Odpowiedz

Odmowa bezpłatnego aneksu

Dzień dobry,
parę dni temu zrobiłem nadpłatę kredytu w kwocie 17000zl. Na czacie poprosiłem o przygotowanie bezpłatnego aneksu skracającego okres kredytowania.
Niestety osoba na czacie odmówiła argumentując to tak, jak na załączonym screenie.
Nie rozumiem tej argumentacji, ponieważ mam 3 miesiące od wpłaty na zlecenie aneksu. Pani z czatu twierdziła, że jedyną opcją jest aneks płatny.
Proszę o interpretację.
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 1 z 17 (6 666 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Faktycznie jest tak, że bezpłatny aneks obejmuje tylko zmianę raty do najwyższej już zapłaconej. Warto więc poczekać do zapłacenia raty z grudnia i do niej dostosować nową ratę po nadpłacie. 


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
OlaM
Były moderator
Były moderator icon
81
13
26-05-2021
Wiadomość 2 z 17 (6 585 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Zapytałem o taką możliwość, czyli zrobienie bezpłatnego aneksu po zapłacie raty grudniowej. Dowiedziałem się, że również nie będzie to możliwe. W umowie nie ma zapisanych momentów, w które mam trafiać, żeby móc zrobić bezpłatny aneks. Proszę o szczególowe wytłumaczenie, czy będę mógł sporządzić bezpłatny aneks i czy osoba na czacie wprowadziła mnie w błąd. Załączam screeny rozmowy.
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 3 z 17 (6 523 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Po zapłaceniu grudniowej czyli najwyższej raty z Twojego harmonogramu zrób nadpłatę nawet niewielką sumą i wtedy wystąp o aneks.

Odpowiedz
0 Lajków
Aldona1
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
36
7
06-08-2022
Wiadomość 4 z 17 (6 464 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Tutaj nie mamy wglądu do Twojego kredytu. Bardzo prawdopodobne, że ze względu na dokonane nadpłaty oraz wzrosty stóp procentowych, Twoja najbliższa rata nie umożliwia skróceniu okresu spłaty. Jeśli masz wątpliwości, co do przekazanych informacji na czacie, proszę skontaktuj się z nami ponownie przez czat lub infolinię i szczegółowo dopytaj o tę sytuację doradcy.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
410
81
18-01-2021
Wiadomość 5 z 17 (6 343 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Ale gdzie to jest napisane w umowie, że trzeba się "wstrzelać" w odpowiedni moment z nadpłatą?
Zmiane oprocentowania mam dopiero w lutym (WIBOR 6M).
Proszę o wytłumaczenie dlaczego nie mogę skorzystać z darmowego aneksu i proszę nie odsyłać mnie na infolinię, ponieważ inni też chcieliby z pewnością się dowiedzieć. Zresztą są screeny z czatu, od pracownika ING. Wpłaciłem 17000zł i chce skrócić kredyt, zgodnie z przysługującym mi do tego prawem. Dlaczego ING to blokuje?
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 6 z 17 (6 217 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Nie będzie najwyższą, ponieważ w aplikacji jedyna możliwość nadplaty to zmniejszenie raty. Zatem po nadpłacie rata grudniowa będzie jedną z najniższych w ostatnim okresie.
Odpowiedz
0 Lajków
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 7 z 17 (6 213 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Zapis mówiący o tym, w jakich sytuacjach aneks jest bezpłatny wynika z Tabeli Opłat i Prowizji, która jest załącznikiem do umowy kredytowej w okresie podpisywania umowy. Tutaj zapis z obecnego TOIP:

Aneks skracający okres kredytowania jest bezpłatny w przypadku:

- nadpłaty pod warunkiem, że od nadpłaty minęło nie więcej niż 3 miesiące, a rata po nadpłacie będzie nie wyższa niż wynikająca z pierwotnego harmonogramu spłaty lub nie wyższa od najwyższej zapłaconej raty wynikającej z harmonogramów spłat, w tym aktualnie obowiązującego.

Jeśli masz jeszcze dodatkowe pytania w sprawie swojego kredytu hipotecznego, prosimy skontaktuj się z naszymi specjalistami na Czacie w Moim ING lub telefonicznie +48 32 357 00 57.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
410
81
18-01-2021
Wiadomość 8 z 17 (6 098 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Więc nie rozumiem dlaczego użytkownikowi Jasoslav, bank odmówił skrócenia okresu kredytowania

Aldona1
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
36
7
06-08-2022
Wiadomość 9 z 17 (5 998 wyświetleń)

Re: Odmowa bezpłatnego aneksu

Jak pisałem już wcześniej zmiana opatentowania w moim harmonogramie nastąpi w lutym 2023. Obowiązuje mnie WIBOR 6M, także moja nadpłata nie nastąpiła przed zmianą oprocentowania.
Zatem nalegam na dokładne wytłumaczenie skąd odnowa bezpłatnego aneksu. Jeśli są potrzebne dane z mojego kredytu, to chętnie je udostępnię. To naprawdę robi się irytujące, bo tak naprawdę robiąc nadplate nigdy nie wie się, czy możliwe będzie skrócenie okresu kredytowania. Myślę, że szersze grono Waszych kredytobiorców byłoby zainteresowane tematem. Ponownie proszę o dokładne wytłumaczenie dlaczego nie mogę uzyskać bezpłatnego aneksu. Czy ING w ogóle planuje wprowadzenie opcji skrócenia okresu przy nadpłacie w aplikacji? Taka możliwość jest w innych bankach.
Jaroslav
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
2
10-12-2022
Wiadomość 10 z 17 (5 766 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Koszt przelewu z ING na konto karty REVOULT

Jeśli doładowujesz konto w PLN, korzystając z karty, to nie pobierzemy prowizji. Jednak w przypadku, gdy robisz przelew w PLN, na konto w banku zagranicznym, pobierzemy 40 zł. Tylko przelewy w euro, d

...

22-04-2024
Re: Analiza wniosku kredyt hipoteczny

My pierwsze zaświadczenia mieliśmy z lutego i jak tylko wiedzieliśmy, że nie zmieścimy się w 2 miesiącach, wzięliśmy nowe. Wydaje mi się, że osoby które składają wniosek bezpośrednio do banku szybciej...

22-04-2024
Re: Analiza wniosku kredyt hipoteczny

Mam nawet screeny i maile do naszego doradcy, bo wysyłam mu statusy jak tylko coś się zmieni. Więc niestety status „mamy już wszystko” może zmienić się na „czekamy na brakujące dokumenty”… I tak never...

22-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy