10-04-2020 16:18
10-04-2020 18:11
Moja aktualizacja WIBOR6M przypadła wlasnie dzisiaj...
Ale bank oprocentowania nie zmienił no i rata poszła po staremu!
Jawne oszustwo niestety... zaraz piszę reklamacje.
10-04-2020 20:06
W tym załączniku 5 na pierwszej stronie jest definicja "Istotnej zmiany Wskaźnika" i jak dla mnie to chodzi o zmianę metody wyliczenia a nie o zmianę wysokości. Więc jeżeli obniżono tylko stopę referencyjną, to nie można się powoływać na ten załącznik, bo WIBOR jest nadal wyznaczany tak samo. Moim zdaniem, nawet jakby podwyższono stopę nagle o 20% to również nie mogliby nam z dnia na dzień zmienić oprocentowania kredytu.
Jeżeli chodzi o datę najbliżej zmiany oprocentowania, to ona znajduje się na samym dole po kliknięciu w zakładkę Kredyt. U mnie np. jest to 15-05-2020, bo w listopadzie popisałam umowę.
12-04-2020 07:37
Załącznik nr 5 traktuje tylko wyraźnie o tym, że w przypadku likwidacji WIBOR, Bank ma prawo zacząć stosować inny wskaźnik, zgodnie z rekomendacjami instytucji nadzorczych dla systemu bankowego.
Nie wpływa to na przeliczenia bieżącej wartości oprocentowania i zmianę harmonogramu płatności rat.
12-04-2020 07:39 | Edytowano: 12-04-2020 07:43
@blef - szkoda Twojego czasu na reklamację. Bank stosuje dla wyliczania odsetek stopę procentową oraz wartość kapitału aktualną na każdy dzień naliczania odsetek. Jeśli Twoje oprocentowanie zmieniło się w dniu raty, to poczujesz zmianę pierwszego dnia nowego okresu. Więc zanim zaczniesz oskarżać instytucję o oszustwo, proponuję najpierw dokładnie zrozumieć jak działa kredyt i jak naliczane Ci są za niego koszty.
12-04-2020 14:47
A tak generalnie próbując odpowiedzieć na wiele zadanych tu pytań z praktycznej strony:
Po pierwsze - prawdą jest, że jeszcze na początku Marca WIBOR6M wynosił 1,79%, a obecnie jest to 0,72%, co oznacza spadek o ponad 1 punkt procentowy.
Po drugie - prawdą jest, że taka zmiana wpłynie na wartość odsetek naliczanych w kredycie. Ale należy tu pamiętać, że wartość odsetek wyliczona jest jako bieżąca kwota kapitału przemnożona przez sumę WIBOR6M i stałej w okresie kredytowania marży Banku. Spadek WIBOR nawet do 0% nie oznacza, że nie będziecie płacić żadnych odsetek.
Po trzecie - jeśli WIBOR spadnie poniżej 0%, to zgodnie z Umową wówczas jego wartość dla Banku wynosi 0%.
Po czwarte - ING jak i większość banków na rynku naliczają odsetki w trybie dziennym. Oznacza to, że jeśli moja rata płatna jest do piętnastego dnia każdego miesiąca i moje przeliczenie następuje dzisiaj (12 dzień miesiąca) to korekcie ulega cała moja rata. Wyłącznie przyszłe należności objęte są skorygowanym poziomem oprocentowania. Zależnie od Banku traktowana jest jedynie długość miesiąca - ING patrzy na faktyczną ilość dni kalendarzowych, a są banki traktujące miesiące średnią wynoszącą 30 dni.
13-04-2020 13:38 | Edytowano: 13-04-2020 13:38
Jeśli WIBOR spadnie poniżej 0 i bank tego nie uzna, uważam, że tu można się kłócić. A jeśli jest jakaś klauzula, to uważam, że są szanse by sąd uznał taką klauzule za niedozwoloną.
13-04-2020 17:50
Proponuję poczytać interpretacje . Mogłaby zostać uznana za niedozwoloną, jeśli Bank w Umowie definiuje tylko minimalną stopę procentową, a nie definiuje maksymalnej. A w przypadku umów ING jest także definicja maksymalnych stóp procentowych, więc nie istnieją przesłanki do potraktowania tego jako zapis niedozwolony (z tytułu nieproporcjonalności zabezpieczenia interesów gospodarczych obu stron).
Sytuacja, o której mówisz, dotyczyła właśnie umów LIBORowych, gdzie nie było żadnego warunku MAX.
13-04-2020 21:41 | Edytowano: 13-04-2020 21:42
13-04-2020 22:24
Dzień dobry.
Chciałem uruchomić transze kredytu ale strona się nie ładuje.
Sprawdzałem w Chrome/Firefox i wersje mobilne też.
Problem jest z tym, że m.in przeglądarka nie ładuje strony z powodu Content S
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024