Odpowiedz

Awaria bankomatu i utrata 4000zł

[ Edytowane ]

Witam,

 

Pisze tutaj bo trochę utknęliśmy w bezsilnym punkcie i nie za bardzo wiemy co dalej... ponieważ czuje się jakbyśmy wpadli jakąś lukę, pułapkę systemu.
Sytuacja wygląda następująco:

 

18 grudnia 2021 moja Ciocia wyciągała kwotę 4000zł z bankomatu w markecie. Z jej relacji wynika że w procesie, po wprowadzaniu kwoty bankomat wyświetlił komunik "Awaria bankomatu" następnie zgasł ekran, chwilkę stała, ale jak widziała że nic się nie dzieje uznała że bankomat nie działa i kwotę wypłaci w po prostu w innym.

Niestety konto nie ma aplikacji mobilnej i żadnych powiadomień na bieżąco, na koniec miesiąca przyszedł pocztą papierowy billing...

Z bilingu wynikało że kwota 4000zł została pobrana tego dnia z tego bankomatu.

 

Ciocia zgłosiła reklamację w placówce ING - Dostaliśmy odpowiedź, niestety nie została uznana, wynikało że bilans kwoty w bankomacie się zgadza.

 

Napisaliśmy odwołanie - Prosiliśmy o dokładne sprawdzenie bankomatu wraz z kamerami, czekaliśmy trochę dłużej na odpowiedź, ale też przyszła odmowna. Bankomat nie posiada kamer, a rejestr systemowy się zgadza jeśli chodzi o wypłatę.

Nawet jak chcieliśmy w markecie ściągnąć kamery to trzymają nagrania tylko 14 dni.

Czy idzie coś jeszcze zrobić? Bo wygląda tak jakby bankomat dokończył sobie później proces wypłaty tych pieniędzy i ktoś po prostu miał dobre święta przechodząc...


Idzie w dzienniku systemowym bankomatu sprawdzić.
- Czy została zarejestrowana awaria dnia 18 grudnia 2021

- Ile trwało wypłacenie, czy jest jakaś nie naturalna długa przerwa między wprowadzoną kwotą, a wydaniem pieniędzy przez bakomat?

Nie wiem co robić. Bo nawet nie mam na czym się podeprzeć.

Odpowiedz
0 Lajków
ark93
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
11-02-2022
Wiadomość 1 z 6 (3 236 wyświetleń)

Re: Awaria bankomatu i utrata 4000zł

Od negatywnej decyzji w sprawie reklamacji, Twoja ciocia może zgłosić odwołanie.
Może to zrobić na kilka sposobów:
- na czacie w Moim ING,
- na całodobowej infolinii + 48 32 357 00 69,
- w oddziale. 

 

Jak Twoja ciocia składała już kilka zgłoszeń i na każdą otrzymała negatywną odpowiedź, może skorzystać jeszcze z innego rozwiązania.

 

Jeśli nie zgadza się z naszą decyzją i odpowiedzią na reklamację, to może: 

- złożyć odwołanie lub np. zwrócić się do Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich,

- złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego,

- złożyć wniosek do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a bankiem (od 1 stycznia 2016 r.).

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
540
121
04-09-2015
Wiadomość 2 z 6 (3 166 wyświetleń)

Re: Awaria bankomatu i utrata 4000zł

To jest odpowiedź identyczna z tą która dostałem z banku, mi chodzi oto że można coś jeszcze sprawdzić, bo co mi z arpitra który nie wniesie nic nowego niż spojrzenie na dotychczasowe rzeczy i rozłoży ręce.

Odpowiedz
0 Lajków
ark93
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
11-02-2022
Wiadomość 3 z 6 (3 132 wyświetleń)

Re: Awaria bankomatu i utrata 4000zł

[ Edytowane ]
Wydaje mi się że bankomat powinien rejestr zdarzeń(logi) nie wiem czy udzieloną takiej informacji, aby dostać wszystkie wpisy związane z kartą Cioci. Mają coś takiego może być tam informacja o dokładnej godzinie wypłaty, a tak samo kiedy karta została włożona do bankomatu. Jeśli będzie tutaj rozbieżność w godzinach czy kilkadziesiąt minut, to jest coś nie tak. Tak samo skoro była awaria system powinien mieć informacje o ponownym uruchomieniu systemu.

Mają informacje o czasie można próbować dojść co dokładnie się wydarzyło. Jest to tylko teoria, bo nie wiem jakie dokładnie informacje przechowuje bankomat na temat transakcji.
Odpowiedz
0 Lajków
zori
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
31-01-2022
Wiadomość 4 z 6 (3 099 wyświetleń)

Re: Awaria bankomatu i utrata 4000zł

[ Edytowane ]

Też mi się wydaje, że bankomat jako system finansowy powinien mieć w logach systemowych dokładne informacje o każdym zdarzeniu użytkownika, w tym awariach i do tego standardem powinna być kamera. Ale po dwóch analizach ING byłby nierzetelna? 

Odpowiedz
0 Lajków
ark93
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
11-02-2022
Wiadomość 5 z 6 (3 084 wyświetleń)

Re: Awaria bankomatu i utrata 4000zł

Pytanie jak dokładnie ktoś to zrobił, sam bilans może się zgadzać, pytanie czy ktoś zwróci uwagę na dokładną godzinę tych operacji. Wiem że mogą to uznać za dane wrażliwe, ale próbować iść w kierunku udostępnia tych informacji związanych zamiast polegać na ich opinii.
Odpowiedz
0 Lajków
zori
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
31-01-2022
Wiadomość 6 z 6 (3 037 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Zakup bilety komunikacji miejskiech - ulubione


@DominikaW:

Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne. 


To chyba będz

...

18-11-2024
Rangi w społeczności

Dzień dobry, jestem tutaj nowa Emotikon: Szczęśliwy i nieco pogubiona Emotikon: Mrugający Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,

...

18-11-2024
Re.: ING Księgowość - Działalność nierejestrowana

Obecnie usługi ING Księgowość dedykowane są wyłącznie dla działalności rejestrowanych, jednak analizujemy taką możliwość.

18-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy