20-10-2023 20:40
Pytanie do moderatora lub osoby która już używa tej funkcjonalności po dodaniu klucza U2F do konta z współwłaścicielem.
Po przeczytaniu kilku postów, zastanawiam się czy jest sens dodawania klucza właśnie do tej bankowości gdy z jednego konta bankowego korzystają dwie osoby, każda ma swój login i hasło w dostępie do konta w swojej aplikacji i w bankowości mojeing. Biorąc pod uwagę jak piszą użytkownicy każdorazowe potwierdzanie kluczem każdej transakcji płatniczej. Ja mam dodany klucz na swoim telefonie i w bankowości internetowej, to czy przy transakcji kartą lub telefonem żony też będzie trzeba potwierdzać kluczem u siebie? Nie byłoby to zadowalające korzystanie z tego sposobu wtedy. Żonie wystarcza obecny sposób zabezpieczeń i nie chce dodawać tego klucza.
22-10-2023 22:19
W ogóle nie ma sensu używać klucza, który można wyłączyć przez infolinię podając imię nazwisko pesel i kod sms weryfikujący tożsamość.
23-10-2023 06:25
Naszego klucza używasz tylko podczas logowania do bankowości internetowej w wybranej przez Ciebie metodzie, np. przez przeglądarkę lub aplikację. I dotyczy tylko Twojego loginu. Nie ma ten sposób logowania wpływu w żaden sposób na bankowość internetową Twojej żony.
@Ares jeśli zagubisz klucz konieczna jest szybka reakcja. Dlatego możemy to zrobić telefonicznie, po potwierdzeniu Twojej tożsamości.
23-10-2023 14:43
Zagubiony klucz jest zabezpieczony pin-em, więc w obcych rękach jest bezużyteczny poza tym każdy powinien mieć drugi zapasowy. Jeśli mówimy o szybkiej reakcji zablokowania klucza przez infolinie to powinno to być stricte zablokowanie klucza a nie zmiana metody uwierzytelniania z bezpiecznej na mniej bezpieczną. Załóżmy, że osoba atakująca ma dane pozyskane w phishingu plus duplikat kary sim i nie może się zalogować bo jest klucz dzwoni na infolinię, że zgubiła klucz i za chwilę już ma standardową metodę logowania. Więc dalej twierdzę, że przy takim backdoorze wymyślonym przez bank klucz nie ma sensu.
24-10-2023 14:56
Dziękujemy za opinię, przekazałam ją do odpowiedniego działu.
24-10-2023 20:39
Poniekąd rozumiem, że nie ma to wpływu również na każdorazową płatność kartą czy zbliżeniowo telefonem i każdorazowe potwierdzanie kluczem nawet gdy płacę swoją kartą za transakcje, chyba że system bankowości uzna taką weryfikację za potrzebną w danej chwili, oczywiście pomijając tutaj płatności internetowe czy w aplikacji. To by miało sens wtedy z dodawania klucza.
Kwestię zagubienia klucza chcę omówić nieco później.
@DominikaW:Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
To chyba będz
... 18-11-2024Dzień dobry, jestem tutaj nowa i nieco pogubiona Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,
... 18-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
11 | |
9 | |
6 | |
4 | |
4 |