09-03-2017 19:56
Od jakiegoś czasu posługuję się dwoma róznymi adresami, starym adresem zameldowania i adresem obecnego zmieszkania.
W danych mojego konta bankowego mam podany adres zameldowania.
Ostatnio jednak podjąłem prace w nowej firmie i wypełniając druczek dotyczący wypłaty wynagrodzenia na moje konto podałem adres zamieszkania.
Moje pytanie brzmi. Czy jeśli pracodawca będzie przelewał wynagrdzonie na moje konto podając inne dane adresowe niż te widniejące na moim koncie bankowym to może to sprawiać jakieś kłopoty typu, niedochodzące do mnie pieniędze? Czy powinienem tę sprawę jakoś sprostować czy wszystko będzie w porządku skoro numer rachunku się zgadza?
10-03-2017 13:35
Dołącze się do pytania, czy system księgowy banku sprawdza takie dane jak dane adresata? Jeżeli na moje konto przyjdzie przelew na Jan Kowalski z innym adresem to czy zostanie uznany?
Jakie dane powinny funkcjonować w systemie? Faktyczny adres zamieszkania czy adres zameldowania? (Nie mam tu na myśli adresu korenspodencyjnego).
10-03-2017 19:56
mike00 pisze:
Od jakiegoś czasu posługuję się dwoma róznymi adresami, starym adresem zameldowania i adresem obecnego zmieszkania.
W danych mojego konta bankowego mam podany adres zameldowania.
Ostatnio jednak podjąłem prace w nowej firmie i wypełniając druczek dotyczący wypłaty wynagrodzenia na moje konto podałem adres zamieszkania.
Moje pytanie brzmi. Czy jeśli pracodawca będzie przelewał wynagrdzonie na moje konto podając inne dane adresowe niż te widniejące na moim koncie bankowym to może to sprawiać jakieś kłopoty typu, niedochodzące do mnie pieniędze? Czy powinienem tę sprawę jakoś sprostować czy wszystko będzie w porządku skoro numer rachunku się zgadza?
Przelewy weryfikujemy po numerze konta. Jeśli będzie poprawny – zaksięgujemy pieniądze. Jeśli adres zamieszkania jest Twoim aktualnym możesz go zmienić w bankowości internetowej lub w oddziale. Jako bank, nie wymagamy adresu zameldowania tylko zamieszkania i korespondencyjny.
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
11-03-2017 14:46
@Konto usunięte W przypadku przelewów krajowych, system weryfikuje dane po numerze konta. Jeśli numer konto będzie się zgadzał, środki zaksięgujemy na koncie.
Nie ma obowiązku meldunkowego. Jeżeli nie masz adresu w dowodzie to zapisujemy adres zgodnie z Twoim oświadczeniem.
Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl
... 06-12-2025Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025