Płatności

Odpowiedz

Płatność kartą w PLN, obciążenie w EUR

Dzisiaj w sklepie ogrodniczym miałem do zapłaty równo 100 PLN. Płaciłem kartą VISA Credit Gold. Sprzedawca wprowadził kwotę do terminala płatniczego, zbliżyłem kartę, na ekranie pojawiło się żądanie podania PIN oraz kwota do zapłaty 100 PLN. Jakież było zdziwienie sprzedawcy, a później moje, gdy na potwierdzeniu transakcji widniała kwota 24,62 EUR. Po sprawdzeniu w aplikacji okazało się, że zablokowano mi kwotę 105,41 PLN.

Sprzedawca, jak już wspomniałem, był równie zaskoczony, jak ja i nie wiedział dlaczego tak się stało oraz co można z tym zrobić.

Mam więc pytanie. Czy mogę reklamować tę transakcję w banku? W razie potrzeby mogę przesłać skan paragonu oraz potwierdzenia.

 

Odpowiedz
0 Lajków
JarekB
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
14-09-2018
Wiadomość 1 z 5 (5 318 wyświetleń)

Re: Płatność kartą w PLN, obciążenie w EUR

@JarekB tak, proszę złóż reklamację w Moim ING, załączając potwierdzenie transakcji oraz paragon. Sprawdzimy, w którym miejscu nastąpiła zmiana waluty. Bez tej analizy nie będziemy wstanie udzielić Ci odpowiedzi.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 5 (5 315 wyświetleń)

Re: Płatność kartą w PLN, obciążenie w EUR

Reklamacja złożona. Czekam więc na jej rozpatrzenie o czym nie omieszkam poinformować.

W sumie nie chodzi o kilka PLN, ale o zasady.

 

Odpowiedz
0 Lajków
JarekB
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
14-09-2018
Wiadomość 3 z 5 (5 300 wyświetleń)

Re: Płatność kartą w PLN, obciążenie w EUR

Reklamacja została już rozpatrzona.
"Z przesłanego przez Pana potwierdzenia płatności kartą wynika, że zaakceptował Pan usługę Dynamic Currency Conversion. Na potwierdzeniu widoczny jest kurs, który potwierdził Pan na ekranie terminala. Postanowiliśmy jednak jednorazowo zwrócić na Pana konto różnicę, która powstała przez przewalutowanie."
Pełna kwota przewalutowań (dwóch) już wróciła na konto.

 

Z potwierdzenia transakcji rzeczywiście wynika, jakobym zaakceptował konwersję, jednak musiał to za mnie (podejrzewam, że nieświadomie) zrobić sprzedawca.

W przyszłości będę dokładniej patrzył na ręce i wyświetlacz terminala. Emotikon: Szczęśliwy

 

Doceniam postawę Banku. Zarówno sposób, jak i szybkość rozpatrzenia reklamacji.

Odpowiedz
0 Lajków
JarekB
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
0
14-09-2018
Wiadomość 4 z 5 (5 145 wyświetleń)

Re: Płatność kartą w PLN, obciążenie w EUR

Dobrze, że nam to zgłosiłeś Emotikon: Szczęśliwy Dziękujemy za miłe słowa! 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaR
Były moderator
Były moderator icon
168
22
02-11-2016
Wiadomość 5 z 5 (5 141 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Kredyt hipoteczny - czas oczekiwania na decyzję

Trzymam kciuki za pozytywną i szybką decyzję dla Ciebie 🙂

28-03-2024
Re.: Kredyt hipoteczny - czas oczekiwania na decyzję

Gratuluję i bardzo dziękuje za informację Emotikon: Szczęśliwy

28-03-2024
Re: Kupno biletów przez CarPlay - czy to żart

Niestety całe ING, tam gdzie nie trzeba to wielce dbają bezpieczeństwo, tak jak z tym CarPlay wymagającym odblokowania tel, albo jak aktywujesz U2F w aplikacji to każde uruchomienie aplikacji wymaga p

...

28-03-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy