Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej


Keicam pisze:

Kolejne pytanie i blad ale tym razem nowego systemu i starego systemu:

Klikamy w Karty i nastepnie w szczegoly karty.

Zwrocice prosze uwage ze przy: Najblizsza data porania prowizji za kartę jes tprezentowana data 28.02.106 a jest dziś 01.04.2016. Ten blad jest zarowno w starej wersji systemu jak i nowej. Kaszana...

 


Zgłosiliśmy to. Pracujemy nad tym, aby dane prezentowały się znowu prawidłowo.





-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
772
171
04-09-2015
Wiadomość 291 z 1 332 (5 703 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


mcumberpl pisze:

Logowanie w dniu dzisiejszym i pytanie gdzie jest mój rachunek? Zniknął z widoku.
Przelogowałem na starą wersję. Wszystko OK.

Błąd czy żart? Jeśli to drugie to nie ładny.

Zgłosiłem reklamację.


@Konto usunięte @KrzysztofB Dziękujemy za zgłoszenie. Sprawdzimy to. 





-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
772
171
04-09-2015
Wiadomość 292 z 1 332 (5 701 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@wojciech Zapisaliśmy Twoje sugestie dotyczące dużych formatek i przewijania strony (m.in. w przelewie do ZUS). Piszesz o braku wielu przydatnych funkcji - prosimy, doprecyzuj co chciałbyś, aby się pojawiło.
Nowy system wdrażamy etapami, natomiast jeżeli coś nie działa, np. w aplikacji mobilnej, to prosimy o zgłoszenie - telefonicznie lub przez bankowość internetową. Możesz również z doradcą umówić się na oddzwonienie. Jak tylko problem zostanie rozwiązany - oddzwonimy.

@Mitchris Naszym celem było stworzenie takiego podglądu produktów, aby „rzut oka” wystarczył do zorientowania się w stanie swoich finansów. I po zalogowaniu na pierwszej stronie są najczęściej poszukiwane informacje, o których piszesz - obecny stan konta i historia przelewów. Twoja opinia dotyczy również widoczności na stronie głównej: wydatków miesięcznych, rocznych oraz dodatkowych funkcji (BLIK, Paragony). Przekazaliśmy to do zespołu, ktory pracuje nad nową bankowością internetową.





-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
772
171
04-09-2015
Wiadomość 293 z 1 332 (5 688 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


AgnieszkaBin pisze:

@wojciech Zapisaliśmy Twoje sugestie dotyczące dużych formatek i przewijania strony (m.in. w przelewie do ZUS). Piszesz o braku wielu przydatnych funkcji - prosimy, doprecyzuj co chciałbyś, aby się pojawiło.
Nowy system wdrażamy etapami, natomiast jeżeli coś nie działa, np. w aplikacji mobilnej, to prosimy o zgłoszenie - telefonicznie lub przez bankowość internetową. Możesz również z doradcą umówić się na oddzwonienie. Jak tylko problem zostanie rozwiązany - oddzwonimy.


Akurat kontakt telefoniczny imho nie jest konieczny (w sumie to wydaje się mniej praktyczny nawet - idealnie byłoby mieć dostęp do jakiegoś bug-tracka gdzie można dyskutować różne funkcje, vide github, aczkolwiek rozumiem, że tak bezpośredni kontakt jest nie wskazany, a druga strona nawet mogłaby go nie chcieć, mówiąc z doświadczenia i kontaktów z marudządzymi użytkownikami Emotikon: Bardzo szczęśliwy)

 

Ad sugestie:

* marudzę od kilku lat o Powiadomiena na e-mail (v. https://spolecznosc.ingbank.pl/-/Bankowo%C5%9B%C4%87-internetowa-i-mobilna/Powiadomienie-i-wyci%C4%8... - nie jest to stricte związane z nowym interfejsem, ale funkcja szalenie przydatna;

* strona podsumowania -- już przy wprowadzaniu poprzedniej wersji usunęliście globalny podgląd rachunków (trzeba było się przebijać przez on-mouse-over na każdym rachunku, żeby zobaczyć status) i dopiero po bodajże roku przywróciliście stronę z podsumowaniem (aczkolwiek wciąż nie jako pierwsza strona)... teraz jest niby lepiej, bo strona z podsumowaniem jest, ale w przypadku większej ilości rachunków/usług/produktów jest ona zwyczajnie niepraktyczna ("estetyka ponad treść", bo skupiliście się na wizualnej stronie z dziwnymi kółkami... tak, bardziej podoba mi się strona na modłę arkusza kalkulacyjnego niż aktualnie 'trędi' serwisów społecznościowych z gigantycznimi zdjęciami i znikomą ilośćią informacji); niby jest menu 'moje finanse', ale znowuż - trzeba dodatkowo klikać, informacje nie są kompletne; imho prosta strona z pogrupowaną wg rodzaju listą rachunkó/produktów, wzbogacona o saldo bieżące i dostępne i wszystko... (można odnieść wrażenie, żę obecna strona to jest jakiś 'mokry sen' designera... niestety...)

* sumowanie rachunków.... niby fajnie, ale uzględnia wszystkie rachunki do których jesteśmy upoważnieni (a co niekoniecznie obrazuje stan naszych finansów) - można niektóre rachunki ukryć, ale wtedy radośnie w ogóle znikają z systemu... wiec człowiek żyje w "bogatym" przeświadczeniu Emotikon: Mrugający

* przelewy wzorcowe -- zarządzanie i używanie - raz, że nie ma w ogóle, dwa - są wymieszane z historią (nie, nie lubię nowej mentalności "my wiemy lepiej wiec stworzymy algorytm, który będzie zgadywał" - najczęśćiej to jest uszczęśliwianie użytkownika na siłę): w przypadkó wzorców można było wpisać fragment zdefiniowanej nazwy (internet, telefon, etc - niekoniecznie z początku, teraz zdaje się nie działać to do końca) i dostawaliśmy tylko takowy; teraz wyszukiwanie zdaje się działać losowo; po wtóre - (wciaż brak wzorców) jeżeli mamy tylko odbiorcę to nie ma tytułu (nie aż taki problem) ani kwoty! (tak, można użyć przelewu historycznego, ale jak w jednym miesiacu akurat okaże się, że trzeba zrobic przelew na większą kwotę to znowu więcej klikania);

* zarządzanie zdefiniowanymi odbiorcami i szalone "pokaż więcej" - nie mamy bladego pojęcia ile jeszcze zostało, nie da się wyświetlić wszystkiego na jednej stronie + odwieczna wielkośćelementów wymagająca przewiniędzia kilku stron, żeby zobaczyć kilkanaście pozycji (i masy klikania!)

* przeglądanie historii transakcji - podobna bolączka jak z edycją odbiorców - jak definiujemy, że chcem "od-do" to i tak powyżej bodajże 20 pozycji dostajemy magiczne "pokaż więcej" i nie mamy bladego pojęcia ile w danym okresie było transakcji i le przeklikiwnia nas czeka... rozumiem, że ktoś mógłby położyć system bo zadałby zapytanie z 10 lat do wyświetlenia (na jednej stronie) ale miłoby by było żeby wprowadzić jednak "stronicowanie" (pagination) z możliwościa wybrania ilości elementów na stronie (najlepiej do konfiguracji w opcjach jak chcemy mieć domyślnie!) i informacją na której stronie jesteśmy i ile ich jest (bardzo popularny mechanizm, chociażby allegro na stronach listy aukcji ma coś podobnego "1, 2, 3... (dowolny numer)... n-1, n"

* kompletnie nie rozumiem, dlaczego wykonywanie przelewów z datą przyszłą zostało ukryte pod... rodzajem przelewu... dotarłem do tego dopiero po przeklikaniu wszystkich dostępnych opcji - intuicyjność więc leży i kwiczy

* fajnie, że ING ma UI wielojęzyczne, ale... byłoby miło, gdyby jednak można było wybrać język zamiast (znowu automat!) na pałę używać listy accepted-lang z przeglądarki...

* na interfejs wykonywania przelewów już marudziłem i zatrważąjącą ilość bieli też - w tym samym duchu https://www.dropbox.com/s/r0pu4ljqw3gdmdw/ing.png?dl=0 (tak, wiem, to wersja testowa, ale to zwyczajnie wygląda na miejsca na reklamy i namonlą promocję kolejnych kredytów (*) aniżej cokolwiek przydatnego - podsumowania rachunkó się tam nie wrzuci).

Drobiazgi: przydałby się licznik czasu do końca sesji z możliwościa 'odświeżenia' (jak nie chcemy na siłę zmieniać strony)

 

To tak w skrócie i na szybko, stety niestety od jakiegoś czasu ING używam mniej, bardziej z sentymentu i tego, że mam tu historię całą... oferta ulega pogorszeniu (opłaty za debit) brak sensownej oferty KK, irytacja przy poprzednim wdrożeniu "Nowego ING", etc...

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
245
89
02-03-2016
Wiadomość 294 z 1 332 (5 662 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@AgnieszkaBin

I jeszcze jedna rzecz (ale to też nie UI jako takie, chociaż związane ze wzorcami) -- potwierdzanie zapisanych odbiorców jest nie tyle głupie, co wkurzające! miesiąc w miesiąc człowiek robi przelew do ZUS (w starej wersji trzeba było ponawiać to kilka razy ze względu na inne rachunki) i... od pewnego czasu ING domaga się potwierdzania przelewu sms... no litości, może następny etap to przechodzenie do kolejnych podstron serwisu? albo robienie przelewu pomiędzy własymi rachunkami?

Ot, taki brak spójności i konsekwencji w różnych aspektach interakcji z ING...

wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
245
89
02-03-2016
Wiadomość 295 z 1 332 (5 658 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Czy po 12 kwietnia będzie możliwość ustawienia jako domyślnego starego systemu, czy trzeba będzie każdorazowo się przelogowywać z nowego na poprzedni? Przynajmniej w okresie w którym będą funkcjonowały dwa systemy. Druga kwestia, bank mógłby rozważyć wprowadzenie na forum miejsca, w którym klienci zgłaszali by swoje pomysły, reszta użytkowników mogła by na nie głosować i te z największą ilością głosów, byłby kierowane do banku, który musiałby się ustosunkować do propozycji - za lub przeciw. W chwili obecnej zgłaszane pomysły pozostają bez echa, czyli: tak przekazaliśmy do odpowiedniej jednostki, ale nie ma informacji zwrotnej - wprowadzamy/nie wprowadzamy.
Odpowiedz
0 Lajków
Mitchris
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
160
73
05-11-2015
Wiadomość 296 z 1 332 (5 642 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

a jak nie na forum to można użyć uservoice - super popularne, chociażby https://visualstudio.uservoice.com/forums/121579-visual-studio-2015 jeden z wieeelu przykładowych

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
245
89
02-03-2016
Wiadomość 297 z 1 332 (5 630 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

"Od początku system tworzony jest z wami, naszymi klientami. Te opinie są dla nas cenne i korzystamy z nich przy rozwijaniu systemu. Korzystamy również z analiz firm badawczych oraz doświadczenia specjalistów z wielu dziedzin. Bierzemy pod uwagę wszystkie sugestie, staramy się pogodzić oczekiwania różnych użytkowników. Zdajemy też sobie sprawę, że nie każdy lubi nowości i potrzeba czasu, żeby przekonać się do zmian. Mamy nadzieję, że kiedy lepiej poznasz system, zmienisz zdanie i przekonasz się do nowego systemu."
Totalne bzdury. Gdybyście choć trochę szanowali klientów, pozostawilibyście im chociaż wybór pomiędzy starym i nowym. Taka prosta metoda na okazanie szacunku. To już kolejna zmiana i każda kolejna jest coraz gorsza.
"Zdajemy też sobie sprawę, że nie każdy lubi nowości ..." - ale każdy musi się do nich przyzwyczaić i tyle. Ale to nie tylko kwestia lubienia czy nie. To jest irytujące! To są kolejne nerwy i stres. Mam nadzieję, że ktoś w porę się opamięta. Wśród swoich klientów macie też osoby, którym niepotrzebne jest pismo obrazkowe. A na dowód te wszystkie słowa krytyki na tym forum. Po co wydawać ciężkie pieniądze na "analizy firm badawczych", skoro na tym forum za darmo wypowiadają się sami użytkownicy.
Odpowiedz
0 Lajków
elnik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
03-04-2016
Wiadomość 298 z 1 332 (5 578 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


AgnieszkaBin pisze:

@Mitchris Naszym celem było stworzenie takiego podglądu produktów, aby „rzut oka” wystarczył do zorientowania się w stanie swoich finansów. I po zalogowaniu na pierwszej stronie są najczęściej poszukiwane informacje, o których piszesz - obecny stan konta i historia przelewów.


Wystarczyło wrócić do wersji ING Bank Online sprzed 15 lat. Bardziej intuicyjnie stanu finansów pokazać się nie da. Czekam jeszcze na dodanie konta firmowego, ale z tego co na razie widzę będzie pewnie dołożone w kółeczku pod nazwą "Konta" i znowu trzeba będzie klikać, żeby zobaczyć co tam jest na którym koncie.

Mam sugestię: proszę umożliwić domyślne otwarcie zakładki "Moje finanse" i domyślne ukrycie okienek "Dzisiaj", "Miesiąc" i "Rok". Ale jak widzę reakcję, albo jej brak na jedną z najczęściej postulowanych na forum poprawek czyli umożliwienie konfiguracji ekranu głównego to nie liczę na jej uwzględnienie.

Odpowiedz
0 Lajków
atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 299 z 1 332 (5 520 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

[ Edytowane ]

@wojciech Dziękujemy za wszystkie przekazane sugestie.

 

@Mitchris Od 12 kwietnia wybierając opcję Zaloguj na stronie głównej banku będziesz miał do wyboru 3 możliwości: Moje ING, ING BankOnLine oraz ING BusinessOnLine. Rozważymy Twoją propozycję ankiet i głosowań.

@atmt Przeanalizujemy zgłoszone sugestie.

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MarcinB
Były moderator
Były moderator icon
445
142
04-09-2015
Wiadomość 300 z 1 332 (5 510 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: zablokowany dostep do konta - koniecznosc wizyty w banku?

A i zapomniałem dopisać, jak będziesz w oddziale to koniecznie na miejscu upewnij się czy odblokowali dostęp. Bo ja się musiałem wracać i wszystko zajęło blisko 2 godziny. 

29-03-2024
Re.: zablokowany dostep do konta - koniecznosc wizyty w banku?

Niestety w ING to częsta praktyka, blokują za byle co, ja i moja rodzina mieliśmy blokady m.in za instalacje aplikacji moje ING po raz pierwszy. Najlepsze, że tłumaczyli się tym, że nastąpiła instalac

...

29-03-2024
Re.: zablokowany dostep do konta - koniecznosc wizyty w banku?

Dodam tylko - ze po takich rozmowach z konsultantami czuje sie jak traktowany jak idiota - prosze o wyjasnienie lub kontakt.

29-03-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy