Odpowiedz

Karta Mastercard w telefonie - odrzucane płatności

Dzień dobry,

 

Używam od dawna już karty Mastercard w telefonie powiązanej z moim głównym kontem Direct, działała bez zarzutu od chyba kilku już lat. Ostatnio natomiast pojawił się dziwny objaw - płacę zbliżeniowo przez NFC, środki są na koncie, kwota mała (więc bez potwierdzania), pojawia się na telefonie ekran informacyjny dla płatności kartą, zielona okejka, po czym... terminal płatniczy zwraca komunikat "transakcja anulowana". I tak się dzieje teraz cały czas, w różnych już terminalach próbowałem. Ekran na telefonie pokazuje że transakcja poszła, wszystko ok, a terminal płatniczy zwraca po 2 sekundach informację, że transakcja anulowana. I nie ma po niej śladu więcej, w systemie, w historii transakcji. Pieniądze nie pobrane. W tym samym terminalu płatność fizyczna kartą ING przechodzi bez kłopotu (obie powiązane z tym samym kontem)

Teraz - mogę tu podać wszystkie parametry mojego telefonu, ustawienia itd, i zaraz to zrobię, ale nie w tym jest chyba problem, bo do tej pory wszystko działało bez zarzutu na tym samym telefonie. Należy więc szukać raczej tego co się ostatnio zmieniło, co mogło wywołać ten problem.

Telefon mam ten sam cały czas (leciwy już mocno Samsung Galaxy S4 LTE+ wersja i9506 z 2015 roku, z mocniejszym procesorem i LTE), system Android 5.0.1 (czysty, polski, niehackowany soft) nie przechodził ostatnio żadnych zmian, nic w zasadzie nowego na nim nawet nie instalowałem od dawna już, jedynie aktualizacje obecnych aplikacji, ta sama karta SIM, ten sam operator, karta w aplikacji bankowej nie była ruszana - jest wciąż ta sama, nie była ani blokowana, zastrzegana, ani zmieniana. Wszystko trwa sobie w niezmienionym stanie od dawna już, a od jakoś tygodnia-dwóch jest problem z tą płatnością. I jedyne co przychodzi mi do głowy, to aplikacja bankowa MojeING, którą aktualizowałem pod koniec kwietnia do najnowszej wersji 3.4.0 (wersja z 22.04.2020 wg sklepu Google Play), która to aktualizacja tak na oko zbiega się w czasie z pojawieniem się opisanych problemów...

Więc teraz pytanie - czy przy okazji tej aktualizacji zostały wprowadzone jakieś nowe ustawienia dotyczące wymogów systemowych na przykład? I np teraz mój Android 5.0.1 albo sam telefon jest już po prostu za stary? Czegoś nie obsługuje, nie zapewnia należytego poziomu bezpieczeństwa? Tak oczywiście może być (choć wg informacji w GooglePlay aplikacja wymaga min androida 5.0, więc warunek spełniam), ale jeśli tak to chcę o tym wiedzieć, bo do tej pory ta karta działała mi w tym telefonie bez kłopotów...

Jakieś pomysły? Co mogło się zmienić, że teraz nie działa? Podejrzewam, że jednak jest to jakoś związane z tą ostatnią aktualizacja aplikacji bankowej..., wszystko na to wskazuje. I co oznacza komunikat "transakcja anulowana" na terminalu płatniczym? Może TO daje pewną informację co się tutaj dzieje? Nie: transakcja odrzucona, tylko właśnie: anulowana. Myślałem, że może za krótko przykładam telefon, za szybko go zabieram... ale nie, trzymam długo, czekam, ale mimo stałego kontaktu z terminalem, ten spod telefonu już piszczy że anulowane. Więc zupełnie to wygląda tak, jakby to nie techniczne problemy powodowały kłopot, ale jakiś błąd w systemie? Aplikacji? Karcie? (choć ona przecież jest tylko wirtualna). W telefonie płatności zbliżeniowe poprzez ING były od zawsze i cały czas są ustawione jako domyślne (co zresztą było od początku konieczne do płacenia ta kartą)...

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc,

Pozdrawiam.

Odpowiedz
0 Lajków
Blofeld
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
1
05-11-2016
Wiadomość 1 z 3 (8 365 wyświetleń)

Re: Karta Mastercard w telefonie - odrzucane płatności

Dziękujemy, że tak szczegółowo opisałeś nam sytuację. Po aktualizacji aplikacji powinieneś móc nadal korzystać z karty. 

 

Aby korzystać z karty Mastercard w telefonie, powinieneś mieć telefon z systemem operacyjnym Android 5.0. lub wyższym i funkcją NFC. Ważne, aby telefon miał aktualne usługi Google Play i oryginalne oprogramowanie (brak ROOT).

 

Proszę, sprawdź jeszcze, czy Twoja karta jest aktywna, czy w telefonie masz włączoną antenę NFC. Zaloguj się również do aplikacji, aby odświeżyć pulę płatności. Spróbuj również usunąć urządzenie z zaufanych. W ustawieniach telefonu wejdź w menadżera aplikacji, odszukaj aplikację Moje ING, wejdź w ustawienia pamięci i wybierz „Wyczyść dane”. Następnie aktywuj aplikację i płatności Mastercard w telefonie klikając "Aktywuj płatności". 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Moderator
Moderator icon
185
71
04-09-2015
Wiadomość 2 z 3 (8 311 wyświetleń)

Re: Karta Mastercard w telefonie - odrzucane płatności

Dzięki, pomogło odłączenie karty od telefonu w aplikacji bankowej, wyzerowanie aplikacji w systemie, po czym na nowo przypisanie karty do tego urządzenia. Już sprawdzone, działa na nowo ok. Dziękuję!

Blofeld
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
1
05-11-2016
Wiadomość 3 z 3 (8 191 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Rangi w społeczności

Dzień dobry, jestem tutaj nowa Emotikon: Szczęśliwy i nieco pogubiona Emotikon: Mrugający Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,

...

18-11-2024
Re.: ING Księgowość - Działalność nierejestrowana

Obecnie usługi ING Księgowość dedykowane są wyłącznie dla działalności rejestrowanych, jednak analizujemy taką możliwość.

18-11-2024
Re.: Pula kodów De'Longhi

Na ten moment pula kodów do De'Longhi została wyczerpana. Zachęcamy do obserwowania naszej strony.

18-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy