Odpowiedz

Cofnięcie transz i umorzenie osetek

Cześć!

Podpisaliśmy z żoną 4.10.2021 r. umowę deweloperską na dom. W związku z informacjami odnośnie harmonogramu prac na budowie na dzień tamtejszy powinien być zakończony etap 2 budowy (30.09.2021 r.), a wypłata kolejnych transz ma następować 14 dni po zakończeniu poszczególnych etapów. 
Sfinansowaliśmy 20% ze środków własnych, czyli akurat środki pokrywające etap 1 i 2 budowy. Kolejne transze są finansowane kredytem zawartym w ING. Wypłacałem je na czas zgodnie z przedstawionym harmonogramem, natomiast dopiero 29.04.2022 r. deweloper poinformował o ośmiomiesięcznym opóźnieniu na budowie i planowanym zakończeniu etapu 2 na koniec maja 2022 r., który jak się domyślam nadal nie został zakończony, ponieważ nie otrzymaliśmy żadnej informacji. Problem w tym, że przeoczyłem informację w umowie deweloperskiej o tym, że harmonogram harmonogramem, ale wypłata transz ma następować 14 dni od potwierdzenia zakończenia etapu, a ja je wypuszczałem tak jak informowała mnie aplikacja (czyli zgodnie z harmonogramem z umowy), bez potwierdzeń od dewelopera.
Niestety w takiej sytuacji okazuje się, że od ponad pół roku niezasadnie płacę odsetki od wypłaconych transz, które nie zostały jeszcze spożytkowane na poczet inwestycji. Nie ukrywam, że są to dla mnie szczególnie mocno niewygodne dodatkowe koszty, biorąc pod uwagę sytuację inflacyjno-kredytową i rosnący kapitał.
Czy mogę to jakoś "odkręcić" oprócz przyblokowania kolejnych transz? Bo odzyskać wpłacone odsetki to już pewnie marzenie ściętej głowy Emotikon: Smutny
Z góry dziękuję za pomoc!
Odpowiedz
0 Lajków
maczoc
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
30-06-2022
Wiadomość 1 z 2 (902 wyświetleń)

Re: Cofnięcie transz i umorzenie osetek

Chcielibyśmy Ci zaproponować rozwiązanie, jednak z naszej strony wypłaciliśmy transze zgodnie z Twoją dyspozycją. Nie mamy możliwości jej cofnięcia.

Jeśli deweloper nie wywiązał się z umowy, możesz domagać się od niego zwrotów kosztów związanych z taką sytuacją. 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1073
215
07-06-2017
Wiadomość 2 z 2 (848 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Numer karty oraz kod CVV

Wyobraźcie sobie jak bardzo idiotyczna jest ta argumentacja o bezpieczeństwie związanym z nieujawnianiem danych kart w APLIKACJI XD Waszak wszyscy się zgodzimy, że zdecydowanie bardziej bezpieczne jes...

14-04-2024
Re: Usługa Visa Mobile została zamknięta...

Przez forum nie mamy możliwości sprawdzić danych związanych z Twoją kartą w systemie bankowym. Napisz do nas w tej sprawie jutro na czacie w Moim ING i sprawdzimy to dla Ciebie. Specjaliści są również

...

14-04-2024
Re: Brak informacji co poszło nie tak, choć jest opis w response

Dziękujemy za przesłaną opinię w tej sprawie 

13-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy