Odpowiedz

Sprzedaż mieszkania z kredytem

Witam,

Planuję sprzedaż mieszkania, które zostało kupione na kredyt hipoteczny. Moje pytanie brzmi czy po sprzedaży muszę spłacać całość pozostałego do spłaty kredytu czy mogę go spłacać dalej tak jak do tej pory ?
Odpowiedz
0 Lajków
Yokos91
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
12-03-2023
Wiadomość 1 z 5 (2 954 wyświetleń)

Re.: Sprzedaż mieszkania z kredytem

[ Edytowane ]

Cześć, nie znam się ale się wypowiem : ) Skoro kredyt nie jest całkowicie spłacony i dalej jest spłacany ratami to nie możesz wykreślić banku z księgi wieczystej - wątpię, żeby nabywca chciał mieć twój bank na pierwszym miejscu we wpisie w księdze wieczystej w swoim nowym mieszkaniu, a jeżeli kupował na kredyt to jego bank cofnie mu kredyt jeżeli nie wypisze poprzedniego banku (twojego) w ciągu 180 dni ;-)

Odpowiedz
0 Lajków
derobert
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
13-02-2023
Wiadomość 2 z 5 (2 909 wyświetleń)

Re: Sprzedaż mieszkania z kredytem

Oczywiście możesz sprzedać mieszkanie, na które otrzymałeś u nas kredyt hipoteczny.
Aby to zrobić, musisz wykreślić wpis hipoteki z Księgi Wieczystej, nieruchomości, która jest zabezpieczeniem kredytu.   
W tym celu potrzebne będą dokumenty umożliwiające wykreślenie wpisu hipoteki. Aby uzyskać te dokumenty masz dwie możliwości:

 

  • zmienić zabezpieczenie na inną nieruchomość
  • spłacić kredyt hipoteczny 

Jeśli zdecydujesz się na drugą opcję musisz ustalić z kupującym warunki transakcji kupna sprzedaży i warunki spłaty kredytu hipotecznego. Kredyt możesz spłacić ze swoich funduszy albo pieniądze na spłatę przekaże kupujący - w ramach transakcji. 
Jeśli to kupujący ma przekazać pieniądze na spłatę kredytu, robi to na specjalne konto techniczne w banku. To rozwiązanie zabezpiecza obie strony transakcji. Z tego konta pieniądze przekazujemy bezpośrednio na spłatę kredytu.