Odpowiedz

Odmowa bezpłatnego aneksu

Dzień dobry,
parę dni temu zrobiłem nadpłatę kredytu w kwocie 17000zl. Na czacie poprosiłem o przygotowanie bezpłatnego aneksu skracającego okres kredytowania.
Niestety osoba na czacie odmówiła argumentując to tak, jak na załączonym screenie.
Nie rozumiem tej argumentacji, ponieważ mam 3 miesiące od wpłaty na zlecenie aneksu. Pani z czatu twierdziła, że jedyną opcją jest aneks płatny.
Proszę o interpretację.
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 1 z 17 (8 261 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Faktycznie jest tak, że bezpłatny aneks obejmuje tylko zmianę raty do najwyższej już zapłaconej. Warto więc poczekać do zapłacenia raty z grudnia i do niej dostosować nową ratę po nadpłacie. 


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
OlaM
Były moderator
Były moderator icon
81
13
26-05-2021
Wiadomość 2 z 17 (8 180 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Zapytałem o taką możliwość, czyli zrobienie bezpłatnego aneksu po zapłacie raty grudniowej. Dowiedziałem się, że również nie będzie to możliwe. W umowie nie ma zapisanych momentów, w które mam trafiać, żeby móc zrobić bezpłatny aneks. Proszę o szczególowe wytłumaczenie, czy będę mógł sporządzić bezpłatny aneks i czy osoba na czacie wprowadziła mnie w błąd. Załączam screeny rozmowy.
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 3 z 17 (8 118 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Po zapłaceniu grudniowej czyli najwyższej raty z Twojego harmonogramu zrób nadpłatę nawet niewielką sumą i wtedy wystąp o aneks.

Odpowiedz
0 Lajków
Aldona1
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
37
8
06-08-2022
Wiadomość 4 z 17 (8 059 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Tutaj nie mamy wglądu do Twojego kredytu. Bardzo prawdopodobne, że ze względu na dokonane nadpłaty oraz wzrosty stóp procentowych, Twoja najbliższa rata nie umożliwia skróceniu okresu spłaty. Jeśli masz wątpliwości, co do przekazanych informacji na czacie, proszę skontaktuj się z nami ponownie przez czat lub infolinię i szczegółowo dopytaj o tę sytuację doradcy.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
438
82
18-01-2021
Wiadomość 5 z 17 (7 938 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Ale gdzie to jest napisane w umowie, że trzeba się "wstrzelać" w odpowiedni moment z nadpłatą?
Zmiane oprocentowania mam dopiero w lutym (WIBOR 6M).
Proszę o wytłumaczenie dlaczego nie mogę skorzystać z darmowego aneksu i proszę nie odsyłać mnie na infolinię, ponieważ inni też chcieliby z pewnością się dowiedzieć. Zresztą są screeny z czatu, od pracownika ING. Wpłaciłem 17000zł i chce skrócić kredyt, zgodnie z przysługującym mi do tego prawem. Dlaczego ING to blokuje?
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 6 z 17 (7 812 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Nie będzie najwyższą, ponieważ w aplikacji jedyna możliwość nadplaty to zmniejszenie raty. Zatem po nadpłacie rata grudniowa będzie jedną z najniższych w ostatnim okresie.
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 7 z 17 (7 808 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Zapis mówiący o tym, w jakich sytuacjach aneks jest bezpłatny wynika z Tabeli Opłat i Prowizji, która jest załącznikiem do umowy kredytowej w okresie podpisywania umowy. Tutaj zapis z obecnego TOIP:

Aneks skracający okres kredytowania jest bezpłatny w przypadku:

- nadpłaty pod warunkiem, że od nadpłaty minęło nie więcej niż 3 miesiące, a rata po nadpłacie będzie nie wyższa niż wynikająca z pierwotnego harmonogramu spłaty lub nie wyższa od najwyższej zapłaconej raty wynikającej z harmonogramów spłat, w tym aktualnie obowiązującego.

Jeśli masz jeszcze dodatkowe pytania w sprawie swojego kredytu hipotecznego, prosimy skontaktuj się z naszymi specjalistami na Czacie w Moim ING lub telefonicznie +48 32 357 00 57.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
438
82
18-01-2021
Wiadomość 8 z 17 (7 693 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Więc nie rozumiem dlaczego użytkownikowi Jasoslav, bank odmówił skrócenia okresu kredytowania

Aldona1
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
37
8
06-08-2022
Wiadomość 9 z 17 (7 593 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Jak pisałem już wcześniej zmiana opatentowania w moim harmonogramie nastąpi w lutym 2023. Obowiązuje mnie WIBOR 6M, także moja nadpłata nie nastąpiła przed zmianą oprocentowania.
Zatem nalegam na dokładne wytłumaczenie skąd odnowa bezpłatnego aneksu. Jeśli są potrzebne dane z mojego kredytu, to chętnie je udostępnię. To naprawdę robi się irytujące, bo tak naprawdę robiąc nadplate nigdy nie wie się, czy możliwe będzie skrócenie okresu kredytowania. Myślę, że szersze grono Waszych kredytobiorców byłoby zainteresowane tematem. Ponownie proszę o dokładne wytłumaczenie dlaczego nie mogę uzyskać bezpłatnego aneksu. Czy ING w ogóle planuje wprowadzenie opcji skrócenia okresu przy nadpłacie w aplikacji? Taka możliwość jest w innych bankach.
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 10 z 17 (7 361 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy