28-05-2020 17:40
Witam
Jakiś czas temu zmarła moja żona. Mieliśmy wspólne konto pod które było podpięte konto oszczędnościowe.W oddziale zgłosiłem, że małżonka nie żyje, chciałem zlikwidować jej kartę płatniczą. Okazało się, że pani w oddziale automatycznie zamroziła konto oszczędnościowe. Jak mam to ugryźć?Dlaczego tak zrobiła i dlaczego nie mam dostępu do konta?Czy teraz jedyna droga to notariusz? Dodam, że mam dzieci.
Pozdrawiam
29-05-2020 17:49
@Dee to prawidłowe działanie. Do dyspozycji po śmierci współposiadacza pozostaje konto rozliczeniowe. Konto oszczędnościowe wpada jednak w masę spadkową. Teraz koniczne jest przeprowadzenie procesu spadkowego. Jeśli jest testament to wystarczy notariusz, w przeciwnym razie konieczne będzie postępowanie sądowe.
19-06-2020 16:33
A jak to się ma do punktu Regulaminu :
" ...śmierć jednego ze współposiadaczy wspólnego rachunku – całość środków zgromadzonych na rachunku Bank pozostawia do dyspozycji drugiemu współposiadaczowi. Z dniem śmierci współposiadacza rachunku wspólnego, rachunek ten ulega przekształceniu w rachunek indywidualny prowadzony dla żyjącego posiadacza rachunku (dzień przekształcenia). ..."
19-06-2020 16:36
19-06-2020 17:26
@marwik przepraszam, masz rację. Dla kont oszczędnościowych występują te same regulacje co dla kont rozliczeniowych.
11-07-2020 16:29
@Konto usunięte Powiem jedno. Jeżeli tak rzetelne są wszystkie odpowiedzi na tym forum, "fachowców" bankowych, to ja dziękuję. Wypadałoby trochę się podszkolić, zaznajomić z regulaminami firmy, którą reprezentujecie, być na bieżąco ze zmianami.
Ale chyba większość pracowników w placówkach ING, związanych z obsługą klienta, nie wie, niestety, jakie przepisy, regulaminy obowiązują w ich firmie. Mają problem z udzieleniem rzetelnej i prawdziwej informacji. A dla klienta dezinformacja może skutkować naprawdę sporymi problemami.
Swojego czasu musiałam odwiedzić 2 placówki, zasięgnąć porady na czacie czy infolinii, żeby w końcu uzyskać PRAWDZIWĄ informację.
Trzeba mieć szczęście, żeby trafić na dobrego, rzetelnego pracownika banku. To nie jest śmieszne, ale straszne.
24-07-2020 19:21
no właśnie, z regulaminu wychodzi, że tata jako współwłaściciel konta powinien mieć do niego dostęp. Czy może należy przeprowadzić postępowanie spadkowe i dopiero później ten dostęp tata odzyska. Czy czworo dzieci będzie uwzględnione w takim postępowaniu?Jest to niejasne i bez sensu, skoro to były pieniądze rodziców to dlaczego miałoby to być dzielone między całą rodzinę, skoro tata żyje.
26-07-2020 06:14
@Dee, chcielibyśmy się odnieść do Twojego pytania, jednak trudno mi zrozumieć, co dokładnie masz na myśli. Jeśli tato żyje, nie można zrealizować postępowania spadkowego. Jeśli masz na myśli inne powiązania kont, proszę - doprecyzuj swój wpis. Chętnie odpowiemy
Nie mamy tutaj wglądu do systemu bankowego. Proszę, skontaktuj się z nami na czacie w Moim ING lub telefonicznie z infolinią pod numerem 32 357 00 69, tylko w ten sposób możemy przyjąć reklamację.
18-12-2024w dniu 18.12 robilem wpłate pieniedzy ok 19.10 nr wplatomatu R N E T S F 11 , kwota 900 zl , nie została zaksiegowana a bankomat przestał działać co jest z moimi środkami ?
18-12-2024