18-01-2019 12:04
Witam,
Nieuchronnie zbliża się termin rozliczenia inwestycji, której przedmiotem jest budowa domu jednorodzinnego. Oczywiście głównym źródłem finansowania tejże inwestycji był kredyt hipoteczny, którego umowa zawarta została z Bankiem w marcu 2016 roku.
Zgodnie z postanowieniami umowy, jak i aneksu do tejże umowy, ostateczny termin udokumentowania zakończenia prac budowlanych mija w kwietniu b.r. i mimo, że pozostało jeszcze tych kilka miesięcy, to istnieje dość wysokie ryzyko niedotrzymania wskazanego terminu. Problem stanowią pewne kwestie formalne i zależność od zewnętrznych wykonawców, natomiast sam budynek jest już niemal w 100% ukończony, zresztą mieszkamy w nim od przeszło roku.
W ubiegłym roku skorzystaliśmy z możliwości przedłużenia okresu budowlanego więc w kwietniu minie już 3 lata od uruchomienia pierwszej transzy, czyli maksymalny, przewidziany na tego typu inwestycje okres. Na opóźnienie złożyło się kilka czynników, ale nie będę ich wymieniał, bo w zasadzie nie o to chodzi w tym wątku. Zależy mi bardziej na informacji o ewentualnych konsekwencjach, jakie ponieść możemy, jeśli spełni się ten najgorszy zakładany scenariusz. Nie chodzi mi tyle o wypunktowanie z regulaminu możliwych skutków, bo z zapisami umowy jestem zapoznany, ale bardziej ciekawi mnie, jakie w praktyce podejście do tego typu spraw ma Bank - działa "zero-jedynkowo", czy też jest szansa na indywidualne rozpatrzenie sprawy i ewentualne odroczenie terminu na wniosek kredytobiorcy?
Wiem, że to co napisałem powyżej, to nic innego jak niewywiązanie się z postanowień umowy, jednakże nie wynika to z naszej opieszałości, a raczej z kilku niefortunnych zdarzeń losowych. Nie jest to kredyt ratalny, czy choćby gotówkowy, dlatego nawet nie próbuję sobie wyobrazić skutków wypowiedzenia umowy dla tego typu produktu
Pozdrawiam
18-01-2019 12:44
andgro Jeśli okres budowlany wynosi już 3 lata, zapraszam Cię do kontaktu ze specjalistami hipotecznymi w oddziale. Jest to konieczne, abyśmy mogli ustalić zasady kolejnego wydłużenia.
25-06-2019 09:02
Choć minęło trochę czasu, to mimo wszystko dziękuję za odpowiedź
Zgodnie z sugestią umówiłem się z Doradcą. Na spotkaniu ustaliliśmy, że sporządzony zostanie kolejny aneks do umowy. Dokumenty do wglądu otrzymać miałem na @, jednak pierw pracownik Banku musiał przygotować i złożyć do innej jednostki odpowiedni wniosek - nie wiem dokładnie jak przebiega tego typu proces więc tylko nakreślam to co zapamiętałem ze spotkania. Minęło trochę czasu, jednak aneks wciąż nie docierał, próbowałem skontaktować się z Doradcą telefonicznie, jednak wciąż bezskutecznie. Po jakimś czasie otrzymałem @ zwrotnego z przeprosinami za zwłokę i obietnicą, że niebawem dokumentacja zostanie przygotowana. Dziś mija już prawie trzeci miesiąc, niestety nadal brak odzewu, choć w międzyczasie przesłałem kilka apeli o podjęcie tematu. Sytuacja nieco patowa, z jednej strony Bank słusznie upomina się o przedstawienie dokumentacji, z drugiej zaś nie możemy nic ze swojej strony zainicjować póki Pracownik nie przygotuje aneksu. Cóż zatem w tej kwestii mamy uczynić? Umówić się na kolejne spotkanie z innym doradcą i rozpocząć proces od początku? Nie ukrywam, że logistycznie jest to dla nas niemałe wyzwanie - mamy malutkie dziecko i dość znaczną odległość do placówki, jeśli jednak innego rozwiązanie nie ma, pojawimy się ponownie w oddziale.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
25-06-2019 12:35
Zapraszamy do kontaktu z naszą infolinią pod numerem telefonu: 32 357 00 57 – skontaktujemy się ze specjalistą i wyjaśnimy sytuację.
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?
23-11-2024