05-08-2022 00:58
Poniżej moja sytuacja z kredytem.
- 14 lipca zmieniło mi się oprocentowanie zgodnie z WIBOR 6M
- 17 lipca informacja w aplikacji o zmianie harmonogramu rat
- 26 lipca złożyłem wniosek o rezygnację z karencji w spłacie kapitału,wniosek został przjęty i od sierpnia miały być naliczane raty kapitałowo-odsetkowe(pierwotnie karencja miała trwać do 03.2023)
- 27 lipca informacja w aplikacji o zmianie harmonogramu rat
- 30 lipca złożyłem wniosek o "wakacje kredytowe" ( w tym roku wszystkie miesiące bez grudnia, w 2023 każdy pierwszy miesiąc z każdrgo kwartału)
Co się wydarzło:
- widzę że ilość rat pozostałych do spłaty zmieniła sie z 300 do 290
- w harmonogramie spłat raty odstetkowo-kapitałowe pojawiają się dopiero w lipcu 2023r.
- we wnioskach ponownie mam dostepny wniosek o rezygnacje z karencji, do tego jest informacja że karencja jest do 06.2023
Zadzwoniłem na infolinię banku. Konsultant potwierdził, że złożyłem prawidłowo wniosek o rezygnację z karencji oraz wniosek o tzw. wakacje kredytowe.
Na pytanie dlaczego karencja w spłacie kapitału jest do 06.2023 pomimo złożonej dyspozycji o rezygnacji z karencji, usłyszałem, uwaga, mniej więcej coś takiego: wzrosło Panu oprocentowanie w związku ze wzrostem WIBOR6M i żeby Panu było lżej to rozłożyliśmy Panu kapitał do spłaty w taki sposób, i że i tak tego kapitału w racie prawie by nie było . Powiedziałem, że nie wydawałem takiej dyspozycji, na co konsultant jako rozwiązanie zaproponował złożenie reklamacji i 30 dniowy okres na rozpatrzenie. Miało w aplikacji przyjść powiadomienie o złożonej reklsmacji, nie przyszło. Nawet nie wiem jaka jest dokładną treść reklamacji bo bank nie wysyła kopii do klienta.
Ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?
05-08-2022 08:55
Przedziwne to to. Ilosc rat nie powinna sie zmienic, bo i czemu? Wnosek o "wakacje kredytowe" nie powinien reaktywowac karencji bankowej, bo i czemu? Tym bardziej jej wydluzac, bo i czemu?
Wnioski o "wakacje" psuja harmonogram w ING, ale tu jest balagan do kwadratu.
05-08-2022 09:32
Widze to tak, ze wniosek o rezygnacje z karencji bankowej zostal zignorowany, a miesiace karencji "wypchniete" na dalsze okresy przez "wakacje kredytowe". W oryginalnym okresie karencji zgodnie z Twoja dyspozycja o "wakacje" miescilo sie 5 okresow, 4 w tym roku i jeden w przyszlym. O 5 miesiecy przesunac sie powinna karencja bankowa, bo ING najwyrazniej nie naklada na siebie obu karencji, ale z tego samego powodu przesuniete okresy karencji bankowej nie moga nalozyc sie na przyszle okresy "wakacji", co za tym idzie przesuniecie idzie dalej, z koncem karencji bankowej gdzies w okolicach listopada przyszlego roku.
Kompletnie nie wspolgra to z datami, ktore podales, i z faktem zmniejszenia liczby rat, ktory moze miec tu miejsce jedynie przy skroceniu karencji bankowej. Zmniejszenie liczby rat o 10 powinno wiazac sie ze skroceniem karencji bankowej o 10 miesiecy, a tyle to ona nawet nie miala jeszcze trwac.
05-08-2022 10:03
09-08-2022 10:38
Niestety, tutaj nie mamy dostępu do Twojego kredytu. Nie jesteśmy w stanie odnieść się również do szczegółów tej rozmowy. Jeżeli była zarejestrowana reklamacja, powinieneś otrzymać jej numer i potwierdzenie zgłoszenia. Prosimy, skontaktuj się ponownie z infolinią hipoteczną: 32 357 00 57 lub z czatem w Moim ING. Specjaliści hipoteczni są dla Ciebie dostępni w dni robocze od 8:00 do 20:00 oraz w soboty od 8:00 do 16:00.
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024