22-04-2020 22:47 | Edytowano: 22-04-2020 22:48
Dzień dobry,
wspólnie z narzeczoną złożyliśmy wniosek o kredyt mieszkaniowy na koniec lutego - 28.02, wtedy został zarejestrowany. Na decyzję trzeba było czekać na prawdę długo i no.... cóż przyszła, 18.04. po 50 dniach. Rozumiemy, że są pewne okoliczności towarzyszące, ale zaglądając tutaj na forum widzieliśmy, że wnioski osób, które aplikowały na początku kwietni,a w niektórych przypadkach, były rozpatrywane szybciej. Ja rozumiem też, że decyzja jest zawsze indywidualna dla każdego przypadku, ale z drugiej strony dwójka ludzi z korpo raczej nie powinno mieć problemu z uzyskaniem kredytu jak mają te 20% wkładu własnego.
Teraz na tym nie koniec. Decyzja przyszła, pozytywna, ale sama decyzja komunikuje straszne nieporozumienie. Wnioskowaliśmy o kwotę X, dostaliśmy Y, dużo mniejszą, marża też - nie taka jak na ofercie, miała być 1.95 jest 2.3. Mówię o ofercie: "Najlepiej na swoim - Lekka rata"
do 15/03/2020 - z oprocentowaniem stałym.
Na prawdę, jeżeli bank nie chce nam dać kredytu to mógłby po prostu odmówić i nie trzymać nas i naszego developera tyle czasu, a na koniec daje zupełnie nie to o co się staraliśmy. Na szczęście mamy 3 inne banki, które chcą nam udzielić kredytu, ale ten z oferty ING był naszym preferowanym.
23-04-2020 07:01
O ile zmniejszenie kwoty kredytu się zdarza, to jednak zmianę oprocentowania wyjaśnił bym z osobą u której składałeś wniosek.
23-04-2020 09:33
Wniosek złożony był przez pośrednika, on już powiedział "to jakieś nieporozumienie".
I jest to nieporozumienie, którego już pewnie nie wyjaśnimy, bo do końca tyg. potrzebuje się zdecydować odnośnie kredytu.
Podaję numer wniosku 720097898527010, jeżeli pracownik ING jest w stanie skontaktować się z nami lub z naszym pośrednikiem - prosimy o kontakt dzisiaj do godz. 12:00.
23-04-2020 09:45 | Edytowano: 23-04-2020 09:56
Ja kredyt załatwiałem w oddziale ING. Zasada tam jest taka - przedstawiają Ci ofertę, drukują ją. Jej warunki obowiązują przez 2 tygodnie i masz to na piśmie. Jeśli warunki (np. oprocentowanie) się zmieni, to możesz w każdej chwili udać się do oddziału i zaklepać na 2 tygodnie ofertę na nowych warunkach. Podejrzewam, że pośrednicy takich możliwości nie mają.
Pytanie ile winy jest po stronie banku, ile po stronie pośrednika. Śledzę to forum i z czymś takim, aby zmieniono warunki % nie czytałem tutaj.
23-04-2020 18:32
No niestety. Zmieniły się, marża wyraźnie podskoczyła. W formularzu informacyjnym dostałem warunki:
"Wysokość zmiennej stopy procentowej ustalana jest przez Bank jako suma wskaźnika referencyjnego WIBOR 6M
(sześciomiesięczny wskaźnik WIBOR) oraz marży Banku, w wysokości 1,95 p.p. (punktów procentowych). W sytuacji,
gdy wskaźnik referencyjny WIBOR 6M przyjmie wartość „0” (zero) lub ujemną oprocentowanie kredytu będzie równe
wysokości marży Banku."
W praktyce 2.3 p.p.
Ja rozumiem, że korona wirus, że NBP stopy obniża stopy, ale z drugiej strony żaden z banków, do którego składaliśmy wniosek nie zmienił warunków "w locie". Wszystkie trzy dały nam taką marżę jaka była w ofertach w momencie zgłaszania. Również dużo szybciej podały decyzje o udzieleniu kredytu.
25-04-2020 10:17
25-04-2020 15:46 | Edytowano: 25-04-2020 15:49
Zrezygnować z ING, my już jesteśmy z innym bankiem, który się tak nie wygłupiał.
Oferta była kusząca, ale co z tego, jak nie można finalnie jej dostać pomimo złożenia wniosku w momencie oferowanej promocji.
Dodatkowo czas oczekiwania, 50 dni, człowiek zaczyna kwestionować czy jak przyjdzie załatwić inną sprawę z bankiem to będzie tam ktoś zwarty i gotowy, do tego żeby udzielić potrzebnej pomocy w sensownym czasie.
26-04-2020 07:14
26-04-2020 21:05
Nie.
Potrzebowałem zdecydować się szybko. Aneks z developerem miałem do końca miesiąca.
Inna kwestia - po tak długim czasie oczekiwania po prostu nie jestem w stanie traktować ING poważnie. Chyba nie ma co wyjaśniać, decyzja już zapadła, mamy kredyt w innym banku, który dał decyzję w 2 tyg. i utrzymał parametry oferty.
27-04-2020 12:12
klodia27 Prosimy, skontaktuj się w tej sprawie z opiekunem Twojego wniosku. Twój opiekun sprawdzi to dla Ciebie.
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024