Odpowiedz

dowód osobisty

Nie rozumiem dlaczego Bank nie honoruje dowodu osobistego w aplikacji mObywatel. Jest to znacznie bezpieczniejsze: można go zweryfikować poprzez działanie hologramów, klient nie musi nosić dokumentu plastikowego (nie jest narażony na zgubienie), a w przypadku zagubienia lub zastrzeżenia dokumentu, dowód w aplikacji nie będzie prezentowany. Wszystkie urzędy (a także poczta) honorują dowód osobisty w mObywatel. Czemu Bank tego nie robi? Nie zależy mu na bezpieczeństwie klientów i jego danych?

Odpowiedz
0 Lajków
LLL
LLL
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
03-01-2020
Wiadomość 1 z 5 (12 342 wyświetleń)

Re: dowód osobisty

Zgodnie z informacją Ministerstwa Cyfryzacji, wersja graficzna dokumentu tożsamości w aplikacji mObywatel nie jest dokumentem tożsamości. Jeśli prosimy o okazanie dowodu osobistego, to zawsze jest to plastikowy dokument.

 

Z mTożsamości możesz skorzystać wszędzie tam, gdzie nie jest wymagany dowód osobisty (plastikowy dokument) lub paszport, np. podczas wizyty w hotelu, na siłowni, przy zamawianiu usług. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
586
125
19-03-2018
Wiadomość 2 z 5 (12 303 wyświetleń)

Re: dowód osobisty

Prosiłbym o podanie podstawy prawnej tej informacji.


@KarolinaM:

Zgodnie z informacją Ministerstwa Cyfryzacji, wersja graficzna dokumentu tożsamości w aplikacji mObywatel nie jest dokumentem tożsamości. Jeśli prosimy o okazanie dowodu osobistego, to zawsze jest to plastikowy dokument.

 

Z mTożsamości możesz skorzystać wszędzie tam, gdzie nie jest wymagany dowód osobisty (plastikowy dokument) lub paszport, np. podczas wizyty w hotelu, na siłowni, przy zamawianiu usług. 


 

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
246
89
02-03-2016
Wiadomość 3 z 5 (10 519 wyświetleń)

Re: dowód osobisty

Usługa mTożsamość [mObywatel] nie jest „cyfrowym dowodem osobistym”. Jest to dokument elektroniczny, zawierający odwzorowanie danych z dowodu osobistego, które poprzez aplikację mObywatel mogą być prezentowane na ekranie telefonu komórkowego użytkownika. Aplikacja mObywatel jest usankcjonowana prawnie jako narzędzie pozwalające na potwierdzenie tożsamości osoby. Podstawą są przepisy ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publicznej. Na ich mocy udostępniona w aplikacji usługa mTożsamość może być wykorzystywana przez obywateli do potwierdzania ich tożsamości we wszystkich sytuacjach tego wymagających, z wyjątkiem tych przypadków, w których z przepisów prawa jednoznacznie wynika konieczność takiego potwierdzenia na podstawie dokumentu tożsamości, tj. dowodu osobistego lub paszportu.

 

Podstawy prawne:


Art. 34 ust 4. Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu 
Instytucje obowiązane na potrzeby stosowania środków bezpieczeństwa finansowego mogą przetwarzać informacje zawarte w dokumentach tożsamości klienta i osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz sporządzać ich kopie.
Art. 112b Ustawy Prawo Bankowe
Banki mogą przetwarzać dla celów prowadzonej działalności bankowej informacje zawarte w dokumentach tożsamości osób fizycznych.
Art. 19e – 19j Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
586
125
19-03-2018
Wiadomość 4 z 5 (10 390 wyświetleń)

Re: dowód osobisty

ref: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mtozsamosc (słaba ta usługa…)

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
246
89
02-03-2016
Wiadomość 5 z 5 (10 388 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Aplikacja mobilna - pomysły z innych banków do wzdrożenia w ING

Najwidoczniej nie korzystasz z funkcjonalności/usług, przy których te błędy są Emotikon: Szczęśliwy

03-11-2024
Re: Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Wiem, dlatego o tym piszę.

03-11-2024
Re.: Restrukturyzacja

Prosimy, w tej sprawie skontaktuj się z nami na czacie w Moim ING w dni robocze od 8-16 i specjaliści od restrukturyzacji sprawdzą Twoją sytuację i dane w systemie bankowym.

02-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy