Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Lakoniczne uzasadnienie negatywnej decyzji kredytowej- nowelizacja prawa bankowego a zachowanie ING

Jestem Państwa wieloletnią klientką korzystającą regularnie z wielu produktów bankowych i jestem bardzo rozczarowana w jaki sposób traktują Państwo klientów.

 

Zgodnie z ostatnią nowelizacją prawa bankowego, banki mają obowiązek udzielić informacji o powodach udzielenia odmownej decyzji kredytowej, na tyle szczegółowej, aby można w precyzyjny sposób określić jaki czynnik ją spowodował i w miarę możliwości go zneutralizować.

 

I oto jak wygląda sytuacja. Po otrzymaniu decyzji odmownej poprosiłam o informację, co ją spowodowało. Otrzymałam e-maila o treści, że powodem były "wewnętrzne regulacje banku". Po kolejnym złożeniu wniosku o podanie czynników, które miały wpływ na ocenę zdolności, otrzymałam pismo z banku, w którym zostało napisane, że czynnikiem odmownym był "profil ryzyka klienta". Pismo zostało podpisane przez osobę tytułującą się specjalista ds. relacji z klientem.

 

Po pierwsze, jak można w taki sposób traktować klienta i to po dwukrotnej prośbie o szczegóły udzielać tak bezwartościowej wiadomości zwrotnej, bo trudno to w ogóle nazwać informacją, gdyż nie niesie ona za sobą żadnej wartości. Nie wiem, jak bardzo muszą być Państwo cyniczni i na takim poziomie stawać poziom satysfakcji klienta, żeby marnować jego czas i po dwukrotnej prośbie dalej brnąć w tego typu wytłumaczenia. Inny bank, który udzielil negatywnej decyzji, w ciągu 30 minut przesłał mailowo rozbudowaną odpowiedź, w której znalazły się bardzo szczegółowe czynniki, które wpłynęły na decyzję negatywną. 

 

Po drugie, reklamują się Państwo w telewizji jako bank, który zachęca do bycia "eko": wymiany pralki, niemarnowania wody oraz papieru czy segregacji śmieci. Jak do tej kampanii marketingowej ma się fakt, że wysyłają Państwo nic niewarte pismo, marnując papier i zwiększając ślad węglowy? Dla mnie jest to czysta hipokryzja.

 

Być może są Państwo jednym z największych graczy na rynku w Polsce i odejście klienta mają Państwo wpisane w ryzyko, ale od banku, który reklamuje się hasłem "liczą się ludzie" oczekuje się zgoła czegoś innego.

 

Pozdrawiam, 

Odpowiedz
0 Lajków
aurora
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
25-11-2019
Wiadomość 1 z 3 (3 866 wyświetleń)

Re: Lakoniczne uzasadnienie negatywnej decyzji kredytowej- nowelizacja prawa bankowego a zachowan...

Oczywiście ma Pani prawo poznać szczegóły odmowy udzielenia pożyczki gotówkowej. Przykro mi, że dotychczasowe informacje nie były przekazane w sposób szczegółowy. Zależy nam na zadowoleniu klienta dlatego proszę o przesłanie powyższego wpisu przez Moje ING (zakładka Wiadomości) lub wysyłając go na adres mejlowy abi@ing.pl (proszę podać numer ostatniego zgłoszenia). Po otrzymaniu takiej wiadomości będziemy w stanie jeszcze raz zająć się Pani sprawą.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
316
61
04-09-2015
Wiadomość 2 z 3 (3 826 wyświetleń)

Re.: Lakoniczne uzasadnienie negatywnej decyzji kredytowej- nowelizacja prawa bankowego a zachowanie

Mam to samo.
Żadne odwołania nie pomogły.
Nie bo nie czyli wewnętrzne procedury.
Co najlepsze specjalista ds obsługi klienta mówi co innego I w bankowości internetowej również mówią co innego.
Zero konkretów.
Porażka ten bank.
Odpowiedz
0 Lajków
jarek-t
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
20-12-2020
Wiadomość 3 z 3 (2 734 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: czas oczekiwania na decyzje

Prosimy o kontakt z doradcą, u którego składałeś wniosek.

28-03-2024
Re: Re.: Nowe konta w ING

A kiedy jakaś sensowna opcja na płacenie kartą w walutach obcych?

28-03-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy