16-10-2022 18:33
Dzień dobry
W programie lojalnościowym/cashback jednej z polskich galerii handlowych jest taki zapis:
"Jeżeli użytkownik zdecyduje się na aktywowanie Naliczania Punktów Cashback poprzez zsynchronizowanie rachunku bankowego, musi udostępnić następujące informacje firmie Transaction Connect: nazwa oddziału / typ konta / identyfikator bankowy klienta / kod konta bankowości klienta / inne dane, które mogą być wymagane przez oddział Firmy zakwalifikowanej oraz zaakceptować zsynchronizowanie swojego konta z Kontem lojalnościowym."
Oraz dodatkowo przed samym logowaniem do banku:
"Upoważniam Spaycial, zatwierdzony przez Banque de France (ACPR) do:
- Dostępu, w moim imieniu, do moich rachunków bieżących lub danych moich rachunków kart ... oraz do przechowywania i analizowania transakcji w celu identyfikacji transakcji dokonanych w centrum handlowym."
Nie zamierzam udostępniać takich informacji nikomu ale z ciekawości chciałbym spytać czy takie procedury są normalne i bezpieczne?
Czy jeśli zezwoliłbym na dostęp do tych informacji to czy informacja o tym pojawiłaby się w aplikacji ING w dziale: Ustawienia/Bezpieczeństwo/Udostępnianie informacji o kontach?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej sytuacji.
19-10-2022 19:16
W zakładce Ustawienia/Bezpieczeństwo/Udostępnianie informacji o kontach zobaczysz jakim podmiotom jako klient udostępniasz dane o rachunku w ramach usługi AIS opisanej w dyrektywie PSD2. Mowa tutaj o podmiotach posiadających licencje na świadczenie usługi AIS.
Trudno mi się odnieść czy podmiot, który odpowiada za program lojalnościowy w tej galerii, który pozyskuje dane o rachunku robi to na podstawie usługi AIS lub w inny sposób. Zawsze w takich sytuacjach lepiej zachować ostrożność.
Jakiś czas temu zmieniłem telefon na Huawei. Okazało się, że nie mogę aktywować płatności telefonem . z czego wcześniej korzystałem bez problemu na telefonie Honor i Oppo. Po wielu próbach udałem się
... 16-02-2025ING jako bank chwalę, za komunikację, relatywnie dobry UI,
ale z minusów to zazwyczaj ostrzegam przed tym maskowanie.
Rozumiem, że dla większości ludzi to jest dobry dodatkowy mechanizm bezpieczeństwa
... 16-02-2025Witam, Wczoraj dodałem nowy telefon do aplikacji Moje ING, otrzymałem SMS-a, że ze względów bezpieczeństwa moje bankowość internetowa została zablokowana. Próbowałem ją odblokować, ale pojawiał się bł
... 14-02-2025Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
6 | |
4 | |
3 | |
3 |