22-04-2020 22:47 | Edytowano: 22-04-2020 22:48
Dzień dobry,
wspólnie z narzeczoną złożyliśmy wniosek o kredyt mieszkaniowy na koniec lutego - 28.02, wtedy został zarejestrowany. Na decyzję trzeba było czekać na prawdę długo i no.... cóż przyszła, 18.04. po 50 dniach. Rozumiemy, że są pewne okoliczności towarzyszące, ale zaglądając tutaj na forum widzieliśmy, że wnioski osób, które aplikowały na początku kwietni,a w niektórych przypadkach, były rozpatrywane szybciej. Ja rozumiem też, że decyzja jest zawsze indywidualna dla każdego przypadku, ale z drugiej strony dwójka ludzi z korpo raczej nie powinno mieć problemu z uzyskaniem kredytu jak mają te 20% wkładu własnego.
Teraz na tym nie koniec. Decyzja przyszła, pozytywna, ale sama decyzja komunikuje straszne nieporozumienie. Wnioskowaliśmy o kwotę X, dostaliśmy Y, dużo mniejszą, marża też - nie taka jak na ofercie, miała być 1.95 jest 2.3. Mówię o ofercie: "Najlepiej na swoim - Lekka rata"
do 15/03/2020 - z oprocentowaniem stałym.
Na prawdę, jeżeli bank nie chce nam dać kredytu to mógłby po prostu odmówić i nie trzymać nas i naszego developera tyle czasu, a na koniec daje zupełnie nie to o co się staraliśmy. Na szczęście mamy 3 inne banki, które chcą nam udzielić kredytu, ale ten z oferty ING był naszym preferowanym.
23-04-2020 07:01
O ile zmniejszenie kwoty kredytu się zdarza, to jednak zmianę oprocentowania wyjaśnił bym z osobą u której składałeś wniosek.
23-04-2020 09:33
Wniosek złożony był przez pośrednika, on już powiedział "to jakieś nieporozumienie".
I jest to nieporozumienie, którego już pewnie nie wyjaśnimy, bo do końca tyg. potrzebuje się zdecydować odnośnie kredytu.
Podaję numer wniosku 720097898527010, jeżeli pracownik ING jest w stanie skontaktować się z nami lub z naszym pośrednikiem - prosimy o kontakt dzisiaj do godz. 12:00.
23-04-2020 09:45 | Edytowano: 23-04-2020 09:56
Ja kredyt załatwiałem w oddziale ING. Zasada tam jest taka - przedstawiają Ci ofertę, drukują ją. Jej warunki obowiązują przez 2 tygodnie i masz to na piśmie. Jeśli warunki (np. oprocentowanie) się zmieni, to możesz w każdej chwili udać się do oddziału i zaklepać na 2 tygodnie ofertę na nowych warunkach. Podejrzewam, że pośrednicy takich możliwości nie mają.
Pytanie ile winy jest po stronie banku, ile po stronie pośrednika. Śledzę to forum i z czymś takim, aby zmieniono warunki % nie czytałem tutaj.
23-04-2020 18:32
No niestety. Zmieniły się, marża wyraźnie podskoczyła. W formularzu informacyjnym dostałem warunki:
"Wysokość zmiennej stopy procentowej ustalana jest przez Bank jako suma wskaźnika referencyjnego WIBOR 6M
(sześciomiesięczny wskaźnik WIBOR) oraz marży Banku, w wysokości 1,95 p.p. (punktów procentowych). W sytuacji,
gdy wskaźnik referencyjny WIBOR 6M przyjmie wartość „0” (zero) lub ujemną oprocentowanie kredytu będzie równe
wysokości marży Banku."
W praktyce 2.3 p.p.
Ja rozumiem, że korona wirus, że NBP stopy obniża stopy, ale z drugiej strony żaden z banków, do którego składaliśmy wniosek nie zmienił warunków "w locie". Wszystkie trzy dały nam taką marżę jaka była w ofertach w momencie zgłaszania. Również dużo szybciej podały decyzje o udzieleniu kredytu.
25-04-2020 10:17
25-04-2020 15:46 | Edytowano: 25-04-2020 15:49
Zrezygnować z ING, my już jesteśmy z innym bankiem, który się tak nie wygłupiał.
Oferta była kusząca, ale co z tego, jak nie można finalnie jej dostać pomimo złożenia wniosku w momencie oferowanej promocji.
Dodatkowo czas oczekiwania, 50 dni, człowiek zaczyna kwestionować czy jak przyjdzie załatwić inną sprawę z bankiem to będzie tam ktoś zwarty i gotowy, do tego żeby udzielić potrzebnej pomocy w sensownym czasie.
26-04-2020 07:14
26-04-2020 21:05
Nie.
Potrzebowałem zdecydować się szybko. Aneks z developerem miałem do końca miesiąca.
Inna kwestia - po tak długim czasie oczekiwania po prostu nie jestem w stanie traktować ING poważnie. Chyba nie ma co wyjaśniać, decyzja już zapadła, mamy kredyt w innym banku, który dał decyzję w 2 tyg. i utrzymał parametry oferty.
27-04-2020 12:12
klodia27 Prosimy, skontaktuj się w tej sprawie z opiekunem Twojego wniosku. Twój opiekun sprawdzi to dla Ciebie.
Nie mamy tutaj wglądu do systemu bankowego. Proszę, skontaktuj się z nami na czacie w Moim ING lub telefonicznie z infolinią pod numerem 32 357 00 69, tylko w ten sposób możemy przyjąć reklamację.
18-12-2024w dniu 18.12 robilem wpłate pieniedzy ok 19.10 nr wplatomatu R N E T S F 11 , kwota 900 zl , nie została zaksiegowana a bankomat przestał działać co jest z moimi środkami ?
18-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
5 | |
5 | |
4 | |
2 |