23-02-2019 11:31
Witam.
Wypowiedziałem kartę kredytową 31 października 2018 r.
Pomimo tego, do dziś w bazie BIK widnieje zamknięta karta kredytowa!
Nie wiem skąd takie praktyki banku, ale jest to działanie mocno na niekorzyść klienta!
To jest nie w porządku i chciałbym tu przeczytać Państwa wyjaśnienia.
Napisałem ten post, bo co innego można usłyszeć na infolinii, co innego w oddziale banku i pewnie tu jeszcze inną odpowiedź dostanę.
Jestem bardzo ciekaw, co Państwo na to? Proszę o odpowiedź, czemu zamknięta karta kredytowa nadal widnieje w bazie BIK i kiedy wg Państwa taki wpis powinien być usuwany (wg mnie do 7 dni po zamknięciu karty, no ale może Państwo macie inną filozofię postępowania?).
24-02-2019 14:45
@Kubo Biuro Informacji Kredytowej przetwarza dane zgodnie z dyspozycjami i zgodami klientów. Jeśli daną kartę spłacałeś regularnie i była ona prawidłowo obsługiwana, to te dane budują Twoją pozytywną zdolność kredytową - nie ma to żadnego negatywnego wpływu na Twoją ocenę zdolności kredytowej. Wręcz przeciwnie. Zawsze jednak możesz złożyć do nas dyspozycję, w której zmieniasz zdanie i nie wyrażasz zgody na przetwarzanie tych danych w BIK. I tutaj są dwa scenariusze.
Pierwszy - gdy prawidłowo regulowałeś z tej karty zobowiązania - to my do 7 dni wysyłamy taką dyspozycję do BIK i BIK do 14 dni usuwa takie dane.
Drugi - gdy karta była nieprawidłowo spłacana, zadłużenia były po terminie - wtedy to my podejmujemy decyzję o wykreśleniu danych z BIK. Zgodnie z prawem bankowym, mamy możliwość odmowy wykreślenia takich danych, ponieważ nie wywiązywałeś się prawidłowo z zawartej z nami umowy. W takim celu właśnie istnieje BIK i dane te mamy prawo utrzymywać tam przez okres 5 lat.
23-12-2019 17:08
Witam.
Jeżeli karta kredytowa ma status zamknięta, czyli to znaczy, że została już zamknięta na stałe tak? I wszystko związanie z nią zostało spłacone?
24-12-2019 17:20
Tak, jeśli karta ma status zamkniętej - oznacza to, że została zamknięta na stałe To, czy karta została spłacona możesz sprawdzić w Moim ING po zalogowaniu (karta będzie widoczna do 100 dni od zamknięcia), na naszej infolinii lub na czacie po zalogowaniu do Mojego ING.
26-12-2019 20:38
No a jak Bank zamknie kartę kiedy nie została spłacona ?
27-12-2019 20:50
@Gronek Tak jak wspomniał Mirosław. W BiKu przechowywane są informacje o nieterminowych spłatach.
Podajemy tę informację na naszej stronie internetowej https://www.ing.pl/. Przewiń stronę do pola Aktualności i tam znajdziesz wpis "Zmiany w Przelewach BLIK".
25-11-2024Widzę, że się coś zmienia. Czy ING może potwierdzić te wiadomości o zwiększeniu limitu na BLIK?
https://www.bankier.pl/wiadomosc/ING-Bank-Slaski-zwiekszyl-limity-wybranych-przelewow-8850500.html
25-11-2024
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
6 | |
3 | |
3 | |
3 |