Odpowiedz

Klucz U2F i konto współdzielone

Pytanie do moderatora lub osoby która już używa tej funkcjonalności po dodaniu klucza U2F do konta z współwłaścicielem.

Po przeczytaniu kilku postów, zastanawiam się czy jest sens dodawania klucza właśnie do tej bankowości gdy z jednego konta bankowego korzystają dwie osoby, każda ma swój login i hasło w dostępie do konta w swojej aplikacji i w bankowości mojeing. Biorąc pod uwagę jak piszą użytkownicy każdorazowe potwierdzanie kluczem każdej transakcji płatniczej. Ja mam dodany klucz na swoim telefonie i w bankowości internetowej, to czy przy transakcji kartą lub telefonem żony też będzie trzeba potwierdzać kluczem u siebie? Nie byłoby to zadowalające korzystanie z tego sposobu wtedy. Żonie wystarcza obecny sposób zabezpieczeń i nie chce dodawać tego klucza. 

Odpowiedz
0 Lajków
Wolny
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
17
3
06-10-2017
Wiadomość 1 z 6 (8 157 wyświetleń)

Re.: Klucz U2F i konto współdzielone

W ogóle nie ma sensu używać klucza, który można wyłączyć przez infolinię podając imię nazwisko pesel i kod sms weryfikujący tożsamość.

Odpowiedz
0 Lajków
Ares
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
5
0
22-10-2023
Wiadomość 2 z 6 (8 101 wyświetleń)

Re: Klucz U2F i konto współdzielone

Naszego klucza używasz tylko podczas logowania do bankowości internetowej w wybranej przez Ciebie metodzie, np. przez przeglądarkę lub aplikację. I dotyczy tylko Twojego loginu. Nie ma ten sposób logowania wpływu w żaden sposób na bankowość internetową Twojej żony.

@Ares jeśli zagubisz klucz konieczna jest szybka reakcja. Dlatego możemy to zrobić telefonicznie, po potwierdzeniu Twojej tożsamości.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
497
88
18-01-2021
Wiadomość 3 z 6 (8 085 wyświetleń)

Re: Klucz U2F i konto współdzielone

Zagubiony klucz jest zabezpieczony pin-em, więc w obcych rękach jest bezużyteczny poza tym każdy powinien mieć drugi zapasowy. Jeśli mówimy o szybkiej reakcji zablokowania klucza przez infolinie to powinno to być stricte zablokowanie klucza a nie zmiana metody uwierzytelniania z bezpiecznej na mniej bezpieczną. Załóżmy, że osoba atakująca ma dane pozyskane w phishingu plus duplikat kary sim i nie może się zalogować bo jest klucz dzwoni na infolinię, że zgubiła klucz i za chwilę już ma standardową metodę logowania. Więc dalej twierdzę, że przy takim backdoorze wymyślonym przez bank klucz nie ma sensu.

Odpowiedz
0 Lajków
Ares
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
5
0
22-10-2023
Wiadomość 4 z 6 (8 060 wyświetleń)

Re: Klucz U2F i konto współdzielone

Dziękujemy za opinię, przekazałam ją do odpowiedniego działu.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
ElżbietaG
Moderator
Moderator icon
128
18
14-12-2020
Wiadomość 5 z 6 (7 959 wyświetleń)

Re: Klucz U2F i konto współdzielone

Poniekąd rozumiem, że nie ma to wpływu również na każdorazową płatność kartą czy zbliżeniowo telefonem i każdorazowe potwierdzanie kluczem nawet gdy płacę swoją kartą za transakcje, chyba że system bankowości uzna taką weryfikację za potrzebną w danej chwili, oczywiście pomijając tutaj płatności internetowe czy w aplikacji. To by miało sens wtedy z dodawania klucza.

 

Kwestię zagubienia klucza chcę omówić nieco później.

Odpowiedz
0 Lajków
Wolny
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
17
3
06-10-2017
Wiadomość 6 z 6 (7 934 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Zamknięcie IKZE bez wpłat

Dzień dobry,
czy za zamknięcie IKZE przed upływem 12 miesięcy na które nie zostały dokonane żadne wpłaty zostanie pobrana prowizja za zwrot?

13-12-2025
Re: Powrót do starego wyglądu bankowości - AKTUALNA TO STRZAŁ W KOLANO!

Dziękujemy za opinię. Przekazałem ją do zespołu odpowiedzialnego za naszą bankowość.

12-12-2025
Re: Powrót do starego wyglądu bankowości - AKTUALNA TO STRZAŁ W KOLANO!

Witam,

Proszę o powiększenie pola tekstowego "Tytuł" oraz "Nazwa i adres odbiorcy", tak jak to było w starej wersji, a najlepiej umożliwienie opcji powrotu do starego interfejsu. Ten jest nieintuicyjny

...

12-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy