Odpowiedz

konto oszczędnościowe

Witam

Jakiś czas temu zmarła moja żona. Mieliśmy wspólne konto pod które było podpięte konto oszczędnościowe.W oddziale zgłosiłem, że małżonka nie żyje, chciałem zlikwidować jej kartę płatniczą. Okazało się, że pani w oddziale automatycznie zamroziła konto oszczędnościowe. Jak mam to ugryźć?Dlaczego tak zrobiła i dlaczego nie mam dostępu do konta?Czy teraz jedyna droga to notariusz? Dodam, że mam dzieci.

 

Pozdrawiam

Odpowiedz
0 Lajków
Dee
Dee
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
28-05-2020
Wiadomość 1 z 8 (7 586 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

@Dee to prawidłowe działanie. Do dyspozycji po śmierci współposiadacza pozostaje konto rozliczeniowe. Konto oszczędnościowe wpada jednak w masę spadkową. Teraz koniczne jest przeprowadzenie procesu spadkowego. Jeśli jest testament to wystarczy notariusz, w przeciwnym razie konieczne będzie postępowanie sądowe.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 8 (7 487 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

A jak to się ma do punktu Regulaminu :

" ...śmierć jednego ze współposiadaczy wspólnego rachunku – całość środków zgromadzonych na rachunku Bank pozostawia do dyspozycji drugiemu współposiadaczowi. Z dniem śmierci współposiadacza rachunku wspólnego, rachunek ten ulega przekształceniu w rachunek indywidualny prowadzony dla żyjącego posiadacza rachunku (dzień przekształcenia). ..."

Odpowiedz
0 Lajków
marwik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
19-06-2020
Wiadomość 3 z 8 (7 306 wyświetleń)
marwik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
19-06-2020
Wiadomość 4 z 8 (7 302 wyświetleń)

Re: Re.: konto oszczędnościowe

@marwik przepraszam, masz rację. Dla kont oszczędnościowych występują te same regulacje co dla kont rozliczeniowych. 

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 5 z 8 (7 296 wyświetleń)

Re: Re.: konto oszczędnościowe

@Konto usunięte Powiem jedno. Jeżeli tak rzetelne są wszystkie odpowiedzi na tym forum, "fachowców" bankowych, to ja dziękuję.  Wypadałoby trochę się podszkolić, zaznajomić z regulaminami firmy, którą reprezentujecie,  być na bieżąco ze zmianami.  

Ale chyba większość pracowników w placówkach ING, związanych z obsługą klienta, nie wie, niestety, jakie przepisy, regulaminy obowiązują w ich firmie.  Mają problem z udzieleniem rzetelnej i prawdziwej informacji. A dla klienta dezinformacja może skutkować naprawdę sporymi problemami. 

Swojego czasu musiałam odwiedzić 2 placówki, zasięgnąć porady na czacie czy infolinii, żeby w końcu uzyskać PRAWDZIWĄ informację. 

Trzeba mieć szczęście, żeby trafić na dobrego, rzetelnego pracownika banku. To nie jest śmieszne, ale straszne. 

Odpowiedz
0 Lajków
marwik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
19-06-2020
Wiadomość 6 z 8 (6 981 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

no właśnie, z regulaminu wychodzi, że tata jako współwłaściciel konta powinien mieć do niego dostęp. Czy może należy przeprowadzić postępowanie spadkowe i dopiero później ten dostęp tata odzyska. Czy czworo dzieci będzie uwzględnione w takim postępowaniu?Jest to niejasne i bez sensu, skoro to były pieniądze rodziców to dlaczego miałoby to być dzielone między całą rodzinę, skoro tata żyje.

Odpowiedz
0 Lajków
Dee
Dee
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
28-05-2020
Wiadomość 7 z 8 (6 700 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

@Dee, chcielibyśmy się odnieść do Twojego pytania, jednak trudno mi zrozumieć, co dokładnie masz na myśli. Jeśli tato żyje, nie można zrealizować postępowania spadkowego. Jeśli masz na myśli inne powiązania kont, proszę - doprecyzuj swój wpis. Chętnie odpowiemy Emotikon: Szczęśliwy 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaR
Były moderator
Były moderator icon
168
22
02-11-2016
Wiadomość 8 z 8 (6 642 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Kredyt hipoteczny na dom - dlaczego ciągle otrzymuję nieprawdziwe informacje o czasach ?

Widząc ten post ucieszyłem się, że nie jestem sam. Tzn, że kredyt na dom i że temat ciągnie się w nieskończoność. My złożyliśmy przez doradcę zewnętrznego wniosek 26.02, po drodze jakiś brak więc do a

...

18-04-2024
Re: Kredyt hipoteczny na dom - dlaczego ciągle otrzymuję nieprawdziwe informacje o czasach ?

Rozumiemy, że taka sytuacja może nie być komfortowa. Jednak każdy wniosek rozpatrujemy indywidualne i może wymagać dodatkowej weryfikacji. 

Dziękujemy za Twoje opinie dotyczące statusów wniosków. Prze

...

18-04-2024
Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witam! Mam dziwny problem z aplikacją Moje ING. Od dzisiaj rana podczas próby włączenia aplikacji, zaczyna się ona szybko odświeżać a przy tym odtwarza się dźwięk jakiegoś powiadomienia i wibracja. (I...

17-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy