26-08-2022 15:04
dzień dobry na jakiej podstawie bank oczekuje zaktualizowania danych dowodu osobistego i rezydencji podatkowej podczas zamykania konta? nie chcę podawać danych nowego dowodu,. pesel się nie zmienił. czy można zamknąć konto w oparciu o nieaktualny, widniejący w bazie banku dowód i nie podawać danych nt. rezydencji podatkowej?
z poważaniem
27-08-2022 15:53 | Edytowano: 27-08-2022 15:55
Abyśmy mogli zrealizować jakiekolwiek dyspozycje bankowe, w tym zamknięcie konta musimy posiadać w systemie aktualny dokument tożsamości. Może to być dowód osobisty lub paszport. Bez takiego dokumentu nie jesteśmy w stanie Ciebie obsłużyć. Jeśli chodzi o rezydencje podatkową, to jako instytucja finansowa mamy obowiązek identyfikować i przekazywać Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej informacje o kontach klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w innych krajach. Stąd prosiliśmy Cię o taką informację. Wynika to z regulaminu świadczenia przez nas usług w ramach prowadzenia rachunków płatniczych dla osób fizycznych oraz Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.
29-10-2022 01:24
Istnieje możliwość przyjmowania wymaganych dokumentów tj. np.: zaświadczenia o dochodzie, zaświadczenia z Urzędu Skarbowego/ZUS/KRUS z kwalifikowanym podpisem elektronicznym/kwalifikowaną pieczęcią. T
... 09-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
12 | |
11 | |
6 | |
4 | |
4 |