19-07-2022 09:04
"Dla każdego okresu zawieszenia musisz złożyć osobny wniosek. Jeśli chcesz skorzystać z zawieszenia wszystkich możliwych okresów, musisz zawnioskować 8 razy. Pamiętaj, że nie możesz wnioskować o zawieszenie rat z wyprzedzeniem. Wniosek na kolejny miesiąc złożysz dopiero po terminie płatności raty w bieżącym miesiącu, np. jeśli chcesz zawiesić ratę płatną w listopadzie, wniosek złożysz dopiero po terminie płatności raty z października."
Jaka jest podstawa prawna dla powyzszych regulacji, skoro ustawa wprost daje mozliwosc jednorazowego wnioskowania o wiele okresow zawieszen?
20-07-2022 15:15
W ustawie jest mowa o okresach w bieżącym i kolejnym roku, w jakich możesz wystąpić o zawieszenie raty. Jednak zgodnie z informacjami na stronie - należy złożyć osobny wniosek dla każdego miesiąca.
20-07-2022 15:39
Ustawa daje mozliwosc wskazania wielu okresow zawieszen w jednym wniosku.
Nie pytam o tresc niezgodnej z ustawa procedury, ktora ING podaje do wiadomosci. Pytam o podstawe prawna sformulowania jej tak, a nie inaczej.
21-07-2022 13:41
Zgodnie z ustawą (wskazanie wnioskowanego okresu lub okresów zawieszenia spłaty kredytu), my przyjęliśmy wnioskowanie o każdy okres (miesiąc) zawieszenia osobno.
21-07-2022 14:20
Doceniam, ze jako jedno z rozwiazan proponujecie Panstwo takie, ktore jest Wam wygodne i miesci sie w zakresie ustawowym. Nie mozecie jednak wylaczyc tresci ustawy uniemozliwiajac forme wprost wynikajaca z ustawy a wykraczajaca poza mozliwosci preferowanego przez Was rozwiazania.
Bede chcial zlozyc jeden wniosek na wybrana przez mnie liczbe okresow z ich we wniosku wskazaniem, zgodnie z ustawa. Czy bedziecie Panstwo to respektowac?
22-07-2022 11:13
Na podstawie ustawy wybraliśmy opcję, gdzie klient ma możliwość wnioskowania o każdy okres zawieszenia osobnym wnioskiem.
Nie będziemy mieli możliwości zawnioskowania w inny sposób.
22-07-2022 11:26
Ustawa nie przedstawia mozliwosci wnioskowania do wyboru przez bank. Ustawa definiuje mozliwe sposoby wnioskowania przez konsumenta.
Zgodnie z z ustawa konsument moze wnioskowac w postaci papierowej badz elektronicznej. Wniosek w takiej postaci i zgodny z trescia art. 73 pkt. 6-7, zatem zawierajacy informacje o jednym lub wielu okresach zawieszania, jest w swietle ustawy wazny. Czy mimo to ING bedzie taki zgodny z ustawa wniosek odrzucac?
22-07-2022 11:44
Może rozjasni nieco intencje ustawodadawcy ponizszy obrazek:
Czy jest tam cokolwiek sugerujacego, ze to bank decyduje o dopuszczalnych sposobach wnioskowania? Ze to bank okresla forme wniosku ingerujac w zapisy ustawy?
22-07-2022 14:01
nie chca przez internet to wyslac poleconym zostaje, ze zawieszamy splate raty na 8mies w tym i tym miesiacu i roku
nie moga wg. ustawy odmowic
23-07-2022 14:12
Wniosek o zawieszenie raty przyjmujemy przez Moje ING, w szczegółach kredytu - Wnioski. Tutaj udostępnimy nowy wniosek. W przypadku braku dostępu do bankowości internetowej, taki wniosek można złożyć w naszej placówce bankowej.
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?
23-11-2024