27-04-2016 02:39
viggen pisze:
Dwa tygodnie temu robiłem przelew do sklepu z Amsterdamu (oryginalne ciuchy NIKE) Niestety czy też stety - opłata tylko kartą.
Całe szczęście , że kartą VISA debetową można robić zakupy
Więc - kupiłem bluzę. Wybrałem płatność. Przepisałem nr karty, 3 cyfry z odwrotu karty i co? Kasa poszła, autoryzacji przez SMS - brak!!!
Transakcje kartą w internecie również są zabezpieczone kodami autoryzacyjnymi (3D Secure). Jednak abyśmy mogli wysłać do Ciebie taki kod, sklep, w którym dokonujesz zapłaty musi obsługiwać ten typ płatności (Verified by Visa lub MasterCard SecureCode).
Jeżeli sklep internetowy nie akceptuje platności 3D Secure, odbywa się ona w sposób tradycyjny. Do zapłaty wystarczy podanie informacji z karty oraz danych jej posiadacza.
27-04-2016 09:08
MarcinB pisze:
sud1 pisze:Dzisiaj w mediach pojawiła się informacja o ataku hakerskim na ok. 200 banków w Polsce przy użyciu złośliwego oprogramowania GozNym. Według eksperta "przed kradzieżą pieniędzy może uchronić użytkowników świadome korzystanie z metod podwójnej autoryzacji transakcji - wiadomości SMS wysyłanych przez bank, tokenów, kodów jednorazowych".
Jak to dobrze, że mam konto w ING, który stosuje niezawodne i bezpieczne algorytmy.
Cały czas monitorujemy sprawę i przeciwdziałamy na bieżąco wszelkim zagrożeniom. Nie ma żadnego niebezpieczeństwa dla korzystania z usług banku.
Jak nie, jak tak? SMS autoryzacyjny to wiadomość dla użytkownika, iż ktoś próbuje dokonac przelewu. Brak SMS = brak informacji.
05-05-2016 19:15
A czy na własne życzenie klienta bank może wyrobić tokena do kodów autoryzacyjnych lub kartę - zdrapkę?
06-05-2016 10:45
Obecnie takiej możliwości nie ma.
Dostarczamy kody autoryzacyjne na jedną z wybranych metod:
12-05-2016 14:19 | Edytowano: 12-05-2016 14:25
Bank powinien wprowadzić autoryzację SMS przelewów! Kolejny przypadek wyczyszczenia konta w BZWBK, za sprawą "mądrego" posunięcia banku, o wyłączeniu autoryzacji SMS przelewów. Czyli wystarczy pozanać login i hasło i chulaj dusza, piekła nie ma.
Artykuł w serwisie Niebezpiecznik: "Fatalna decyzja banku BZWBK ułatwiła kradzież setek tysięcy złotych z kont klientów" -
niebezpiecznik.pl/post/fatalna-decyzja-banku-bzwbk-ulatwila-kradziez-setek-tysiecy-zlotych-z-kont-klientow/
Artykuł w serwisei Gazeta.pl Next: "Z kont klientów BZ WBK zniknęło kilkaset tysięcy złotych. Bank przyznaje..." -
next.gazeta.pl/next/7,151243,20059767,z-kont-klientow-bzwbk-zniknelo-kilkaset-tysiecy-zlotych-bank.html#BoxBizImgA
12-05-2016 14:28
Mitchris pisze:Bank powinien wprowadzić autoryzację SMS przelewów! Kolejny przypadek wyczyszczenia konta w BZWBK, za sprawą "mądrego" posunięcia banku, o wyłączeniu autoryzacji SMS przelewów. Czyli wystarczy pozanać login i hasło i chulaj dusza, piekła nie ma.
Artykuł w serwisie Niebezpiecznik: "Fatalna decyzja banku BZWBK ułatwiła kradzież setek tysięcy złotych z kont klientów" -niebezpiecznik.pl/post/fatalna-decyzja-banku-bzwbk-ulatwila-kradziez-setek-tysiecy-zlotych-z-kont-klientow/
Artykuł w serwisei Gazeta.pl Next: "Z kont klientów BZ WBK zniknęło kilkaset tysięcy złotych. Bank przyznaje..." -
Tiaaa... i dopiero musi dojść do takiego bajzlu, żeby bank coś zrobił:
Warto też zauważyć, iż BZWBK wycofał się już z braku potwierdzania kodem SMS transakcji w ramach szybkich przelewów. Czy należy to niejako uznać za posypanie głowy popiołem i przyznanie się do tego, że decyzja o zniesieniu kodów SMS nie była trafna, a nawet okazała się bolesną?
ING też radośnie czeka, aż pojawi się jakaś luka bądź ktoś wykorzysta słabość systemu? W myśl powiedzenia "Polak mądry po szkodzie"? Koszty sms są aż takim utrapieniem dla banku?
Pewnie jedyne na co można liczyć to zdawkowa, PR-owa odpowiedź modów i schowanie głowy w piasek: "u nas jest cudownie i wszystko jest bezpieczne"...
12-05-2016 17:21
14-05-2016 20:38
Powiem, że system ING mnie zadziwia. Wręcz o mało nie spadłem z fotela podczas korzystania z tego systemu.
Otóż przelewam ostatnio ze swojego konta oszczędnościowego na główne 100 zł i co? Sms autoryzacyjny. Super zabezpieczenia jak się patrzy
Dwa dni później kupuje w jendym sklepie internetowym rzeczy za 1000 zł i wybieram opcje manualnego przelewu internetowego. Jaki rezultat? Przelewam pieniądze i żadnego SMS-a autorysacyjnego nie ma
Jednym słowem algorytm zadziałał w sposób:
- przelew 100 zł z konta oszczędnościowego na konto osobiste - potwierdzamy przelew SMSem
- przelew z konta na obce konto znaczącej kwoty - wszystko w porządku, autoryzacja nie potrzebna
Gratuluje poczucia humoru.
14-05-2016 22:36
Mitchris pisze:
Cóż, w zaistniałej sytuacji trzeba będzie złożyć skargę na ING do KNF. Pseudo system zabezpieczeń banku nie daje gwarancji, iż nie powtórzy się sytuacja jak w BZWBK.
Strona KNF jest oczywiście super-przejrzysta -- podzielisz się gdzie tam jest formularz do rzeczonego zgłoszenia (bo google też odsyła na nieistniejącą stronę) -- może jak więcej ludzi napisze kilka ciepłych słów o autoryzacji w ING to się coś zmieni...
@patryk1988 - polecam !
15-05-2016 07:47
@wojciech Na dole głównej strony KNF jest "Serwis konsumenta", wchodzisz i w części "Problemy" klikasz na "Formularze zgłoszeniowe dotyczące nieprawidłowości w funkcjonowaniu podmiotów nadzorowanych" i następnie na "Zgłoszenie dotyczące działania banku".
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
24 | |
13 | |
13 | |
7 | |
6 |