Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej


MarcinB pisze:

@Keicam poprzednie wersje aplikacji ING BankMobile również nie wymuszały podania PIN-u po odblokowaniu ekranu. Kryterium to czas, jaki aplikacja jest w tle.

 

Poprzednia aplikacja wymusza podanie PIN-u po 60s, tymczasem nowa w ogole i tego dotyczylo pytanie. Moze bardziej precyzyjnie - jak dlugo sesja pozostaje wazna w przypadku braku komunikacji klient/serwer?

 

Odpowiedz
0 Lajków
ellukes
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
18
45
25-11-2015
Wiadomość 171 z 1 332 (38 321 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


MarcinB pisze:

Wykresy i grafiki mają na celu zwiększenie przejrzystości systemu. Graficzna strona główna systemu pozwala od razu na zorientowanie się w swoich finansach.

 

 

Jak byk widac, ze co drugi post, jesli nie czesciej, porusza ten sam problem bezsensownych babelkow i strony startowej. Zgadza sie, niektore czesci systemu sa bardziej przejrzyste, ale brak reakcji banku na najbardziej krytyczna czesc jak strona poczatkowa jest dla mnie zaprzeczeniem, ze system tworzycie dla ludzi/klientow, bo ich najzwyczajniej nie sluchacie.

To jest system bankowy gdzie liczy sie ergonomia i tresc a nie folder reklamowy co do ktorego sa nieco inne oczekiwania.

 

 

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
ellukes
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
18
45
25-11-2015
Wiadomość 172 z 1 332 (38 323 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Ostatnia uwaga odnosnie ergonomii i wydajnosci. Wykonalem prosta operacje - przelew wlasny z jednego rachunku na drugi, ta sama kwota (100pln zeby bylo latwo), tytul i inne dane domyslne. W aplikacji natywnej zajelo mi to ~7s, w nowej mobilnej ~14s (50% dluzej) . Generalnie wiecej klikania, wiecej przewijania, gorsza responsywnosc widoku, bardziej intensywna komunikacja klient/serwer (albo kiepsko obsluzona, ze wplywa na widok). Doswiadczenie powtorzylem dwa razy aby wykluczyc "czynnik ludzki". Co Wy na to?

Odpowiedz
0 Lajków
ellukes
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
18
45
25-11-2015
Wiadomość 173 z 1 332 (38 318 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

System powstał na bazie hiszpańskiej bankowości elektronicznej ING, gdzie przyjął się z bardzo dużą aprobatą. Nie byłoby jednak części, może i odsetek społeczności, która zawsze będzie hejtować (niezależnie jakby nie wyglądało, i jaką funkcjonalność spełniało) wszystko co nowe, ot tak. 

Odpowiedz
0 Lajków
GrzegorzG
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
78
13
30-01-2016
Wiadomość 174 z 1 332 (38 312 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@GrzegorzG proszę najpierw sprawdzić co oznacza słowo 'hejt' a potem go używać, bo można się wygłupić jak z myleniem bynajmniej i przynajmniej Emotikon: Mrugający
Odpowiedz
0 Lajków
xtr
xtr
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
56
28
29-11-2015
Wiadomość 175 z 1 332 (38 294 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Dobrze, możliwie błędnie użyte słowo, ale chodzi tutaj o samo przesłanie. Z jednej strony dzięki takim osobom, wykrywane są błędy, nieprawidłowości i można coś ulepszać. Z drugiej strony zniechęcają nowego użytkownika, który dopiero stawia pierwsze kroki w systemie, do korzystania przedstawiając mu minusy na piedestale ponad plusami, a to wręcz na tych zaletach warto się skupić, bo ich w tym przypadku jest znacznie więcej.

Odpowiedz
0 Lajków
GrzegorzG
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
78
13
30-01-2016
Wiadomość 176 z 1 332 (38 292 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Witam

Przeczytałem z grubsza temat i tylko widzę marudzenie ludzi Emotikon: Szczęśliwy Jasne, ciężko się przestawić na coś nowego bo ludzie kochają życie nudne, monotonne i bez żadnych zmian Emotikon: Szczęśliwy

Nie jestem młodym użytkownikiem i mam ponad 30 lat ale ten stary system ING był po prostu archaiczny. Milion nie potrzebnych funkcji, chodzenie na około i dojście do pewnej funkcji z 5 stron i tak zawsze dochodziło się do punktu wyjścia.

Nowy system ING - pierwsze wrażenie miałem takie "No cóż, trzeba się na nowo wszystkiego uczyć"

Później miałem problem z przyzwyczajaniem się logiki działania ale w końcu - wolę korzystać z nowego.

Czytałem tutaj wypowedzi niektórych z Was na temat nowego systemu mBanku. I czytam raczej opinie negatywne.

Dla mnie nowy MBank to najlepszy system na rynku. Ja wiem, że niektórzy nie lubią zmian i się czegoś na nowo uczyć ale nowy system w Mbanku - jest świetny. Nigdy wcześniej tak szybko nie robiłem przelewów. Mnie się tam podoba, poza pewnymi niepotrzebnymi funkcjami i przeładowaniem. Ale trudno - jeszcze nikt się nie narodził aby wszystkim dogodził.

 

Więc do meritum.

Nowy system ING jest dobry i widac, że idzie w dobrym kierunku ale brakuje mi pewnych rzeczy i funkcji

1)  Brak wybrania rachunku domyślnego. Przy każdym przelewie trzeba wybierać, z którego się dokonuje przelew.

Powinno być PRZELEW a potem podczas wpisywania danych możliwość wyboru rachunku (tak jak było i i jest w starym systemie)

 

2) Dlaczego przelew wykonuje się wpisując dane od lewej do prawej zamiast od góry do dołu? Po jakiemu to jest ?
Historię się przegląda od góry do dołu a wykonanie przelewu wpisując dane od lewej do prawej. Na telefonie sprawdzone - dane się wpisuje od góry do dołu. Powinno być od góry do dołu.

 

3) Brak konsekwencji w wielkości czcionki. Na pulpicie nazwy rachunków mała czcionka, Historia trochę większa i pogrubiona i WIELKA CZCIONKA w panelu wykonania przelewu. Po co takie wielkie litery w panelu przelewu? 

 

4) Moim zdaniem nie powinno na panelu Start wyświetlać wszystkich moich rachunków, oszczędności itp. Od tego jest zakładka moje finanse. Niektórzy sobie życzą więcej prywatności np przed dziewczyną facetem kochankiem kochanką czy nawet znajomymi. A tak po "głupim" zalogowaniu do systemu wszystko jest czarne na białym jak otwarta książka.

 

5) Historia powinna być na panelu głównym (start) pod wszystkimi rachunkami a nie z boku. Z boku to mogą być te funkcje jak Blick i inne cuda oraz wodotryski. Ponadto Historia na panelu głównym powinna mieć co najwyżej 10 ostatnich operacji. Resztę powinno się zobaczyć po kliknięciu Historia.

 

6) Brak możliwości ustawienia strony głównej. Pewne funkcje nie są potrzebne. Powinna być możliwość włączenia/wyłączenia czego się chce.

 

7) Historia również powinna wyświetlać wszystko - razem z blokadami. Po co dodatkowe kliknięcie aby zobaczyć blokady? Od tego powinien być filtr. Blokady powinny mieć inną czcionkę/inny kolor/inny odcień od reszty w historii, dzięki czemu będą się wyróżniać.

8)Nie podoba mi się wyszukiwarka. Powinna działać jak przeglądarka GOOGLE czyli już podpowiadać w wierszu w którym wypisujemy np nazwę przelewu a nie - jak tutaj jest - czekać na wyniki wyszukiwania. Przyjrzeć się działaniu tego w Mbanku.

 

9) Kiedy nastąpi rozbudowa BUDŻETU? Kategorii jest za mało lub za mało rozbudowe. Nie można sobie ustawić pod daną kategorią limitów wydatków w danym miesiącu czyli brak jakiejkolwiek na dzień dzisiejszy kontroli wydatków. Nie można również dodawać swoich jak również jakichkolwiek komentarzy pod daną transakcją. Np do jakiej kategorii dodać dzisiaj mam "Karma dla psa"? Jedno co bardzo dobre i czytelne - każda kategoria ma swój kolor. Przynajmniej te główne i które są dostępne

10) Brak anulowania przelewu. W jednych bankach jest możliwość anulowania błędnego zrobionego przelewu zanim wyjdzie sesja wychodząca a w innych - np w Waszym nie ma możliwości ale można po wykonaniu przelewu wydrukować potwierdzenie, o ile przelew nie będzie wykonany po godz. 20-tej. Żaden dotąd bank nie wpadł na pomysł mieć dwa w jednym. Czyli - zanim dojdzie do sesji wychodzącej MAM możliwość anulowania przelewu (np źle napisany nr rachunku albo kwota). I również mam możliwość wydrukowania potwierdzenia przelewu z tym, że wydrukowanie potwierdzenia blokuje mi możliwość anulowania przelewu. W skrócie - po wykonaniu przelewu mam możliwość albo anulowania albo wydrukowanie potwierdzenia z tym, że wydruk (wygenerowanie) potwierdzenia blokuje mi możliwość anulowania przelewu. Dwa w jednym. Proste i skuteczne.

11) Jeżeli chodzi o przelewy - przelewy w czasie rzeczywistym 24H (co najmniej między własnymi rachunkami) a nie jak dzisiaj między 20 a 6 rano brak możliwość wydrukowania potwierdzenia, nawet podczas przelewów między własnym rachunkami. mBank to potrafi, więc jak inni mogą to i ING tym bardziej.

12) Brak przelewów na nr telefonu. Sama opcja w aplikacji mobilnej - to za mało.

13) Blokowanie środków na koncie przy płatnościach zbliżeniowych. Dzisiaj nie ma blokady a blokowanie odbywa się (a raczej nie blokowanie ale zabieranie środków) czasami dopiero po kilku dniach. Znowu posługuje się jako przykład mBanku. Tam prawie wszystkie płatności zbliżeniowe czy to online czy offline są blokowane od razu na koncie.  Sprawdzone. Zakupy dokonywane w tych samych punktach przez tydzień kartą MBanku. 14/17 operacji zbliżeniowych - w blokadach. Tydzień później w tych samych punktach płatność zbliżeniowa ING - 2/16. To chyba nie jest możliwe, aby przez tydzień co najmniej 15 sklepów zmieniło terminale z online na offline. To jest zdecydowanie do poprawy

14) Brak możliwości wyboru autoryzacji. Macie dzisiaj tylko algorytm, który sam chce smsa z hasłem jednorazowym do potwierdzenia przelewu. Ja chciałbym mieć wybór w ustawieniach. Chce, żeby system (algorytm) ING za mnie myślał - to wybieram to. Nie chce - wybieram że każdy przelew musi być potwierdzony hasłem z smsa. Jest wybór. Mnie się nie podoba, że system za mnie myśli i.....chce tego smsa raz na ok 20 przelewów. Już nie wspomnę, że podczas płatności internetowych np przez Przelewy24 ani razu obecny system ING nie poprosił mnie o hasło smsowe. 

15) Sposób logowanie jest do poprawy. Jak ktoś chce niech sobie korzysta z hasła maskowanego. Mnie to irytuje do dzisiaj. Powinna być jakaś alternatywa - np hasło sms.

16) Kiedy będą w końcu dostępne opcje odbiorca zdefinowany? Kiedy to włączycie? Dobrym pomysłem byłoby nazwać to np Książka odbiorców Emotikon: Szczęśliwy

17) Brakuje jakiegokolwiek porządnego zarządzania własnymi oszczędnościami. Powinno być jak (znowu) w mBanku. Wybieram sobie jakąś lokatę czy inny program oszczędnościowy a ten mi podpowiada graficznie lub w inny sposób ile zarobię po np 6 miesiącach inwestując np 10tys zł.  Proste łatwe i przyjemne

 

18) Wykonanie przelewu zbyt długo trwa. Za dużo klikania. Przelew powinien przebiegać tak:

a) na pulpicie powinien być przycisk wykonaj przelew (a nie wchodzi się do transakcji), który klikam

b) otwiera mi się panel do przelewu (normalna czcionka a nie tak duża jaką macie dzisiaj - oraz pola do wypełnienia od góry do dołu a nie od lewej do prawej)

c) na panelu od przelewu zaczynam przelew od ODBIORCY a nie od nr konta

d) Zaczynam od nazwy odbiorcy (tutaj powinno to działać na zasadzie wyszukiwarki GOOGLE, która na szczęcie już u Was jest np w historii) ponieważ np miesiąc temu dostałem lub wysłałem przelew Zosi Nowak. Wpisuje zatem Zosia albo Nowak (w tym czasie JUŻ wyskakują mi wyniki), wybieram odpowiednio Zosia/Nowak i ENTER. I już dane do przelewu mam z historii. Wpisuje kwotę i ....uśmiech na twarzy. Przelew poszedł.

e) Gdyby w historii brakowało Zosi Nowak - to po wpisaniu Zosia Nowak mam już wpisanego ODBIORCĘ i muszę tylko dopisać brakujące dane jak nr konta, kwota itp.

 

Podsumowując wg Waszego nowego systemu muszę klikać.

a) Wykonaj transakcję

b) Wybierz z którego rachunku

c) Nowy przelew, na przelew (z historii) itd

d) Po wykonaniu opcji z historii np PGE (gdzie nie mam wyboru podczas wyszukiwania, tylko dopiero jak mam wyniki poniżej pola szukania) - tu warto zobaczyć jak działa to w Mbanku

e) Kolejne kliknięcie aby wybrać jakikolwiek przelew z PGE

f) Wpisanie kwoty

g) Wykonaj przelew

Czyli 7 kliknięć (etapów) zanim wykonam przelew

Wg mojego pomysłu

a) Wykonaj przelew

b) Z historii wybieram jakikolwiek rachunek PGE (który wyświetla mi się w polu wyszukiwania a nie dopiero w wynikach i ENTER (zatwierdzenie wyboru)

c) Wpisuje kwotę

d) Wykonaj przelew

Zdecydowanie prościej i łatwiej

Na koniec. Kilka rzeczy brakuje, kilka jest do dopracowania. Ale ogólnie idziecie w dobrym kierunku. Pozdrawiam

viggen
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
264
47
03-02-2016
Wiadomość 177 z 1 332 (38 293 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


IwonaP pisze:

Takie analizy prowadzimy na bieżąco. Ale jak słusznie zauważyłeś, nie podajemy tych danych ;-).


To może warto się pochwalić wynikami Emotikon: Mrugający Przecież nie byłoby chyba złamaniem tajemnicy, gdyby podano na forum, że już przykładowo 80% klientów aktywnie korzysta z "Mojego ING" Emotikon: Mrugający

Odpowiedz
0 Lajków
sud1
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
61
27
29-11-2015
Wiadomość 178 z 1 332 (38 253 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

GrzegorzG pisze:

Dobrze, możliwie błędnie użyte słowo, ale chodzi tutaj o samo przesłanie. Z jednej strony dzięki takim osobom, wykrywane są błędy, nieprawidłowości i można coś ulepszać. Z drugiej strony zniechęcają nowego użytkownika, który dopiero stawia pierwsze kroki w systemie, do korzystania przedstawiając mu minusy na piedestale ponad plusami, a to wręcz na tych zaletach warto się skupić, bo ich w tym przypadku jest znacznie więcej.


Jak dla kogo, bo dla mnie na razie nowy system jest jedną dużą wadą z jednym wyjątkiem: łatwiej robi mi się przelewy, ale i tak używam starej wersji bo nie mam ochoty przebijać się przez kółka finansometru.

Być może w moim wieku (40) przeszedłem już okres fascynacji nowinkami i wolałbym stałość i brak zmian. Rozumiem jednak potrzebę dostosowywania systemu do wymagań bezpieczeństwa, nowych standardów itp. ale czytając ten wątek widzę, że macie gdzieś sugestie ludzi. Jedna opcja wyłania się ze wszystkich postów: możliwość konfiguracji ekranu głównego. Ktoś chce kółka - niech je ma, ktoś chce tabelkę jak 10 lat temu - niech ma tabelkę. Do reszty można się przezwyczaić. Jeden będzie korzystał z analizy budżetu i miliona innych opcji, a ja do szczęścia potrzebuję widzieć ile mam na koncie, wykonać łatwo przelew, sprawdzić historię i pobrać wyciągi. I tyle. Resztę chciałbym ukryć lub zdezaktywować.

A na razie brak informacji czy w ogóle bierzecie pod uwagę  taką możliwość spowodował u mnie założenie dodatkowego konta w innym banku, gdzie mam super archaiczny system internetowy, który okazał się dużo bardziej intuicyjny niż super nowoczesne Moje ING. Ciekawy jestem ile osób zrobiło podobnie.

Odpowiedz
0 Lajków
atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 179 z 1 332 (38 073 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Jak ustawić automatycznie nową bankowość mobilną? Za każdym razem po zalogowaniu ze starej muszę przełączać na nową.

Odpowiedz
0 Lajków
szymon189
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
11
1
04-02-2016
Wiadomość 180 z 1 332 (38 051 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: zablokowany dostep do konta - koniecznosc wizyty w banku?

Dodam tylko - ze po takich rozmowach z konsultantami czuje sie jak traktowany jak idiota - prosze o wyjasnienie lub kontakt.

28-03-2024
Re.: Zablokowany dostep

kuriozum mialem dzis to samo - jak sie skonczyla twoja sytuacja?

28-03-2024
zablokowany dostep do konta - koniecznosc wizyty w banku?

Witam - dziś otrzymalem sms o tresci "wykryslismy podejrzane transakcje dlatego tymczasowo zablokowalismy bankowosc internetowa, skontaktuj sie z infolinia". Po kontakcie z infolinia otrzymalem inform

...

28-03-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy