01-11-2019 01:09
W dokumentacji MT940 w opisie pola ":61
linia transakcji)" jest informacja:
"Numer identyfikacyjny transakcji 13nV Numer identyfikacyjny transakcji (wykorzystywane 11 znaków)"
Skąd zatem w wyciągach w formacie PDF i w plikach CSV historii transakcji bierze się pięcioznakowy przedrostek identyfikatora transakcji?
Przykładowo, w wyciągu PDF i w liście transakcji widnieje identyfikator transakcji "201927097206460024" jednak w pliku MT940 dostępne jest tylko (zgodnie z dokumentacją) "97206460024". Skąd zatem bierze się przedrostek "2019270"?
06-11-2019 15:18
Plik MT940 jest przygotowywany w ściśle określonym formacie, zgodnie z przyjętą dokumentacją.
Pięcioznakowy przedrostek identyfikatora transakcji w wyciągach PDF i w plikach CSV, to data w formacie rok oraz dzień roku (np. 20.01.2019 to 2019020).
07-11-2019 23:22
Czyli plik PDF wyciagu nie jest generowany na podstawie informacji zawartych w pliku MT940, tylko zawiera dodatkowe dane, niedostępne w MT940? Przeanalizowałem aktualną dokumentację MT940 https://en.ing.pl/ing-business/format-specification i nigdzie nie mogę się tam doszukać informacji o zastosowanym przedrostku ROK + DZIEŃROKU. I jest to data transakcji, czy księgowania?
Troszkę to jest niespójne w mojej opinii. Spodziewałbym się w MT940 przynajmniej tych samych informacji, które są w PDF.
12-11-2019 12:39
@websafe Plik w formacie PDF jest graficzną reprezentacją wyciągu. Pliki PDF i MT940 są generowane na podstawie danych w systemie centralnym, niezależnie od siebie. Pliki mają różne przeznaczenie i różny zakres danych. Sposób generowania identyfikatorów transakcji to wewnętrzny algorytm banku. Nie należy opierać żadnej funkcjonalności na formacie tego pola, ponieważ bank może zmienić ten format, w zależności od własnych potrzeb. Zapewniamy, że identyfikator jest unikalny i to jest wystarczające do prawidłowego przetwarzania tych danych.
Dziękujemy za opinię, ale nie planujemy zmiany formatu MT940.
Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl
... 06-12-2025Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 14 | |
| 13 | |
| 12 | |
| 4 | |
| 3 |