27-04-2016 02:39
viggen pisze:
Dwa tygodnie temu robiłem przelew do sklepu z Amsterdamu (oryginalne ciuchy NIKE) Niestety czy też stety - opłata tylko kartą.
Całe szczęście , że kartą VISA debetową można robić zakupy
Więc - kupiłem bluzę. Wybrałem płatność. Przepisałem nr karty, 3 cyfry z odwrotu karty i co? Kasa poszła, autoryzacji przez SMS - brak!!!
Transakcje kartą w internecie również są zabezpieczone kodami autoryzacyjnymi (3D Secure). Jednak abyśmy mogli wysłać do Ciebie taki kod, sklep, w którym dokonujesz zapłaty musi obsługiwać ten typ płatności (Verified by Visa lub MasterCard SecureCode).
Jeżeli sklep internetowy nie akceptuje platności 3D Secure, odbywa się ona w sposób tradycyjny. Do zapłaty wystarczy podanie informacji z karty oraz danych jej posiadacza.
27-04-2016 09:08
MarcinB pisze:
sud1 pisze:Dzisiaj w mediach pojawiła się informacja o ataku hakerskim na ok. 200 banków w Polsce przy użyciu złośliwego oprogramowania GozNym. Według eksperta "przed kradzieżą pieniędzy może uchronić użytkowników świadome korzystanie z metod podwójnej autoryzacji transakcji - wiadomości SMS wysyłanych przez bank, tokenów, kodów jednorazowych".
Jak to dobrze, że mam konto w ING, który stosuje niezawodne i bezpieczne algorytmy.
Cały czas monitorujemy sprawę i przeciwdziałamy na bieżąco wszelkim zagrożeniom. Nie ma żadnego niebezpieczeństwa dla korzystania z usług banku.
Jak nie, jak tak? SMS autoryzacyjny to wiadomość dla użytkownika, iż ktoś próbuje dokonac przelewu. Brak SMS = brak informacji.
05-05-2016 19:15
A czy na własne życzenie klienta bank może wyrobić tokena do kodów autoryzacyjnych lub kartę - zdrapkę?
06-05-2016 10:45
Obecnie takiej możliwości nie ma.
Dostarczamy kody autoryzacyjne na jedną z wybranych metod:
12-05-2016 14:19 | Edytowano: 12-05-2016 14:25
Bank powinien wprowadzić autoryzację SMS przelewów! Kolejny przypadek wyczyszczenia konta w BZWBK, za sprawą "mądrego" posunięcia banku, o wyłączeniu autoryzacji SMS przelewów. Czyli wystarczy pozanać login i hasło i chulaj dusza, piekła nie ma.
Artykuł w serwisie Niebezpiecznik: "Fatalna decyzja banku BZWBK ułatwiła kradzież setek tysięcy złotych z kont klientów" -
niebezpiecznik.pl/post/fatalna-decyzja-banku-bzwbk-ulatwila-kradziez-setek-tysiecy-zlotych-z-kont-klientow/
Artykuł w serwisei Gazeta.pl Next: "Z kont klientów BZ WBK zniknęło kilkaset tysięcy złotych. Bank przyznaje..." -
next.gazeta.pl/next/7,151243,20059767,z-kont-klientow-bzwbk-zniknelo-kilkaset-tysiecy-zlotych-bank.html#BoxBizImgA
12-05-2016 14:28
Mitchris pisze:Bank powinien wprowadzić autoryzację SMS przelewów! Kolejny przypadek wyczyszczenia konta w BZWBK, za sprawą "mądrego" posunięcia banku, o wyłączeniu autoryzacji SMS przelewów. Czyli wystarczy pozanać login i hasło i chulaj dusza, piekła nie ma.
Artykuł w serwisie Niebezpiecznik: "Fatalna decyzja banku BZWBK ułatwiła kradzież setek tysięcy złotych z kont klientów" -niebezpiecznik.pl/post/fatalna-decyzja-banku-bzwbk-ulatwila-kradziez-setek-tysiecy-zlotych-z-kont-klientow/
Artykuł w serwisei Gazeta.pl Next: "Z kont klientów BZ WBK zniknęło kilkaset tysięcy złotych. Bank przyznaje..." -
Tiaaa... i dopiero musi dojść do takiego bajzlu, żeby bank coś zrobił:
Warto też zauważyć, iż BZWBK wycofał się już z braku potwierdzania kodem SMS transakcji w ramach szybkich przelewów. Czy należy to niejako uznać za posypanie głowy popiołem i przyznanie się do tego, że decyzja o zniesieniu kodów SMS nie była trafna, a nawet okazała się bolesną?
ING też radośnie czeka, aż pojawi się jakaś luka bądź ktoś wykorzysta słabość systemu? W myśl powiedzenia "Polak mądry po szkodzie"? Koszty sms są aż takim utrapieniem dla banku?
Pewnie jedyne na co można liczyć to zdawkowa, PR-owa odpowiedź modów i schowanie głowy w piasek: "u nas jest cudownie i wszystko jest bezpieczne"...
12-05-2016 17:21
14-05-2016 20:38
Powiem, że system ING mnie zadziwia. Wręcz o mało nie spadłem z fotela podczas korzystania z tego systemu.
Otóż przelewam ostatnio ze swojego konta oszczędnościowego na główne 100 zł i co? Sms autoryzacyjny. Super zabezpieczenia jak się patrzy ![]()
Dwa dni później kupuje w jendym sklepie internetowym rzeczy za 1000 zł i wybieram opcje manualnego przelewu internetowego. Jaki rezultat? Przelewam pieniądze i żadnego SMS-a autorysacyjnego nie ma
Jednym słowem algorytm zadziałał w sposób:
- przelew 100 zł z konta oszczędnościowego na konto osobiste - potwierdzamy przelew SMSem
- przelew z konta na obce konto znaczącej kwoty - wszystko w porządku, autoryzacja nie potrzebna
Gratuluje poczucia humoru.
14-05-2016 22:36
Mitchris pisze:
Cóż, w zaistniałej sytuacji trzeba będzie złożyć skargę na ING do KNF. Pseudo system zabezpieczeń banku nie daje gwarancji, iż nie powtórzy się sytuacja jak w BZWBK.
Strona KNF jest oczywiście super-przejrzysta -- podzielisz się gdzie tam jest formularz do rzeczonego zgłoszenia (bo google też odsyła na nieistniejącą stronę) -- może jak więcej ludzi napisze kilka ciepłych słów o autoryzacji w ING to się coś zmieni...
@patryk1988 - polecam ! ![]()
15-05-2016 07:47
@wojciech Na dole głównej strony KNF jest "Serwis konsumenta", wchodzisz i w części "Problemy" klikasz na "Formularze zgłoszeniowe dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu podmiotów nadzorowanych" i następnie na "Zgłoszenie dotyczące działania banku".
Dzień dobry,
czy za zamknięcie IKZE przed upływem 12 miesięcy na które nie zostały dokonane żadne wpłaty zostanie pobrana prowizja za zwrot?
Dziękujemy za opinię. Przekazałem ją do zespołu odpowiedzialnego za naszą bankowość.
12-12-2025Witam,
Proszę o powiększenie pola tekstowego "Tytuł" oraz "Nazwa i adres odbiorcy", tak jak to było w starej wersji, a najlepiej umożliwienie opcji powrotu do starego interfejsu. Ten jest nieintuicyjny
... 12-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 14 | |
| 13 | |
| 12 | |
| 4 | |
| 3 |