08-05-2020 20:20
Dzień dobry,
Używam od dawna już karty Mastercard w telefonie powiązanej z moim głównym kontem Direct, działała bez zarzutu od chyba kilku już lat. Ostatnio natomiast pojawił się dziwny objaw - płacę zbliżeniowo przez NFC, środki są na koncie, kwota mała (więc bez potwierdzania), pojawia się na telefonie ekran informacyjny dla płatności kartą, zielona okejka, po czym... terminal płatniczy zwraca komunikat "transakcja anulowana". I tak się dzieje teraz cały czas, w różnych już terminalach próbowałem. Ekran na telefonie pokazuje że transakcja poszła, wszystko ok, a terminal płatniczy zwraca po 2 sekundach informację, że transakcja anulowana. I nie ma po niej śladu więcej, w systemie, w historii transakcji. Pieniądze nie pobrane. W tym samym terminalu płatność fizyczna kartą ING przechodzi bez kłopotu (obie powiązane z tym samym kontem)
Teraz - mogę tu podać wszystkie parametry mojego telefonu, ustawienia itd, i zaraz to zrobię, ale nie w tym jest chyba problem, bo do tej pory wszystko działało bez zarzutu na tym samym telefonie. Należy więc szukać raczej tego co się ostatnio zmieniło, co mogło wywołać ten problem.
Telefon mam ten sam cały czas (leciwy już mocno Samsung Galaxy S4 LTE+ wersja i9506 z 2015 roku, z mocniejszym procesorem i LTE), system Android 5.0.1 (czysty, polski, niehackowany soft) nie przechodził ostatnio żadnych zmian, nic w zasadzie nowego na nim nawet nie instalowałem od dawna już, jedynie aktualizacje obecnych aplikacji, ta sama karta SIM, ten sam operator, karta w aplikacji bankowej nie była ruszana - jest wciąż ta sama, nie była ani blokowana, zastrzegana, ani zmieniana. Wszystko trwa sobie w niezmienionym stanie od dawna już, a od jakoś tygodnia-dwóch jest problem z tą płatnością. I jedyne co przychodzi mi do głowy, to aplikacja bankowa MojeING, którą aktualizowałem pod koniec kwietnia do najnowszej wersji 3.4.0 (wersja z 22.04.2020 wg sklepu Google Play), która to aktualizacja tak na oko zbiega się w czasie z pojawieniem się opisanych problemów...
Więc teraz pytanie - czy przy okazji tej aktualizacji zostały wprowadzone jakieś nowe ustawienia dotyczące wymogów systemowych na przykład? I np teraz mój Android 5.0.1 albo sam telefon jest już po prostu za stary? Czegoś nie obsługuje, nie zapewnia należytego poziomu bezpieczeństwa? Tak oczywiście może być (choć wg informacji w GooglePlay aplikacja wymaga min androida 5.0, więc warunek spełniam), ale jeśli tak to chcę o tym wiedzieć, bo do tej pory ta karta działała mi w tym telefonie bez kłopotów...
Jakieś pomysły? Co mogło się zmienić, że teraz nie działa? Podejrzewam, że jednak jest to jakoś związane z tą ostatnią aktualizacja aplikacji bankowej..., wszystko na to wskazuje. I co oznacza komunikat "transakcja anulowana" na terminalu płatniczym? Może TO daje pewną informację co się tutaj dzieje? Nie: transakcja odrzucona, tylko właśnie: anulowana. Myślałem, że może za krótko przykładam telefon, za szybko go zabieram... ale nie, trzymam długo, czekam, ale mimo stałego kontaktu z terminalem, ten spod telefonu już piszczy że anulowane. Więc zupełnie to wygląda tak, jakby to nie techniczne problemy powodowały kłopot, ale jakiś błąd w systemie? Aplikacji? Karcie? (choć ona przecież jest tylko wirtualna). W telefonie płatności zbliżeniowe poprzez ING były od zawsze i cały czas są ustawione jako domyślne (co zresztą było od początku konieczne do płacenia ta kartą)...
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc,
Pozdrawiam.
09-05-2020 21:56
Dziękujemy, że tak szczegółowo opisałeś nam sytuację. Po aktualizacji aplikacji powinieneś móc nadal korzystać z karty.
Aby korzystać z karty Mastercard w telefonie, powinieneś mieć telefon z systemem operacyjnym Android 5.0. lub wyższym i funkcją NFC. Ważne, aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT).
Proszę, sprawdź jeszcze, czy Twoja karta jest aktywna, czy w telefonie masz włączoną antenę NFC. Zaloguj się również do aplikacji, aby odświeżyć pulę płatności. Spróbuj również usunąć urządzenie z zaufanych. W ustawieniach telefonu wejdź w menadżera aplikacji, odszukaj aplikację Moje ING, wejdź w ustawienia pamięci i wybierz „Wyczyść dane”. Następnie aktywuj aplikację i płatności Mastercard w telefonie klikając "Aktywuj płatności".
18-05-2020 23:16
Dzięki, pomogło odłączenie karty od telefonu w aplikacji bankowej, wyzerowanie aplikacji w systemie, po czym na nowo przypisanie karty do tego urządzenia. Już sprawdzone, działa na nowo ok. Dziękuję!
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?
23-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |