29-04-2020 17:42
Wypłacono nam wszystkie transze kredytu, jesteśmy już po przekazaniu mieszkania przez dewelopera, a krótko przed podpisaniem aktu przeniesienia własności. W trakcie obmiarów powykonawczych dewelopera okazało się, że mieszkanie jest minimalnie mniejsze niż pierwotnie zakładano i powstała nam nadwyżka wpłaconych środków po stronie dewelopera na kwotę około 560 zł.
Za 2 tygodnie mamy ustaloną datę podpisywania aktu przeniesienia własności, ale obawiam się o kwestie proceduralne, że w akcie tym wskazana zostanie faktyczna wartość oraz prawdziwy rozmiar bazujący na obmiarach i powstanie niezgodność umowy deweloperskiej+umowy kredytowej z Aktem Własności i potem też wartościami w zakładanych księgach wieczystych mieszkania. Obawiamy się, że Bank uzna, że gdzieś przywłaszczyliśmy te 560 zł.
Ktoś z Was przechodził podobną sytuację i może opisać jak powinniśmy teraz zadziałać? Pracownicy infolinii raz sugerują, że konieczna jest wizyta w placówce i aneks, w innym momencie proszą jedynie o przesłanie dokumentów poświadczających zmianę.
30-04-2020 15:17
Często przy niewielkiej kwocie klienci rozliczają się z deweloperem np. wpłacając mniejsza opłatę za akt notarialny. Chętnie to wyjaśnimy i przekażemy Ci jednoznaczną odpowiedź. Abyśmy mogli to zrobić, proszę, napisz do nas przez czat w Moim ING. Sprawdzimy szczegóły Twojego kredytu i przekażemy odpowiednie rozwiązanie 💪
01-05-2020 09:36
Ok, rozumiem, że Państwo jako Bank nie będziecie robić mi kłopotów, że wartość mieszkania wynikająca z aktu jest niższa niż z Umowy Deweloperskiej?
Na czacie niestety dostałem dwie różne odpowiedzi:
a) Aneks z bankiem konieczny,
b) Proszę ustalać sobie to z deweloperem,
Także z uwagi na ich niejednoznaczność postanowiłem zapytać o najlepsze praktyki tutaj .
02-05-2020 14:06
W opisanej sytuacji najlepiej jak skontaktujesz się ze swoim doradcą i umówisz na wizytę w oddziale.
Wtedy zdecydujemy czy dostaniesz zwrot pieniędzy czy pieniądze zaksięgujemy na nadpłatę kredytu.
Ofertą kredytów hipotecznych zajmują się nasi eksperci hipoteczni w placówkach banku. Na kontakt z naszym specjalistą możesz umówić się w Moim ING. Po zalogowaniu do Mojego ING proszę wybrać: Pomoc i
... 14-11-2024Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
13-11-2024