbliżeniowych.
Karta była ubezpieczona. Moje pytanie brzmi czy mogę domagać się zwrotu skradzionych pieniędzy poprzez nieuprawnione użycie karty?
Dziękuję z góry za odpowiedź,
Pozdrawiam.
27-05-2016 08:22
@marcinkowski Ubezpieczenie karty płatniczej w przypadku nieuprawnionego użycia karty obejmuje te transakcje, które zaistniały w ciągu 72 godzin przed zgłoszeniem u nas faktu utraty tej karty (w wyniku rabunku, kradzieży lub zgubienia). Zgłoszenia szkody można dokonać pod numerami Infolinii PZU SA: (48) 801 102 102 lub (48) 22 566 55 55.
27-05-2016 08:58
A czy bank jest w stanie mi podać dokładne godziny wykonania nieuprawnionych transakcji?
Transkacje były wykonane tego samego dnia, w którym zgłosiłem w bankę utratę.
27-05-2016 09:07
@marcinkowski Prosimy w tej sprawie o kontakt z nami pod numerem 32 357 00 12. Jesteśmy dostępni całodobowo.
27-05-2016 12:16
Bardzo dziękuję za odpowiedź, jednocześnie chciałem zapytać jak zabezpieczone są karty z możliwością płatności zbliżeniowych, skoro złodzieją mogli wykonać 6 nieuprawnionych transakcj bez PINu?
Ile można wykonać transakcji bez PINu?
Czy po zastrzeżeniu karty można mimo wszystko wykonać transakcje zbliżeniowe?
27-05-2016 14:45
Wprowadziliśmy zabezpieczenie w postaci zaprogramowanych na karcie mechanizmów limitujących transakcje zbliżeniowe. Każda transakcja zbliżeniowa, która powoduje przekroczenie tego poziomu, musi zostać potwierdzona kodem PIN lub podpisem. Dzięki temu nie ma możliwości wykonania wiele razy pod rząd transakcji zbliżeniowych na niskie kwoty, które nie byłyby potwierdzone dodatkowo PIN-em. Wysokość wspomnianych algorytmów limitujących jest niezależna od wysokości maksymalnej kwoty pojedynczej transakcji zbliżeniowej, realizowanej bez autoryzacji kodem PIN lub podpisem, wynoszącej 50 zł.
Oczywiście należy pamiętać o tym, by w sytuacji utraty karty jak najszybciej ją zastrzec. Od tego momentu bierzemy pełną odpowiedzialność za wszystkie transakcje, które zostały wykonane.
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?
23-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |