06-02-2018 12:09 | Edytowano: 06-02-2018 12:11
Witam,
Dnia 28-12-2017 złożyliśmy komplet dokumentów odnośnie kredytu hipotecznego na budowę domu (miejsce złożenia dokumentów bezpośrednio w siedzibie banku ING w Elblągu). Dnia 16-01-2018 otrzymaliśmy pozytywną informację o wstępnej analizie. 22-01-2018 spotkanie z rzeczoznawcą.
Natomiast wczoraj tj dnia 05-02-2018 podpisaliśmy umowę hipoteczną, dzisiaj tj 06-02-2018 przekazaliśmy dokumenty odnośnie ksiąg wieczystych i pieniądze na budowę domu już są na naszym koncie (I transza). Sprawnie, szybko i rzetelnie :-)
Polecam
07-02-2018 11:56
U mnie wyglądało to tak:
19.12 złożenie kompletu dokumentów u pośrednika
27.12 rejestracja wniosku (absolutnie nie wiem co się działo z dokumentami w międzyczasie)
04.01 wniosek zaczął być analizowany wstępnie
16.01 wynik wstępnej analizy pozytywny
20.01 wizyta rzeczoznawcy
25.01 dostarczenie operatu do banku
31.01 wniosek zaczął być rozpatrywany pod kątem decyzji ostatecznej
06.02 ostateczna decyzja pozytywna
jeszcze nie podpisaliśmy umowy i do uruchomienia środków potrzebujemy kilku dokumentów od sprzedającego, ale sprawy idą w dobrym kierunku. Całego procesu nie nazwałabym sprawnym.
07-02-2018 12:46
No u mnie niestety cyrków ciąg dalszy. Po 2,5 miesiąca, w końcu otrzymałem decyzję wstępną. Jak się okazało, opisana w niej oferta nie miała nic wspólnego z tą, o którą wnioskowałem. Wytłumaczenie - "pomyłka przy generowaniu dokumentu". Na korektę czekam już tydzień.
08-02-2018 11:18
Taki długi czas oczekiwania sugeruje, że rzeczywiście musiał wystąpić jakiś problem z obsługą tego wniosku. Wszystkie wątpliwości możesz wyjaśnić u swojego doradcy zajmującego się wnioskiem.
Jeśli problem nadal nie będzie wyjaśniony, skontaktuj z nami przez Moje ING, telefonicznie 32 357 00 65 (od poniedziałku do piątku od 7:00 do 21:00 i w sobotę od 8:00 do 16:00) lub z naszym oddziałem.
09-02-2018 07:40 | Edytowano: 09-02-2018 07:42
Witam,
Dlaczego proces nie jest sprawny ? Za długo, jak to rozumieć ?
Myślę, że wszystko zależy też od kwoty kredytu, miejscowości w której składa się dokumenty, jak również czy bezpośrednio w banku czy przez doradcę, pośrednika.
Pozdrawiam
Iza37
09-02-2018 09:09
Nie ma reguły na terminy decyzji. Może to być kwota, harmonogram transz ( jeżeli jest ), miejsce składania wniosku, czy jest konto w ING itd. Wszystko się przewijało. Niektórzy czekają miesiąc, niektórzy trzy. Aż strach ;-) Też wolę tutaj niż w innym PKO itd.
Proponuję zrobić niby schemat i wg niego coś więcej będzie można powiedzieć.
Data złożenia wniosku: 08.02.2018
Miejsce złożenia: oddział ING
Kwota kredytu: 124 tys. zł. / 20 lat
Rynek: pierwotny
Data pierwszej transzy: 15 marca
Konto i wpływ wynagrodzenia: tak / tak
Wg pracownika banku wszystkie dokumenty są kompletne.
Na tę chwilę jest na platformie 1800 wniosków do weryfikacji.
09-02-2018 10:55
Nasz bank dokłada wszelkich starań, aby wszystkie wnioski kredytowe złożone przez klientów rozpatrzyć w jak najkrótszym możliwym terminie czyli 21 dni od otrzymania kompletnej dokumentacji lub w terminie krótszym jeśli klient wybrał taką opcję.
Sytuacje, w których rozpatrywanie wniosku się przedłuża często związane są z faktem że załączona dokumentacja jest niekompletna i nie pozwala nam ocenić zdolności kredytowej lub nieruchomości, która będzie zabezpieczeniem kredytu. W takich przypadkach najlepiej kontaktować się ze specjalista lub przedstawicielem bankowym u którego dokumenty są kompletowane i doprecyzować szczegóły.
09-02-2018 20:16
Udało się.
Wniosek złożony 16.12.2017
Pozytywna decyzja finansowa 15.01.2017
Opłacenie rzeczoznawcy 16.01.2017
Rzeczoznawca pojawił się zobaczyć dom 24.01.2017
Wycena dotarła do banku 26.01.2017
Pozytywna decyzja ostateczna 02.02.2017
Podpisanie kredytu 05.02.2017
Uruchomienie kredytu 1 godzina po dostarczeniu umowy kupna.
Żadnych dodatkowych dokumentów nie musieliśmy donosić od złożenia wniosku aż do chwili uruchomienia kredytu.
Wnioski na przyszłość: zakładać 2 miesiące na załatwienie kredytu, zlecić wycenę od razu z złożeniem wniosku, nie polegać na bankach z atrakcyjną ofertą gdy ma się jakieś określone ramy czasowe, 21 dni znaczy 21 na wstępną + 14 wycenę + 21 dni na decyzję ostateczną...
W końcu wszystko się zakończyło szczęśliwie, ale nerwów trochę to kosztowało. Rozumiem, że wynika to z ilości wniosków które ING dostaje, MdM, okresu świątecznego, problemów technicznych itp... ale dlatego potrzebna jest informacja i wątki takie jak ten. Miła była by się też informacja przy składaniu wniosku w stylu: "Widzę, że ma Pan 42 dni na podpisanie umowy, mamy teraz tyle wniosków, że możemy nie wyrobić się w tym czasie".
Ogólnie bank polecam
10-02-2018 10:11
02.02.2018 r. złożyliśmy z narzeczoną wniosek w Oddziale ING. Wraz z wnioskiem złożyliśmy komplet dokumentów. U nas akurat tych dokumentów nie było dużo, ponieważ oboje pracujemy na umowy o pracę na czas określony, mamy konta w ING od kilku lat, nieruchomość jest z rynku wtórnego z założoną KW, jednocześnie z wnioskiem o kredyt złożyliśmy również operat szacunkowy (oczywiście operat wskazuje, że wartość nieruchomości jest wyższa niż cena zakupu). Ponad to złożyliśmy oświadczenie, że zarobki wpływają na konto, ale dodatkowo i tak dostarczyliśmy zaświadczenia o zatrudnieniu. Aktualnie nie mamy żadnych pożyczek, kredytów, kart kredytowych, limitów w koncie, itp. Ja mam historię w BIK, ale powinna być pozytywna. Między innymi w ING miałem kiedyś dwa kredyty konsumpcyjne i oba spłacone w terminie, a nawet przed czasem (ani jednego dnia opóźnienia w ratach).
Wydaje mi się, że sytuacja dla analityka jest w miarę prosta. Zależy mi na szybkiej odpowiedzi z banku (sprawy rodzinne). Mniej więcej w jakim terminie powinienem dostać wstępną decyzję z banku? Czy jest szansa, że dostanę ostateczną decyzję wcześniej niż w ciągu 21 dni?
11-02-2018 10:08
@emigon Staramy się aby wnioski kredytowe złożone przez naszych klientów rozpatrzyć w jak najkrótszym możliwym terminie.
Zgodnie z ustawą o kredytach hipotecznych, od momentu otrzymania kompletu dokumentów mamy 21 dni na wydanie ostatecznej decyzji.
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024