07-03-2024 16:31
Dzień dobry!
Planuję złożyć w sądzie wniosek o wpis hipoteki na rzecz banku, bezpośrednio uzyskałem informację, że w tym celu poza wypełnionym dokumentem KW WPIS potrzebne jest zaświadczenie o udzieleniu kredytu oraz oświadczenie kredytobiorcy o wpis hipoteki na wzorze banku. Po kontakcie z infolinią ING odebrałem potrzebne dokumenty, ale okazało się, iż jest to jedynie zaświadczenie o udzieleniu kredytu natomiast oświadczenie o wpis hipoteki jest rzekomo zawarte w umowie kredytowej. Niestety żadnego takiego oświadczenia w swojej umowie nie widzę, oczywiście jest to być może moje przeoczenie natomiast chciałbym się dowiedzieć jaki powinien być stan faktyczny?
Z góry dziękuję za pomoc!
11-03-2024 19:40
Trudno mi odpowiedzieć jednoznacznie na Twoje pytanie. Nie wiemy czy kupujesz mieszkanie na rynku wtórnym czy pierwotnym.
W przypadku rynku wtórnego wszystkie dokumenty potrzebne do złożenia w sądzie otrzymujesz przy podpisaniu umowy.
Dla rynku pierwotnego możliwe są dwie sytuacje:
1. taki wpis może dla Ciebie przygotować notariusz przy okazji podpisania aktu własności, wtedy od nas potrzebujesz tylko zaświadczenie o kredycie dla notariusza, lub
2. podpisujesz akt notarialny tylko na podstawie umowy kredytowej i wniosek w sądzie składasz samodzielnie. Wtedy przesyłasz nam akt, na podstawie którego przygotujemy dokumenty, które odbierasz w oddziale.
15-07-2024 23:37
22-07-2024 15:49
Zaświadczenie o udzieleniu kredytu hipotecznego otrzymasz tylko na spotkaniu przy podpisaniu umowy kredytowej. Dla inwestycji deweloperskich możesz je otrzymać dopiero po nadaniu docelowego adresu nieruchomości. Przygotuj dokument potwierdzający nadanie adresu (np. protokół zdawczo-odbiorczy, oświadczenie dewelopera, decyzję o nadaniu numeru). Jeśli sąd wymaga pełnomocnictw dla pracowników banku, otrzymasz je od Twojego specjalisty.
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024