Odpowiedz

Oszustwo blik

Również zostalam oszukana przez olx na kuriera dpd wchodząc w linka i logując sie do banku nie sądziłam ze tak sie skończy utrata dość dużej sumy jak sie skapłam było za późno mam żal do banku że w zaden normalny sposób mnie nie oszczegł gdy zakładałam konto pytali czego oczekuje wiec powiedziałam ze do oszczedzania nie brałam nawet karty od nich nigdy nie wypłacałam blikiem a tu taka sytuacja mam wrażenie że im oto własnie chodzi by tracić oszczędności
Odpowiedz
0 Lajków
Nitka
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
24-02-2022
Wiadomość 1 z 6 (8 602 wyświetleń)

Re: Oszustwo blik

Przykro mi, że taka sytuacja Cię spotkała. Stale informujemy naszych klientów o istniejących zagrożeniach oraz oszustwach, które się pojawiają. Bezpieczeństwo finansów naszych klientów jest naszym priorytetem. Wszystkie informacje są dostępne na naszej stronie: https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
254
47
11-02-2020
Wiadomość 2 z 6 (8 593 wyświetleń)

Re.: Oszustwo blik

Niestety ja też zostałem w ten sposób oszukany. I też mam zastrzeżenia do banku. Nigdy nie korzystałem z blika nawet nie zamierzałem. po całej sytuacji okazuje się, że blika nie można zablokować na stałe. Gdyby nie blik i to, że nie dostałem żadnego sms-a o tym, że ktoś robi wypłatę blikiem z mojego konta to nie było by nadużycia.

Nie jestem roszczeniowy, ja dałem się nabrać ale uważam, że jest tutaj duża wina banku w zabezpieczeniu takiej transakcji. Niezwłocznie powinien przyjść do mnie sms, że wybierane są pieniądze z konta, mógłbym zareagować.

Zapewne bank odpisze w reklamacji, że to moja wina, a cała sytuacja nie wynika z mojego zaniedbania tylko ze słabo zabezpieczonych transakcji blikiem!

Odpowiedz
0 Lajków
Andrzej5
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
1
09-04-2022
Wiadomość 3 z 6 (7 880 wyświetleń)

Re: Re.: Oszustwo blik

Rozumiem, że sytuacja jest dla Ciebie trudna. Nie mamy w ofercie usługi informowania naszych klientów o transakcjach za pomocą wiadomości SMS. Jeśli korzystasz z naszej aplikacji mobilnej, możesz włączyć powiadomienia push w swojej aplikacji mobilnej- wtedy jeśli masz dostęp do internetu, to będziemy wysyłać Ci powiadomienia push o transakcjach. 


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
OlaM
Były moderator
Były moderator icon
81
13
26-05-2021
Wiadomość 4 z 6 (7 782 wyświetleń)

Re: Re.: Oszustwo blik

OlaM patrząc jak wiele osób zostało już oszukanych, patrząc, że już w 2019 zdarzały się takie oszustwa to zastanawiam się co mój bank zrobił w między czasie aby zabezpieczyć swoich klientów przed takimi sytuacjami?

 

Nawet to, że logowałem się w bankowości internetowej w moim mieście, a wypłata blikiem była praktycznie w tym samym czasie 200 km od mojego miejsca zamieszkania to już daje podejrzenie i powinno być wychwycone przez system tym bardziej, że nigdy jako użytkownik nie korzystałem z tej usługi. Nie wspomnę, że dodzwonienie się na infolinię na której można zablokować konto, trwa bardzo długo. Mimo, że infolinia informowała mnie, że jestem pierwszy w kolejce nikt nie odbierał telefonu.

 

Skoro jest tak dużo wyłudzeń na blika to dlaczego bank nie podjął tutaj żadnych kroków?

W tej sytuacji aktywacja takich usług, które są bardzo podatne na oszustwa powinna być mocno ograniczona w bankowości internetowej, a nawet następować na wyraźne życzenie klientów tylko osobiście w oddziale banku!

Klient powinien mieć możliwość konfiguracji i wyboru usług, z których będzie korzystał. To z czego nie chce korzystać może uruchomić tylko w oddziale banku!

Pozamykaliście wiele oddziałów aby ograniczyć koszty, koncentrujecie się na oferowaniu nowych usługach, wielokrotnie niepotrzebnych zwykłym użytkownikom! Może jako bank powinniście wreszcie lepiej dbać o bezpieczeństwo pieniędzy Waszych klientów. 

Jestem z Waszym bankiem od czasu jak nazywał się Śląski. Cała ta sytuacja sprawiła, że straciłem zaufanie do Waszych usług. 

Wsparcie na infolinii czy w oddziale banku wygląda tak, że pracownicy nie mają odpowiedniej wiedzy dotyczącej takich sytuacji.

Niby klient może złożyć reklamacje (z reguły w takich sytuacjach reklamacja jest nieuznana). Jako bank umywacie ręce, a klient pozostaje z całą sytuacją sam. Nie wspomnę, że nie stosujecie się do zapisów prawa. A zgodnie z ustawą o usługach płatniczych, bank w terminie jednego dnia roboczego powinien oddać konsumentowi skradzioną kwotę i wyjaśnić sprawę. ... Bank nie może odmawiać zwrotu środków i jednocześnie uzależniać tego od zgłoszenia przez konsumenta sprawy na Policję...

Andrzej5
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
1
09-04-2022
Wiadomość 5 z 6 (7 770 wyświetleń)

Re: Re.: Oszustwo blik

Bardzo mi przykro, że spotkała Cię taka sytuacja i rozumiem, że nie jest ona komfortowa. Dobrze, że nam to zgłosiłeś. Bezpieczeństwo finansów jest dla nas priorytetem i stale wprowadzamy nowe rozwiązania, które są zgodne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. Tutaj jednak nie mamy wglądu w szczegóły sytuacji, która Cię spotkała. Jeśli jednak kliknąłeś w link, który oszust Ci wysłał oraz podałeś swoje dane do logowania, a następnie potwierdziłeś dodanie urządzenia oszusta do zaufanych, podając SMS z kodem autoryzacyjnym, to wówczas mogło dojść właśnie do wypłaty BLIKIEM. W tej sytuacji oszust miał dostęp do Twojej aplikacji. 

Stale przestrzegamy naszych klientów, aby logować się tylko z poziomu naszej strony, czy aplikacji oraz aby szczególną uwagę zwracać na treści wiadomości z kodem autoryzacyjnym. Na bieżąco informujemy o aktualnych zagrożeniach oraz o tym, jak się przed nimi ustrzec. Podczas logowania prezentujemy komunikaty bezpieczeństwa, w których opisujemy przebieg najpopularniejszych obecnie sposobów na wyłudzenie pieniędzy. Na naszej stronie, jak i na blogu informujemy także o bezpiecznym bankowaniu. 
O szczegółach przeczytasz tutaj: https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo 
https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/bezpieczenstwo-aplikacji-mobilnej/kradziez-danych-... 
Dodam również, że możesz zrezygnować z płatności BLIKIEM, wyłączając usługę w zakładce Moje finanse/Karty i płatności telefonem/Płatności BLIK lub zmniejszyć limity transakcyjne. 
 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 6 z 6 (7 684 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Terminy podpisania umowy

Błagam ta odpowiedź pokazuje jeszcze większy brak szacunku albo całkowitą niewiedzę na temat tego jak wyglądają wasze procesy od strony klienta lub pośrednika. Jedyne co było możliwe do ogarnięcia to ...

21-04-2025
Re.: Terminy podpisania umowy

Cześć,
przykro mi, że nie znalazł się dla Ciebie termin 😢 Skontaktuj się ze specjalistą, u którego składałeś wniosek - być może będzie mógł coś zrobić w tej sprawie.

21-04-2025
Re.: Własne kategorie transakcji! - Po raz kolejny

Revolut pod tym względem jest idealnym wzorem.

20-04-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy