Odpowiedz

konto oszczędnościowe

Witam

Jakiś czas temu zmarła moja żona. Mieliśmy wspólne konto pod które było podpięte konto oszczędnościowe.W oddziale zgłosiłem, że małżonka nie żyje, chciałem zlikwidować jej kartę płatniczą. Okazało się, że pani w oddziale automatycznie zamroziła konto oszczędnościowe. Jak mam to ugryźć?Dlaczego tak zrobiła i dlaczego nie mam dostępu do konta?Czy teraz jedyna droga to notariusz? Dodam, że mam dzieci.

 

Pozdrawiam

Odpowiedz
0 Lajków
Dee
Dee
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
28-05-2020
Wiadomość 1 z 8 (9 038 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

@Dee to prawidłowe działanie. Do dyspozycji po śmierci współposiadacza pozostaje konto rozliczeniowe. Konto oszczędnościowe wpada jednak w masę spadkową. Teraz koniczne jest przeprowadzenie procesu spadkowego. Jeśli jest testament to wystarczy notariusz, w przeciwnym razie konieczne będzie postępowanie sądowe.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 8 (8 938 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

A jak to się ma do punktu Regulaminu :

" ...śmierć jednego ze współposiadaczy wspólnego rachunku – całość środków zgromadzonych na rachunku Bank pozostawia do dyspozycji drugiemu współposiadaczowi. Z dniem śmierci współposiadacza rachunku wspólnego, rachunek ten ulega przekształceniu w rachunek indywidualny prowadzony dla żyjącego posiadacza rachunku (dzień przekształcenia). ..."

Odpowiedz
0 Lajków
marwik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
19-06-2020
Wiadomość 3 z 8 (8 756 wyświetleń)
marwik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
19-06-2020
Wiadomość 4 z 8 (8 751 wyświetleń)

Re: Re.: konto oszczędnościowe

@marwik przepraszam, masz rację. Dla kont oszczędnościowych występują te same regulacje co dla kont rozliczeniowych. 

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 5 z 8 (8 745 wyświetleń)

Re: Re.: konto oszczędnościowe

@Konto usunięte Powiem jedno. Jeżeli tak rzetelne są wszystkie odpowiedzi na tym forum, "fachowców" bankowych, to ja dziękuję.  Wypadałoby trochę się podszkolić, zaznajomić z regulaminami firmy, którą reprezentujecie,  być na bieżąco ze zmianami.  

Ale chyba większość pracowników w placówkach ING, związanych z obsługą klienta, nie wie, niestety, jakie przepisy, regulaminy obowiązują w ich firmie.  Mają problem z udzieleniem rzetelnej i prawdziwej informacji. A dla klienta dezinformacja może skutkować naprawdę sporymi problemami. 

Swojego czasu musiałam odwiedzić 2 placówki, zasięgnąć porady na czacie czy infolinii, żeby w końcu uzyskać PRAWDZIWĄ informację. 

Trzeba mieć szczęście, żeby trafić na dobrego, rzetelnego pracownika banku. To nie jest śmieszne, ale straszne. 

Odpowiedz
0 Lajków
marwik
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
19-06-2020
Wiadomość 6 z 8 (8 426 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

no właśnie, z regulaminu wychodzi, że tata jako współwłaściciel konta powinien mieć do niego dostęp. Czy może należy przeprowadzić postępowanie spadkowe i dopiero później ten dostęp tata odzyska. Czy czworo dzieci będzie uwzględnione w takim postępowaniu?Jest to niejasne i bez sensu, skoro to były pieniądze rodziców to dlaczego miałoby to być dzielone między całą rodzinę, skoro tata żyje.

Odpowiedz
0 Lajków
Dee
Dee
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
28-05-2020
Wiadomość 7 z 8 (8 143 wyświetleń)

Re: konto oszczędnościowe

@Dee, chcielibyśmy się odnieść do Twojego pytania, jednak trudno mi zrozumieć, co dokładnie masz na myśli. Jeśli tato żyje, nie można zrealizować postępowania spadkowego. Jeśli masz na myśli inne powiązania kont, proszę - doprecyzuj swój wpis. Chętnie odpowiemy Emotikon: Szczęśliwy 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaR
Były moderator
Były moderator icon
168
22
02-11-2016
Wiadomość 8 z 8 (8 082 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Rezygnacja z transzy kredytu i spłata uruchomionej transzy.

Możesz zrezygnować z pozostałej części transzy, natomiast w takiej sytuacji będziemy i tak prosić Cię o rozliczenie inwestycji. Dodatkowo poprosimy o udokumentowanie środków - które potwierdzą, że będ

...

18-12-2024
Re.: Awaria wpłatomatu

Nie mamy tutaj wglądu do systemu bankowego. Proszę, skontaktuj się z nami na czacie w Moim ING lub telefonicznie z infolinią pod numerem 32 357 00 69, tylko w ten sposób możemy przyjąć reklamację.

18-12-2024
Re.: Awaria wpłatomatu

w dniu 18.12 robilem wpłate pieniedzy ok 19.10 nr wplatomatu R N E T S F 11 , kwota 900 zl , nie została zaksiegowana a bankomat przestał działać co jest z moimi środkami ?

18-12-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy