23-02-2019 11:31
Witam.
Wypowiedziałem kartę kredytową 31 października 2018 r.
Pomimo tego, do dziś w bazie BIK widnieje zamknięta karta kredytowa!
Nie wiem skąd takie praktyki banku, ale jest to działanie mocno na niekorzyść klienta!
To jest nie w porządku i chciałbym tu przeczytać Państwa wyjaśnienia.
Napisałem ten post, bo co innego można usłyszeć na infolinii, co innego w oddziale banku i pewnie tu jeszcze inną odpowiedź dostanę.
Jestem bardzo ciekaw, co Państwo na to? Proszę o odpowiedź, czemu zamknięta karta kredytowa nadal widnieje w bazie BIK i kiedy wg Państwa taki wpis powinien być usuwany (wg mnie do 7 dni po zamknięciu karty, no ale może Państwo macie inną filozofię postępowania?).
24-02-2019 14:45
@Kubo Biuro Informacji Kredytowej przetwarza dane zgodnie z dyspozycjami i zgodami klientów. Jeśli daną kartę spłacałeś regularnie i była ona prawidłowo obsługiwana, to te dane budują Twoją pozytywną zdolność kredytową - nie ma to żadnego negatywnego wpływu na Twoją ocenę zdolności kredytowej. Wręcz przeciwnie. Zawsze jednak możesz złożyć do nas dyspozycję, w której zmieniasz zdanie i nie wyrażasz zgody na przetwarzanie tych danych w BIK. I tutaj są dwa scenariusze.
Pierwszy - gdy prawidłowo regulowałeś z tej karty zobowiązania - to my do 7 dni wysyłamy taką dyspozycję do BIK i BIK do 14 dni usuwa takie dane.
Drugi - gdy karta była nieprawidłowo spłacana, zadłużenia były po terminie - wtedy to my podejmujemy decyzję o wykreśleniu danych z BIK. Zgodnie z prawem bankowym, mamy możliwość odmowy wykreślenia takich danych, ponieważ nie wywiązywałeś się prawidłowo z zawartej z nami umowy. W takim celu właśnie istnieje BIK i dane te mamy prawo utrzymywać tam przez okres 5 lat.
23-12-2019 17:08
Witam.
Jeżeli karta kredytowa ma status zamknięta, czyli to znaczy, że została już zamknięta na stałe tak? I wszystko związanie z nią zostało spłacone?
24-12-2019 17:20
Tak, jeśli karta ma status zamkniętej - oznacza to, że została zamknięta na stałe To, czy karta została spłacona możesz sprawdzić w Moim ING po zalogowaniu (karta będzie widoczna do 100 dni od zamknięcia), na naszej infolinii lub na czacie po zalogowaniu do Mojego ING.
26-12-2019 20:38
No a jak Bank zamknie kartę kiedy nie została spłacona ?
27-12-2019 20:50
@Gronek Tak jak wspomniał Mirosław. W BiKu przechowywane są informacje o nieterminowych spłatach.
Klucz U2F służy tylko i wyłącznie do zatwierdzenia logowania. Nie autoryzuje nim żadnych przelewów.
I tutaj właśnie mamy problem. Ty musisz wpisywać kod z sms żeby wyszedł przelew. Czyli jest to bez
... 19-04-2024Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
1 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |