17-09-2020 17:05 | Edytowano: 17-09-2020 17:08
Dzień dobry,
Złożyłem w dniu dzisiejszym (przed 17, która jest godziną graniczną) poprzez aplikację mobilną dyspozcyję zamknięcia IKZE (otwarte w maju 2018)
Pytania trzy:
- ile będzie trwało zamknięcie konta?
- kiedy fizycznie środki z IKZE zostaną przelane na rachunek bieżący,
- czy zostanie pobrana prowizja od wypłaty?
Dziękuję
18-09-2020 17:56
@majrun Dyspozycje złożone w Moim ING w dzień roboczy do godziny 17 są realizowane tego samego dnia. Pieniądze po zamknięciu IKZE do 17 powinny być po chwili na Twoim koncie, najpóźniej do końca tego samego dnia. W momencie, gdy zamkniesz IKZE - zrobisz Zwrot, po upływie roku od założenia IKZE nie zapłacisz prowizji. W tym przypadku do końca lutego roku następującego po roku, w którym doszło do Zwrotu środków z IKZE wyślemy informacje PIT-11. Deklarację otrzymasz, jeśli dokonałeś Zwrotu z IKZE i wtedy, kiedy saldo zamykanego IKZE będzie wynosiło więcej niż 0 zł. Na formularzu podawana jest łączna kwota zgromadzonych środków na IKZE (kapitał + narosłe odsetki). Z tym PIT-em następnie rozliczysz się w Urzędzie Skarbowym.
09-02-2022 06:44 | Edytowano: 09-02-2022 06:46
Witam,
czy Bank wystawiając PIT-11 pobiera zaliczkę na podatek od zwrotu z IKZE i przesyła ją do Urzędu Skarbowego?
Pozdrawiam
15-02-2022 17:41
Na formularzu PIT podawana jest łączna kwota zgromadzonych środków na IKZE (kapitał + narosłe odsetki). W oparciu o otrzymaną informację, właściciel IKZE zobowiązany jest uwzględnić wskazaną kwotę przychodu w składanym zeznaniu rocznym.
PIT jest wysyłany do urzędu skarbowego w terminie do 31 stycznia roku, po którym nastąpił Zwrot środków. Natomiast klient otrzymuje dokument do końca lutego.
19-09-2022 19:32 | Edytowano: 19-09-2022 19:33
dyspozycja zamknięcia konta IKZE oszczędnościowego została zrealizowana a środki z IKZE nie zostały przelane na rachunek bieżący kiedy to nastąpi ? czy to jakiś błąd? Proszę o informację.
20-09-2022 20:18 | Edytowano: 20-09-2022 20:20
Dyspozycje zwrotu środków z IKZE realizowane są do 14 dni kalendarzowych.
Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024mogli w jakiś sposób poinformować, niekiedy są komunikaty o ew. przerwach lub awariach
08-11-2024