Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Zmiana TOIP - zamknięcie konta firmowego

Czy w związku ze zmianą tabeli i opłat dla kont firmowych od 1 kwietnia jest/lub pojawi się do 31 marca możliwość zamknięcia konta firmowego online bez konieczności wizyty w oddziale banku lub wysyłania listu?

Czy oświadczenie o zamknięciu konta firmowego wysłane listownie musi być poświadczone notarialne czy wystarczy podpis?

Czy takie oświadczenie można wysłać w sposób elektroniczny podpisując dokument podpisem zaufanym przy użyciu profilu zaufanego?

Najlepszą opcją byłoby wprowadzenie możliwości zamknięcia konta firmowego w sposób online, ale czy pojawi się ta możliwość do 1 kwietnia 2021r.?

Odpowiedz
0 Lajków
nn89
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
16-02-2021
Wiadomość 1 z 6 (6 650 wyświetleń)

Re: Zmiana TOIP - zamknięcie konta firmowego

Jeśli nie akceptujesz zmian w TOiP, to powinieneś – do 31 marca 2021 r. – złożyć oświadczenie o braku akceptacji zmian. Będzie to równoznaczne z wypowiedzeniem umów. Zamknięcie konta firmowego będzie możliwe, jeśli na koncie VAT saldo będzie zerowe.

Oświadczenie możesz złożyć w oddziale banku lub korespondencyjnie na adres siedziby naszego banku:
ING Bank Śląski S.A
ul. Sokolska 34
40-086 Katowice
Wystarczy zwykły podpis - bez potwierdzenia notarialnego. Ważne, aby był zgodny z wzorem podpisu u nas. 

Nie przewidujemy innego sposobu zamknięcia konta w związku z tą zmianę. 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1096
216
07-06-2017
Wiadomość 2 z 6 (6 634 wyświetleń)

Re: Zmiana TOIP - zamknięcie konta firmowego

Dziękuje za odpowiedź.

Rozumiem, że mogę też złożyć zwykłe oświadczenie o zamknięciu konta (również bez podpisu notarialnego) i wtedy konto zostanie wcześniej zamknięte?

Odpowiedz
0 Lajków
nn89
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
16-02-2021
Wiadomość 3 z 6 (6 605 wyświetleń)

Re: Zmiana TOIP - zamknięcie konta firmowego

Tak, zgadza się - nie wymagamy notarialnego potwierdzenia podpisu. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1096
216
07-06-2017
Wiadomość 4 z 6 (6 566 wyświetleń)

Re: Zmiana TOIP - zamknięcie konta firmowego

[ Edytowane ]

Czy dostępny jest wzór oświadczenia o zamknięciu konta firmowego, którym można posłużyć się w celu zamknięcia konta drogą pocztową?

Odpowiedz
0 Lajków
Kat1
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
19-02-2021
Wiadomość 5 z 6 (6 503 wyświetleń)

Re: Zmiana TOIP - zamknięcie konta firmowego

Niestety, nie mamy takiego wzoru. Jednak dyspozycja powinna zawierać te informacje:

Dane osobowe:
- imię nazwisko,
- pełny adres zamieszkania,
- PESEL, (jeśli nie masz zamieszkania na terenie Polski nie jest on wymagany),
- rodzaj, serię, numer i datę ważności dowodu tożsamości.
 
Dane konta:
- 26 cyfr numeru konta
 
Dodatkowo: 
- w przypadku salda dodatniego przelej pieniądze na inne konto lub w pisemnej dyspozycji wskaż konto, którego jesteś właścicielem, na jaki mamy zrealizować dyspozycję,
- w przypadku salda ujemnego należy je wcześniej uzupełnić, lub w pisemnej dyspozycji wskazać konto w naszym banku, z którego możemy taką dyspozycję zrealizować,
- możemy skontaktować się z Tobą, aby potwierdzić Twoją pisemną dyspozycję.
W przypadku braku przeciwwskazań, zamkniemy konto niezwłocznie po wpłynięciu do banku pisma.


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 6 z 6 (6 434 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?

24-11-2024
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Witam,

mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p

...

24-11-2024
Re.: Inne dane przelewu niż właściciela konta

I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?

23-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy