Odpowiedz

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Czy są już może jakieś efekty tej analizy? Cokolwiek? SMS to żadne zabezpieczenie bo jak pokazuje wiele przykładów, wyrobienie duplikatu karty SIM przez złodzieja to żaden problem. Aplikacja na Androida jest fajna ale przy takiej ilości złośliwych aplikacji na Play Store konieczne by było posiadanie dedykowanego telefonu do spraw bankowych. Czy naprawdę musi dojść do jakiejś spektakularnej kradzieży aby temat się ruszył?

Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
12
21
19-01-2016
Wiadomość 11 z 54 (36 518 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Przyłączam się do pytania - używam tokenu yubikey od dawna i bardzo sobie chwalę. Aktualnie rozważam usunięcie aplikacji mobilnej (i może nawet dedykowany telefon do weryfikacji transakcji).

Niezmiennie ubolewam, że nie można wymusić weryfikacji każdego przelewu (może za wyjatkiem zatwierdzonych "wzorców") :/

wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
238
87
02-03-2016
Wiadomość 12 z 54 (36 510 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Dziękuję za Wasze uwagi. Obecnie nadal analizujemy tę metodę. Jak będziemy mieli nowe informacje i będziemy wdrażać nowe rozwiązania, to poinformujemy Was o tym.


-------------

Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.

Odpowiedz
0 Lajków
MonikaC
Moderator
Moderator icon
604
114
04-09-2015
Wiadomość 13 z 54 (36 464 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Również przyłączam się do prośby o U2F (lub nowszej, wstecznie kompatybilnej wersji: WebAuthentication). To obecnie najwyższy standard bezpieczeństwa. A sytuacja, że moja poczta w Gmail jest lepiej chroniona niż pieniądze jest lekko absurdalna.

 

Skoro już jesteśmy w temacie bezpieczeństwa logowania to ukazał się ostatnio artykuł o logowaniu używanym w ING Polska: https://gaevoy.com/2019/03/06/partial-password-sucks.html mocno krytykowany (mechanizm logowania, nie artykuł) przez techniczną społeczność: https://news.ycombinator.com/item?id=19321619

wk
wk
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
14
12
04-10-2016
Wiadomość 14 z 54 (36 253 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Nadal analizujemy możliwość wykorzystania U2F oraz innych metod uwierzytelnienia. Obecnie nie planujemy zmieniać formy wprowadzania hasła.


-------------

Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.

Odpowiedz
0 Lajków
MonikaC
Moderator
Moderator icon
604
114
04-09-2015
Wiadomość 15 z 54 (36 216 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Kontakty z bankiem można opisać typową chilijską odpowiedzią: "sii... pero no" (taaaak... ale nie). Generalnie pisanie na tym forum z sugestiami nie ma najmniejszego sensu.

wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
238
87
02-03-2016
Wiadomość 16 z 54 (36 213 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Tym czasem pojawiają się nowe metody hacków i autoryzacja przez SMS naprawdę staje się niezbepieczna 

https://medium.com/coinmonks/the-most-expensive-lesson-of-my-life-details-of-sim-port-hack-35de11517...

 

najgorsze jest to że złodzieje mogą w naszym imieniu zaciągnąć kredyt, więc zostawienie nawet niskiego salda nie zabezpiecza przed utratą znacznych środków. 

czy macie jakieś nowe informacje w tej sprawie? 

Odpowiedz
0 Lajków
yossarin77
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
23-05-2019
Wiadomość 17 z 54 (34 667 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication


@yossarin77:

Tym czasem pojawiają się nowe metody hacków i autoryzacja przez SMS naprawdę staje się niezbepieczna 

https://medium.com/coinmonks/the-most-expensive-lesson-of-my-life-details-of-sim-port-hack-35de11517...

 

najgorsze jest to że złodzieje mogą w naszym imieniu zaciągnąć kredyt, więc zostawienie nawet niskiego salda nie zabezpiecza przed utratą znacznych środków. 

czy macie jakieś nowe informacje w tej sprawie? 


EKHM, pomstuję na ING ile się da (pozdrowienia Emotikon: Mrugający ) i chętnie zobaczyłbym sprzętowe 2FA w ING, ale...
* portowanie numeru/wydawanie duplikatu karty sim w Polsce jest.... u***liwe (delikatnie rzecz ujmując) i ktos by się faktycznie musiła dobrze przygotować i dysponować dobrą podróbką DO (albo był jakiś przekręt w salonie)

* ww opisany problem dotyczy portfela kryptowalut, które mają pewnie śmieszne zabezbieczenia - akurat tutaj ING (I inne banki w Polsce) są dosyć czujne i o dziwo dosyć sprawnie wykrywają podejrzane transakcje: dodatkowa weryfikacja telefoniczna (chociaż tutaj można znać doklładnie dane do weryfikacji) + obostrzenia w przypadku większych przeleów...

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
238
87
02-03-2016
Wiadomość 18 z 54 (34 664 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

ING zmieniliście już zdanie, czy nadal czekacie na jakąś spektakularną kradzież?

https://niebezpiecznik.pl/post/areszt-dla-polskich-sim-swaperow-ktorzy-kupowali-zloto/

Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
12
21
19-01-2016
Wiadomość 19 z 54 (32 936 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Analizujemy możliwe rozwiązania. O szczegółach będziemy informowali na bieżąco. 

 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaS
Były moderator
Były moderator icon
408
112
12-10-2015
Wiadomość 20 z 54 (32 890 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Powolne działanie aplikacji ing

Prosimy, zgłoście nam ten kłopot przez czat lub wiadomość w Moim ING. Sprawdzimy to.

31-01-2023
Re: blokada środków pod przelew z datą przyszłą

Podpinam się pod temat. Bardzo ale to bardzo brakuje tej funkcji Emotikon: Smutny W PKOBP super to działało, natomiast ING jest mocno w tyle Emotikon: Smutny

31-01-2023
Re: Powolne działanie aplikacji ing

Potwierdzam, u mnie jest to samo. Mam Samsunga s 10E wersja systemu Android 12. Aplikacja chodzi bardzo wolno, jest to mega denerwujące. Zgłosiłam dzisiaj reklamację telefonicznie.

31-01-2023
Najbardziej pomocni użytkownicy