24-08-2018 10:31
Cześć ING.
Czemu pomimo, iż mam i aktywnie korzystam z aplikacji mobilnej ING wciąż dostaję większość autoryzacji przelewów i innych operacji na SMS? Autoryzacje poprzez aplikacje mobilne są sporadyczne, na tyle, że nie wiem nawet czy jest tu jakaś reguła.
Kiedy planujecie rezygnację z niezbyt bezpiecznej metody autoryzacji SMS na rzecz autoryzacji w aplikacji mobilnej? Ostatnio nasiliły się ataki związane z duplikatami kart SIM. Dodatkowo metody na 'fake BTS' przy obecnych cenach potrzebnego sprzętu nie są już jakąś utopią.
A może jest już jakieś ustawienie tylko mi coś umknęło?
25-08-2018 11:22 | Edytowano: 25-08-2018 11:24
Bezpieczeństwo bankowości internetowej, aplikacji mobilnej czy wykonywanych transakcji jest dla nas bardzo ważne. Każdy przelew jest indywidualnie analizowany przez nasz system bezpieczeństwa. O tym czy dana transakcja wymaga potwierdzenia oraz w jaki sposób decydujemy losowo. Jeśli wykonujesz przelew na komputerze możemy Cię poprosić o potwierdzenie go w aplikacji mobilnej jednak również autoryzacja może odbyć się za pomocą kodu SMS. Zapewniam Cię, że autoryzacja przez kod SMS jest równie bezpieczna co autoryzacja w aplikacji mobilnej.
25-08-2018 11:57
Dzięki za odpowiedź, choć nie całkiem na temat.
Nie mam wątpliwości co do samych potwierdzeń - cieszę się, że zaprzęgacie do tego wysoce inteligentny algorytm i nie muszę potwierdzać za każdym razem przelewów, które robię regularnie.
Piszę o wątpliwym w obecnych okolicznościach bezpieczeństwie jednego z kanałów którym wysyłacie potwierdzenia.
SMS nie jest już bezpieczny, tak jak piszesz. Jeśli to oficjalne stanowisko banku, to przyznam, że jest dość zaskakujące.
Ostatnie ataki związane z duplikatami SIM i możliwości stosunkowo taniego podsłuchania ruchu SMS kompromitują tę metodę. Potwierdzeniem na to są posunięcia niektórych banków związane z rezygnacją z potwierdzeń SMS na rzecz potwierdzeń w aplikacji mobilnej. Poniżej linki do informacji, które pomogą ci pogłębić wiedzę w tym temacie:
https://niebezpiecznik.pl/post/autoryzacja-mobilna-aplikacja-bank-przelewy/
https://www.cashless.pl/4651-mBank-blokuje-logowania-serwis-lajt
https://www.cashless.pl/4652-mobilna-autoryzacja-mobilny-podpis-BZ-WBK
Moje pytanie brzmiało: czy jest możliwość, aby zrezygnować z potwierdzeń SMS i korzystać wyłącznie z potwierdzeń w aplikacji mobilnej?
26-08-2018
13:24
– ostatnio edytowany
15-09-2018
17:42
przez
MarcinB
Nie ma możliwości, aby wskazać autoryzację przelewów w aplikacji mobilnej jako jedyną formę autoryzacji. Rzeczywiście czasami możemy poprosić Cię o potwierdzenie przelewu w aplikacji mobilnej zamiast kodem sms. Niemniej jednak nie możesz zrezygnować z autoryzacji sms tylko i wyłącznie na korzyść potwierdzeń przez aplikację mobilną. Alternatywą dla kodów wysyłanych w formie wiadomość sms jest odsłuchiwanie tych kodów przez system telefoniczny Halo Śląski (możesz go bezpłatnie założyć w dowolnym oddziale naszego banku). Wtedy zamiast odczytywać kod możesz zadzwonić na Halo Śląski. Kod przeczyta dla Ciebie automatyczny lektor. Twoje sugestie w temacie autoryzacji przesłałem do osób, które zajmują się tym tematem.
Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl
... 06-12-2025Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 14 | |
| 13 | |
| 12 | |
| 4 | |
| 3 |