13-11-2018 15:04
13-11-2018 23:31
Witam. Ja z taka sprawą:
- złożyłem wniosek o kredyt hipoteczny
- otrzymałem decyzję negatywną w związku z wpisem w Bankowym Rejestrze ZBP (niemożliwe, bo wszystkie kredyty zawsze spłacane idealnie, w terminie, itp.)
- pojechałem osobiście do BOK ZBP w Warszawie, nie wydano mi raportu ze względu na tajemnicę bankową, gdyż okazało się, że zawierał błąd
- po wyjaśnieniach BOK z bankiem, który dokonał wpisu, bank zobowiązał się niezwłocznie usunąć wpis
- wpis zostaje usunięty
Pytanie brzmi: czy jeśli w okresie załóżmy 1-2 tygodni od decyzji negatywnej (wydanej na podstawie BR z błędem) złożę nowy wniosek, wraz z wyjaśnieniem, że pierwsza decyzja wydana została w oparciu o wpis w BR zawierającym błąd to czy mój wniosek zostanie odrzucony z automatu bo nie upłynie jakiś minimalny okres pomiędzy wnioskami czy też zostanie rozpatrzony normalnie?
Dziękuję
13-11-2018 23:51
krystek26:
z rzeczoznawcą u mnie wyglądało tak, że wpłaciłem, po ok. 2 dniach status zmienił się, że zlecono wycenę, po kolejnych 2-3 dniach odezwał się rzeczoznawca z pytaniem czy już mam dostęp do mieszkania czy ma się kontaktować z deweloperem - nie miałem - umówił się z deweloperem na za 2-3 dni, później sporządził opinie w ciągu kolejnych 2-3 dni i w banku po 2-3 dniach status zmienił się na "mamy już wszystko" - generalnie okolice dwóch tygodni zleciało na to. Wynik analizy dostaniesz pocztą w przeciągu miesiąca. Po kontakcie rzeczoznawcy będziesz miał jego nr tel, to możesz podpytać czy wszystko w porządku i jaka kwota mu wyszła. U mnie wyszło OK, ale gdybym wiedział ile to zajmie czasu to bym zrobił operat własny przy składaniu wniosku... no chyba, że masz czas albo szczęście bo każdy przypadek może być inny.
14-11-2018 08:30 | Edytowano: 14-11-2018 10:40
@krystek26 Wycena nieruchomości trwa od 5-7 dni roboczych.
W ciągu miesiąca otrzymasz operat( sporządzoną wycenę nieruchomości) z informacją, jaka wartość jest przyjęta.
Jeśli chciałbyś otrzymać informacje o wartości tej kwoty wcześniej, możesz skontaktować się z nami telefonicznie 32 357 00 57.
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 21:00, w soboty od godziny 8:00-16:00
@Arek1980 Jeżeli wpis został usunięty z centralnej bazy, która jest udostępniona wszystkim bankom - możesz ponownie złożyć wniosek.
Co do decyzji - nie możemy odpowiedzieć jednoznacznie. Podejmiemy ją na podstawie analizy nowego wniosku i weryfikacji informacji w bazach.
14-11-2018 11:12
Rozumiem. Chodziło mi jedynie o informację, czy nie ma okresu minimalnego pomiędzy składanymi wnioskami, bez upływu którego wniosek jest bezwzględnie odrzucany.
Jeśli mogę w krótkim czasie złożyć nowy wniosek i zostanie rozpatrzony na nowo, w oparciu o zaktualizowane dane w BR to jestem spokojny Tym bardziej, że był to błąd jakiegoś banku przy wprowadzaniu danych, który wyjaśniłem własnym kosztem (dojazd, urlop, itp.).
14-11-2018 15:28
@Arek1980 Wniosek możesz złożyć na nowo nawet następnego dnia.
Podpisując się pod wnioskiem, wyrażasz zgodę na pobranie nowego raportu z BIK-u.
15-11-2018 11:08
15-11-2018 11:10
15-11-2018 11:28
jrd Mamy zgłoszony błąd na stronie. Ten komunikat, nie oznacza, że Twój wniosek nie jest rozpatrywany.
O jego status możesz dopytać swojego pośrednika lub na naszej infolinii 32 357 00 65.
17-11-2018 11:42
mogli w jakiś sposób poinformować, niekiedy są komunikaty o ew. przerwach lub awariach
07-11-2024