20-10-2023 20:40
Pytanie do moderatora lub osoby która już używa tej funkcjonalności po dodaniu klucza U2F do konta z współwłaścicielem.
Po przeczytaniu kilku postów, zastanawiam się czy jest sens dodawania klucza właśnie do tej bankowości gdy z jednego konta bankowego korzystają dwie osoby, każda ma swój login i hasło w dostępie do konta w swojej aplikacji i w bankowości mojeing. Biorąc pod uwagę jak piszą użytkownicy każdorazowe potwierdzanie kluczem każdej transakcji płatniczej. Ja mam dodany klucz na swoim telefonie i w bankowości internetowej, to czy przy transakcji kartą lub telefonem żony też będzie trzeba potwierdzać kluczem u siebie? Nie byłoby to zadowalające korzystanie z tego sposobu wtedy. Żonie wystarcza obecny sposób zabezpieczeń i nie chce dodawać tego klucza.
22-10-2023 22:19
W ogóle nie ma sensu używać klucza, który można wyłączyć przez infolinię podając imię nazwisko pesel i kod sms weryfikujący tożsamość.
23-10-2023 06:25
Naszego klucza używasz tylko podczas logowania do bankowości internetowej w wybranej przez Ciebie metodzie, np. przez przeglądarkę lub aplikację. I dotyczy tylko Twojego loginu. Nie ma ten sposób logowania wpływu w żaden sposób na bankowość internetową Twojej żony.
@Ares jeśli zagubisz klucz konieczna jest szybka reakcja. Dlatego możemy to zrobić telefonicznie, po potwierdzeniu Twojej tożsamości.
23-10-2023 14:43
Zagubiony klucz jest zabezpieczony pin-em, więc w obcych rękach jest bezużyteczny poza tym każdy powinien mieć drugi zapasowy. Jeśli mówimy o szybkiej reakcji zablokowania klucza przez infolinie to powinno to być stricte zablokowanie klucza a nie zmiana metody uwierzytelniania z bezpiecznej na mniej bezpieczną. Załóżmy, że osoba atakująca ma dane pozyskane w phishingu plus duplikat kary sim i nie może się zalogować bo jest klucz dzwoni na infolinię, że zgubiła klucz i za chwilę już ma standardową metodę logowania. Więc dalej twierdzę, że przy takim backdoorze wymyślonym przez bank klucz nie ma sensu.
24-10-2023 14:56
Dziękujemy za opinię, przekazałam ją do odpowiedniego działu.
24-10-2023 20:39
Poniekąd rozumiem, że nie ma to wpływu również na każdorazową płatność kartą czy zbliżeniowo telefonem i każdorazowe potwierdzanie kluczem nawet gdy płacę swoją kartą za transakcje, chyba że system bankowości uzna taką weryfikację za potrzebną w danej chwili, oczywiście pomijając tutaj płatności internetowe czy w aplikacji. To by miało sens wtedy z dodawania klucza.
Kwestię zagubienia klucza chcę omówić nieco później.
Data wskazana podczas rejestracji reklamacji to maksymalny czas na odpowiedź, który musimy podać. Staramy się odpowiadać szybciej. Dodatkowo przekazałem do analityków prośbę o przyspieszenie decyzji r
... 11-12-2024Wniosek kredytowy złożyłem już... 60 dni temu. Pracuję na UoP na czas nieokreślony, mam 1,5 mln zł zdolności, wnioskuję o kredyt 200k i zaczynam mieć wrażenie, że bank robi wszystko, by kredytu mi nie
... 11-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
5 | |
3 | |
3 |