08-12-2022 16:12
Zgadzam się, ale to nie ma najmniejszego znaczenia w tej kwestii.
Ważny jest tylko punkt 2 - brak naliczania odsetek w okresie zawieszenia. Sorry, ale tutaj nie ma pola do różnych interpretacji. Zresztą, nawet w samym wniosku o wakacje bank potwierdza, że "odsetki naliczone w okresie zawieszenia zostaną umorzone przez Bank" (to nie z mojego wniosku - okres jest inny, ale każdy wniosek zawiera ten punkt).
W takim razie pytam się ponownie - dlaczego odsetki naliczone w okresie zawieszenia 5 listopada - 4 grudnia nie zostały umorzone? To chyba proste pytanie?
18-12-2022 18:28
Na moją reklamację, w której pytam, dlaczego Bank nalicza odsetki w okresie zawieszenia otrzymałem odpowiedź:
"wysokość Pana raty kredytu jest prawidłowa. Ratę wyliczyliśmy w oparciu o aktualne oprocentowanie 9,26 %.
Zawieszenie spłaty raty nie powoduje zatrzymania aktualizacji oprocentowania."
Myślałem, że padnę ze śmiechu . Otrzymałem odpowiedź na temat, który absolutnie nie był treścią reklamacji - nie podważam tego, że w okresie zawieszenia może się zmienić oprocentowanie - podważam to, że w okresie zawieszenia nie mogą być naliczane odsetki, a jeśli bank coś nalicza, to powinien to umorzyć, co zresztą sam potwierdzał we wniosku o zawieszenie kredytu.
W racie z 5 grudnia zapłaciłem odsetki, które zostały naliczone w okresie 5 listopada - 4 grudnia (czyli w okresie, gdy kredyt był zawieszony), a według:
1. ustawy:
"W okresie zawieszenia spłaty kredytu nie są naliczane odsetki ani pobierane opłaty inne niż wskazane w potwierdzeniu, o którym mowa w ust. 10.";
2. bankowego wniosku o zawieszenie kredytu - "odsetki naliczone w okresie zawieszenia zostaną umorzone przez Bank".
Oba punkty zostały złamane/niedotrzymane przez bank i bank nawet się z tym specjalnie nie kryje.
22-12-2022 13:55
W opisanej przez Ciebie sytuacji prosimy o ponowny kontakt z naszymi doradcami hipotecznymi: telefonicznie, na czacie lub w placówce i złożenie odwołania od reklamacji. Na postawie Twoich wyjaśnień przeanalizujemy ponownie, dokładnie Twoją sytuację.
Witam, składałam wniosek przez Specjalistę w dniu 8 marca 2024. Dosyłaliśmy zaświadczenie w międzyczasie więc do analizy trafił dopiero 22 marca. Na stronie, gdzie można sprawdzać status wniosku widni
... 19-04-2024Hey wszystkim ! jestem od dawna zadowolonym klientem ING - miałem konto firmowe, teraz mam prywatne. Miałem też już jeden kredyt hipoteczny, który bezproblemowo spłaciłem. Chciałbym ubiegać się o nowy
... 19-04-2024Klucz U2F służy tylko i wyłącznie do zatwierdzenia logowania. Nie autoryzuje nim żadnych przelewów.
I tutaj właśnie mamy problem. Ty musisz wpisywać kod z sms żeby wyszedł przelew. Czyli jest to bez
... 19-04-2024