14-07-2022 20:54
witam,
czy skorzystanie z wakacji kredytowych, majac kredyt hipoteczny ze stala stopa na 5 lat, wydluzszy okres obowiazywaia stalej stopy o zawieszone miesiace ? przykladowa stala stopa obowiazuje do lutego 2024, po skorzystaniu w sumie z 8 msc wakacji przez caly okres, stala stopa obowiązywałaby do pazdziernika 2024?
ps. czy przy zawieszeniu konieczne jest zalaczenie pelnomocnictwa drugiego kredytobiorcy? czy jak drugi kredytobiorca ma swoj dostep do moje ing, nie moze jakos tego przeklikac ze akceptuje?
15-07-2022 20:59
Zawieszenie spłaty wydłuża okres spłaty o te miesiące, w których korzystałaś ze wsparcia. Nie zmieniają się jednak, żadne pozostałe zapisy w umowie. A więc okres stałego oprocentowania się nie zmieni.
Wniosek o zwieszenie raty, składa w Moje ING tylko jeden kredytobiorca i do wniosku konieczne jest udzielenie pełnomocnictwa drugiego współkredytobiorcy.
15-07-2022 21:23
skoro wakacje nie są uznwane za okres kredytowanie, to dlaczego okres stałej stopy o ten okres się nie wydłuża? jest to niezgodne z ustawą,
18-07-2022 08:12
Żadne warunki umowy kredytowej nie ulegają zmianie. Obowiązujące są wszystkie daty, również dotyczące wypłaty kolejnych transz czy spełnienia warunków umownych.
20-07-2022 20:29
Art 73, punkt 11. Okresu zawieszenia spłaty kredytu nie wlicza się do okresu kredytowania. Okres kredytowania oraz terminy przewidziane w umowie ulegają przedłużeniu o okres zawieszenia spłaty kredytu.
Jak się ma powyższy punkt z tym co Pani napisała?
Żadne warunki umowy kredytowej nie ulegają zmianie - oczywiście, że ulegają, bo o 8 miesięcy przedłuża się okres kredytowania
Obowiązujące są wszystkie daty.. - nie są obowiązujące bo terminy przewidziane w umowie ulegają przedłużeniu o okres zawieszenia spłaty kredytu.
Podsumowując, stałe oprocentowanie również będzie przedłużone o 8 miesięcy, bo jeśli nie, to nie wywiążą się Państwo z zapisów ustawy.
20-07-2022 22:11
dokładnie tak, zapis ustawy jaki by nie była dla banku jest wiążąca, w przypadku innej interpretacji sprawy do sądu/uokik
21-07-2022 13:30
Ustawa mówi, że zawieszeniu ulega spłata kredytu a nie warunki umowy. W związku z tym, że zgodnie z zapisami umowy okres stałej stopy jest na 60 miesięcy nie 60 rat to nie ulega on przedłużeniu.
Oczywiście okres kredytowania i terminy wskazane w umowie (dotyczące spłaty kredytu) ulegają przedłużeniu czyli mówimy o przesunięciu terminu płatności raty, a nie innych terminach umownych. Dlatego też terminy i monitoring warunków umownych zostaje bez zmian.
21-07-2022 14:06
Sokor: "Art 73, punkt 11. Okresu zawieszenia spłaty kredytu nie wlicza się do okresu kredytowania." przyjmuje że miesiące wakacyjne nie wliczają się, to i tak NIE będzie spełniony warunek 60 miesięcy (nie rat).
Wystarczy policzyć ilość miesięcy z stałym oprocentowaniem w historii spłacania kredytu (po wykreśleniu tych wakacyjnych) i wyjdzie że brakuje kilku miesięcy
21-07-2022 19:57
"Ustawa mówi, że zawieszeniu ulega spłata kredytu a nie warunki umowy."
Ustawa mówi dokładnie, literalnie, nie pozostawiając pola do interpretacji, konkretnie w drugim zdaniu wspomnianego punktu: terminy przewidziane w umowie ulegają przedłużeniu o okres zawieszenia spłaty kredytu. Jest to w oczywisty sposób jednocześnie zmiana warunków umowy, bo terminy w niej przewidziane takimi warunkami przecież są.
Z czym tu dyskutować? Jeśli ktoś ma w umowie przewidziane stałe do stycznia 2025, to korzystając z pełnych 8 miesięcy przedłuża je do września 2025. Dlaczego? Gdyż terminy przewidziane w umowie ulegają przedłużeniu o okres zawieszenia spłaty kredytu.
Interpretacja ING jest bardzo kulawa, gołym okiem nastawiona na własny zysk i mam wrażenie, że odbije się Wam czkawką. Ludzie nie są głupi i nie odpuszczą. W wielu przypadkach (głównie wśród ludzi biorących kredyt ze stałym oprocentowaniu przy zerowych stopach) w grę wchodzą grube tysiące złotych i każdy kto ma odrobinę oleju w głowie pójdzie z tym do sądu. Tym bardziej, że takich ludzi jest (będzie?) tysiące.
Nie mamy tutaj wglądu do systemu bankowego. Proszę, skontaktuj się z nami na czacie w Moim ING lub telefonicznie z infolinią pod numerem 32 357 00 69, tylko w ten sposób możemy przyjąć reklamację.
18-12-2024w dniu 18.12 robilem wpłate pieniedzy ok 19.10 nr wplatomatu R N E T S F 11 , kwota 900 zl , nie została zaksiegowana a bankomat przestał działać co jest z moimi środkami ?
18-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
5 | |
5 | |
4 | |
2 |