17-10-2016 08:59 | Edytowano: 17-10-2016 08:59
Płatność kartą za zakupy w Internecie. Pośrednik PayU. Podaje dane karty. System przekierowuje mnie do strony z komunikatem:
System chwilowo niedostępny. Niestety, system chwilowo jest niedostępny, proszę spróbować ponownie za chwilę.
Gdyby nie fakt, że po chwili otrzymałem potwierdzenie realizacji płatności za towar z serwisu zastosowałbym się do powyższego komunikatu i wykonał transakcję ponownie.
Po zalogowaniu się do systemu Moje ING faktycznie jest blokada za dokonaną transakcję. Pomimo, że otrzymałem komunikat o braku dostępności i braku autoryzacji 3D Secure.
Skoro wystąpił błąd (komunikat) to dlaczego transakcja została zrealizowana?
Czy w przypadku gdyby transakcja została wykonana przeze mnie ponownie, czy bank ING zwróci koszt?
17-10-2016 09:24
Prosimy o kontakt przez bankowość internetową lub telefonicznie: 32 357 00 12. Zweyfikujemy status płatności.
Za pośrednictwem forum niestety nie mogę sprawdzić danych systemowych.
17-10-2016 09:37
Dziękuje za szybką reakcję.
Nie chodzi mi o weryfikację transakcji. Na chwilę obecną, pomimo nieprawiłdowych komunikatów, PayU potwierdziło transakcję.
Moim wpisem raczej chciałbym zasygnalizować problem jakim jest komunikat aby wykonać transakcję ponownie, ponieważ występuje "chwilowy" problem z systemem. Tymczasem płatność została zrealizowana.
Gdybym zastosował się do komuniaktu i wykonał ją drugi raz, odpowiedź z Banku była by zapewne - transakcje zostały wykonane prawidłowo. Bo zaksięgować system by je zaksięgował tylko, że w trakcje ich przetwarzania powiadomił klienta o problemie, a mimo to realizował proces dalej.
Pozdrawiam.
17-10-2016 14:10
Dziękujemy za sugestię odnośnie komunikatu.
Mimo niedostępności systemu 3D Secure, sprzedawca może zdecydować o wykonaniu płatności w sposób standardowy.
Transakcja jest wtedy zatwierdzana na podstawie danych karty. Taka akceptacja następuje już po wyświetleniu komunikatu o błędzie.
Z tego powodu, po każdej transakcji, również odrzuconej, zachęcam do sprawdzenia, czy środki nie zostały pobrane z rachunku.
W razie pytań lub wątpliwości proponuję przesłać wiadomość przez bankowość internetową lub kontakt: 32 357 00 12.
17-10-2016 14:12
@MarcinB dziękuje za sugestie.
Taka sytuacja przytrafiła mi się już nie pierwszy raz (pierwszy w ING) i jestem już uczulony na takie incydenty.
Jeżeli proces, pomimo komunikatu, jest kontynuowany to faktycznie warto zastanowić się nad zmianą komunikatu.
Pozdrawiam.
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
1 | |
1 | |
1 |