Płatności

Odpowiedz

Re: Prowizja za przewalutowanie ?

Witam,

Chciałem skomentować we wcześniejszym wątku o tej samej nazwie, ale najwidoczniej tamten wątek został zamknięty i nie ma możliwości odpowiedzi.

 

Chciałem tylko sprostować Państwa wyliczenia co do kosztów przewalutowań.

Otóż, po wprowadzeniu prowizji od przewalutowania wraz ze zmianą waluty karty VISA w ING na PLN, płatności zagraniczne (również internetowe) nie są już opłacalne.

Koszty są już dużo wyższe niż alternatywne opcje zapłaty (np. przez pośredników z opcją przelewów z konta w PLN i przewalutowania po stronie pośrednika).

Do czasu wprowadzenia obecnych zmian dokonywałem zakupów w zagranicznych sklepach internetowych wybierając walutę EUR (licząc się z przewalutowaniem po stronie serwisu z USD na EUR, które i tak było tańsze niż w ING).

Teraz nawet wybierając standardową walutę sklepów internetowych (USD), biorąc pod uwagę jedno przewalutowanie w ING + 3% prowizji, całkowite koszty płatności zagranicznych kartą w ING przewyższają o conajmniej 5% kwoty zakupu opcji płatności przelewem z konta ING w PLN poprzez pośredników, którzy realizują przewalutowanie.

 

Proszę więc nie wprowadzać klientów w błąd wskazując, że koszty płatności kartą za granicą są prawie takie same jak dotychczas, bo tak nie jest.

 

Szczególnie mnie irytują zmiany w tabeli opłat i prowizji Państwa banku wprowadzane od kilku miesięcy, zwłaszcza, że założyłem konto w Państwa banku i wziąłem 30-letni kredyt hipoteczny tuż przed rozpoczęciem wprowadzania niekorzystnych dla klientów zmian.

Wtedy jeszcze oferta Państwa banku wyglądała w miarę konkurencyjnie na tle innych banków.

Odpowiedz
0 Lajków
xeros
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
02-03-2016
Wiadomość 1 z 1 (6 718 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Czas oczekiwania na decyzję -kredyt hipoteczny

Hej, jak w tym roku wygląda czas oczekiwania na podjęcie decyzji? Dzisiaj jest u mnie 5 alboo nawet 6 dzień roboczy, od kiedy status się zmienił, a decyzji nadal brak. 

07-11-2025
Re: Awaria wpłatomatu

Rozumiem, że jest to dla Ciebie ważna sprawa. Przekazałam do zespołu reklamacji prośbę o przyspieszenie rozpatrzenia.

07-11-2025
Awaria wpłatomatu

W dniu 03.11 wpłaciłam 3620zł w urządzeniu Planet Cash. Pojawił się komunikat awaria modułu wpłat. Karta została zwrócona, ale banknoty nie.  Wpłata nie została zaksięgowana. Wydruku potwierdzenia nie

...

07-11-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy