20-10-2023 20:40
Pytanie do moderatora lub osoby która już używa tej funkcjonalności po dodaniu klucza U2F do konta z współwłaścicielem.
Po przeczytaniu kilku postów, zastanawiam się czy jest sens dodawania klucza właśnie do tej bankowości gdy z jednego konta bankowego korzystają dwie osoby, każda ma swój login i hasło w dostępie do konta w swojej aplikacji i w bankowości mojeing. Biorąc pod uwagę jak piszą użytkownicy każdorazowe potwierdzanie kluczem każdej transakcji płatniczej. Ja mam dodany klucz na swoim telefonie i w bankowości internetowej, to czy przy transakcji kartą lub telefonem żony też będzie trzeba potwierdzać kluczem u siebie? Nie byłoby to zadowalające korzystanie z tego sposobu wtedy. Żonie wystarcza obecny sposób zabezpieczeń i nie chce dodawać tego klucza.
22-10-2023 22:19
W ogóle nie ma sensu używać klucza, który można wyłączyć przez infolinię podając imię nazwisko pesel i kod sms weryfikujący tożsamość.
23-10-2023 06:25
Naszego klucza używasz tylko podczas logowania do bankowości internetowej w wybranej przez Ciebie metodzie, np. przez przeglądarkę lub aplikację. I dotyczy tylko Twojego loginu. Nie ma ten sposób logowania wpływu w żaden sposób na bankowość internetową Twojej żony.
@Ares jeśli zagubisz klucz konieczna jest szybka reakcja. Dlatego możemy to zrobić telefonicznie, po potwierdzeniu Twojej tożsamości.
23-10-2023 14:43
Zagubiony klucz jest zabezpieczony pin-em, więc w obcych rękach jest bezużyteczny poza tym każdy powinien mieć drugi zapasowy. Jeśli mówimy o szybkiej reakcji zablokowania klucza przez infolinie to powinno to być stricte zablokowanie klucza a nie zmiana metody uwierzytelniania z bezpiecznej na mniej bezpieczną. Załóżmy, że osoba atakująca ma dane pozyskane w phishingu plus duplikat kary sim i nie może się zalogować bo jest klucz dzwoni na infolinię, że zgubiła klucz i za chwilę już ma standardową metodę logowania. Więc dalej twierdzę, że przy takim backdoorze wymyślonym przez bank klucz nie ma sensu.
24-10-2023 14:56
Dziękujemy za opinię, przekazałam ją do odpowiedniego działu.
24-10-2023 20:39
Poniekąd rozumiem, że nie ma to wpływu również na każdorazową płatność kartą czy zbliżeniowo telefonem i każdorazowe potwierdzanie kluczem nawet gdy płacę swoją kartą za transakcje, chyba że system bankowości uzna taką weryfikację za potrzebną w danej chwili, oczywiście pomijając tutaj płatności internetowe czy w aplikacji. To by miało sens wtedy z dodawania klucza.
Kwestię zagubienia klucza chcę omówić nieco później.
Dziękujemy za opinię. Przekazałem ją do zespołu odpowiedzialnego za naszą bankowość.
12-12-2025Witam,
Proszę o powiększenie pola tekstowego "Tytuł" oraz "Nazwa i adres odbiorcy", tak jak to było w starej wersji, a najlepiej umożliwienie opcji powrotu do starego interfejsu. Ten jest nieintuicyjny
... 12-12-2025Dzień dobry,
Posiadamy kredyt hipoteczny, który jest przypisany do konta narzeczonej, oczywiście w umowie kredytowej jestem dopisany do kredytu jako współkredytobiorca (50/50). W przypadku, gdybyśmy c
... 09-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 14 | |
| 13 | |
| 12 | |
| 4 | |
| 3 |