Bankowość internetowa

Odpowiedz

Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Witam

W jaki sposób można zmienić aby zamiast co którejść litery hasła podawać pełne hasło ? W Aliorze gdzieś w ustawieniach dało się to zminić.

Pozdrawiam

bartek158
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
1
30-07-2020
Wiadomość 1 z 20 (20 960 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

@bartek158 W naszym systemie bankowości internetowej korzystamy wyłącznie z opcji logowania hasłem maskowanym. Nie masz możliwości samodzielnej konfiguracji tego ustawienia.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 20 (20 920 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

[ Edytowane ]

Witam.

Jako nowy posiadacz konta u was jestem bardzo zwiedzony, że nie ma opcji wyłączenia logowania hasłem maskowanym. Jest to bardzo archaiczne rozwiązanie w obecnych czasach gdzie większość specjalistów od bezpieczeństwa poleca długie hasła oraz managery haseł. Rozumiem, że teoretycznie ma to dawać jakieś zabezpieczenie przed keylogerami, ale w rzeczywistości użytkownikom którzy dbają o bezpieczeństwo np używając właśnie managera haseł tylko utrudnia to korzystanie z banku. Było by dobrze gdybyście dodali opcję wyłączenia hasła maskowanego.

 

Macie jakąś stronę gdzie można dodawać sugestie do funkcjonalności konta?

 

Pozdrawiam.

Zeiram
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
11
01-09-2020
Wiadomość 3 z 20 (20 714 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Dziękujemy za Twoją sugestię - każda jest dla nas ważna Emotikon: Szczęśliwy Przekazałam ją do odpowiedniego zespołu.


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 4 z 20 (20 627 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Maskowanie hasła jest przestarzałym i niebezpiecznym sposobem logowania, które w dodatku jest niewygodne dla użytkownika.

Czy ING przewiduje możliwość wyłączenia tej funkcjonalności w najbliższym czasie?

hop
hop
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
10
01-01-2021
Wiadomość 5 z 20 (19 967 wyświetleń)

Re: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

hop, zapisaliśmy Twoją opinię. Weźmiemy ją pod uwagę w czasie wypracowywania zmian.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
586
125
19-03-2018
Wiadomość 6 z 20 (19 777 wyświetleń)

Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

dokładnie, popieram przedmówców...

to maskowanie haseł jest bardzo niewygodne i uważam że nie należy do top jeśli chodzi o bezpieczeństwo (wymaga literowania hasła, często na głos?!) ;-)
M4ciek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
7
01-03-2021
Wiadomość 7 z 20 (19 242 wyświetleń)

Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Maskowane hasła to fatalny sposób na zapewnienie bezpieczeństwa. Jest bodźcem dla użytkownika do używania jak najkrótszego hasła, a jednocześnie

najlepiej żeby było jak najdłuższe. Użytkownik jest więc rozdarty między wygodą a bezpieczeństwem.

Osobiście używam haseł, której mają nawet po 30 znaków i zapisuje je w szyfrowanym menadżerze haseł. Wyławianie pojedynczych liter z tak długich haseł to katorga i jest ogromnym minusem z punktu widzenia wygody użytkowania.

 

Dopiero co założyłem konto firmowe w tym banku i miałem zamiar z niego intensywnie korzystać, ale niedopracowany sposób ustawiania haseł skłania mnie do szukania innego banku, który zadba o moje potrzeby.

mikenow
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
8
28-04-2021
Wiadomość 8 z 20 (18 561 wyświetleń)

Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Zgadzam się z przedmówcami. Nie wiem czy ktoś to w ogóle czyta, ale sposób logowania, który wymusza ING był może polecany kilka/kilkanaście lat temu. Przed erą managerów haseł.
Dużą wadą haseł maskowanych jest uciążliwość dla użytkownika - powoduje to maksymalne skrócenie i uproszczenie hasła. Jedyna zaleta, to tymczasowa obrona przed przestarzałym atakiem: keyloggerem.
Nie broni natomiast przed nowoczesnymi atakami: phishingiem (strona phishingowa może poprosić o dokładnie te same znaki), złośliwym oprogramowaniem podmieniającym użytkownikowi część strony, kradzieżą sesji.
Czemu nie wprowadzicie skutecznych i nowoczesnych metod logowania?
Ktoś tam kojarzy U2F na przykład? Może właśnie zachęta do korzystania z managerów haseł. Premiować długie i losowe hasła, zrobić tutorial dla użytkowników jak bezpiecznie z takich rozwiązań korzystać.
Może warto by było pomyśleć o zatrudnieniu eksperta z security, który posiada aktualną wiedzę?
szwarek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
5
28-12-2021
Wiadomość 9 z 20 (16 214 wyświetleń)

Re: Re.: Zmiana sposobu logowania do bankowości internetowej

Dziękuję, że podzieliłeś się z nami uwagami w temacie logowania do usługi Moje ING. 
Przekazałam je do osób, które odpowiadają za rozwój naszej bankowości.
Z naszej strony zapewniamy bezpieczeństwo usługi internetowej zgodnie ze standardami. Jednak nie tylko od nas zależy zachowanie bezpieczeństwa w bankowości. Ważne żeby użytkownik bankowości zapoznawał się z zasadami bezpieczeństwa i aktualnymi zagrożeniami. 
My również przestrzegamy przed próbami wyłudzenia danych, o których wspomniałeś. Piszemy o tym m.in. tutaj:
https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/bezpieczenstwo-aplikacji-mobilnej/kradziez-danych-...

 

Warto zadbać o to i korzystać z programów antywirusowych na urządzeniu, z którego logujesz się do swojej bankowości. 
Poza maskowanym hasłem, szyfrowanym połączeniem i co jakiś czas dodatkową weryfikacją proponujemy też dodatkowe rozwiązania.
Jednym z nich jest np. weryfikacja behawioralna, którą możesz włączyć po zalogowaniu do usługi Moje ING. Tutaj znajdziesz szczegóły: https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/bezpieczenstwo-aplikacji-mobilnej/weryfikacja-beha...



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
540
121
04-09-2015
Wiadomość 10 z 20 (16 122 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy