Odpowiedz

Regulacja MiFID II

Od 3 stycznia obowiązuje regulacja MiFID II.

W wiadomości otrzymanej na Moje ING która dotyczy tej regulacji  jest napisane między innymi:

"Będziemy wysyłać dzienne raporty ze zrealizowanych transakcji. Na początek będziemy je wysyłać listem zwykłym. Pracujemy nad udostępnieniem ich w systemie Moje ING w 2018 roku."

Kiedy bank przejdzie na wysyłanie tych raportów w wersji elektronicznej, bo ciągłe otrzymywanie listów jest trochę kłopotliwe.

 

Pozdrawiam 

Odpowiedz
0 Lajków
dan
dan
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
15-07-2017
Wiadomość 1 z 7 (16 012 wyświetleń)

Re.: Regulacja MiFID II

Pracujemy nad tym starając się żeby było to jak najszybciej. Niestety nie jesteśmy w stanie podać dokładnego terminu. 

---
Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
---
Odpowiedz
0 Lajków
BartoszS
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
116
34
30-10-2015
Wiadomość 2 z 7 (16 006 wyświetleń)

Re.: Regulacja MiFID II

Chciałbym odświeżyć temat. Czy są jakieś informacje kiedy nastąpi przejście na raporty elektroniczne?

Odpowiedz
0 Lajków
dan
dan
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
1
15-07-2017
Wiadomość 3 z 7 (15 315 wyświetleń)

Re: Re.: Regulacja MiFID II

[ Edytowane ]

Pracujemy nad tym rozwiązaniem, nie możemy jeszcze wskazać konkretnej daty.

 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaS
Były moderator
Były moderator icon
408
112
12-10-2015
Wiadomość 4 z 7 (15 060 wyświetleń)

Re: Re.: Regulacja MiFID II

A możecie mi Państwo wyjaśnić dlaczego mam zablokowany dostęp do aplikacji Makler, dopóki nie wypełnię ankiety?

 

Jakiś punkt w regulaminie, czy ponownie blokujecie konto bez udokumentowanej podstawy? Bo ani Państwa infolinia, ani maklerzy nie są w stanie wytłumaczyć dlaczego, poza powołaniem się na mityczną regulację MiFID II. Przypominam, że ta dyrektywa obowiązuje od 3 stycznia 2018, więc nie wiem dlaczego akurat dziś mam wypełnić ankietę, a dopóki jej nie wypełnię, konto pozostanie zablokowane. 

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
mtommi
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
65
24
13-04-2016
Wiadomość 5 z 7 (14 732 wyświetleń)

Re: Re.: Regulacja MiFID II

Biuro Maklerskie jest zobowiązane do posiadania aktualnych informacji o kliencie z zakresu jego wiedzy i doświadczenia w inwestowaniu i musi mieć możliwość wykazania, że podjęło wszelkie starania i dochowało należytej staranności, aby ten obowiązek wypełnić. Źródłem aktualnych informacji jest przede wszystkim klient i do klienta cyklicznie będziemy zwracać się o potwierdzenie, czy dane są aktualne. Naszą intencją nie jest blokowanie dostępu do konta maklerskiego.

 

Staramy się, by aktualizacja ankiety była jak najmniej uciążliwa dla klientów. Podczas wejścia do modułu Makler wyświetla się ankieta inwestycyjna. Składa się ona z kilku pytań w zakresie inwestowania. Udzielenie odpowiedzi na pytania zajmuje nie więcej niż kilka minut.

Może Pan również odmówić udzielenia odpowiedzi na te pytania. Możliwość rezygnacji z udzielenia odpowiedzi znajduje się pod pierwszym pytaniem. W takim przypadku jednak nie będziemy mogli przekazać Panu informacji o tym, czy konto maklerskie i instrumenty finansowe są odpowiednie dla Pana.

Każda z dwóch przedstawionych powyżej czynności klienta (udzielenie odpowiedzi lub rezygnacja z udzielenia odpowiedzi) powoduje przejście do konta maklerskiego.

 

Jeżeli chciałby się Pan zapoznać z przepisami prawa to może Pan sięgnąć do art. 54 i 55 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) z dnia 25.4.2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy.

DarekN
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
159
63
30-10-2015
Wiadomość 6 z 7 (14 698 wyświetleń)

Re: Re.: Regulacja MiFID II

[ Edytowane ]

DarekN pisze:
Naszą intencją nie jest blokowanie dostępu do konta maklerskiego.

Ale konto jest zablokowane. Więc proszę uprzejmie mnie nie rozśmieszać intencjami, dobrze? Dodatkowo 2 maklerów i 2 pracowników infolinii nie było w stanie wskazać mi podstawy blokowania rachunku w przypadku nieudzielenia odpowiedzi na ankietę. Zadam więc uzasadnione pytanie: czy Wy czytacie swoje regulaminy?

 

Punkt 8 art. 54 przywołanego rozporządzenia mówi:

"Jeśli przy świadczeniu usługi inwestycyjnej w zakresie doradztwa inwestycyjnego lub zarządzania portfelem firma inwestycyjna nie uzyskuje informacji wymaganych na mocy art. 25 ust. 2 dyrektywy 2014/65/UE, wówczas nie może rekomendować usług inwestycyjnych lub instrumentów finansowych klientowi lub potencjalnemu klientowi. "

Czy odnotowuje tu Pan przypadkiem coś o blokowaniu rachunku?

 

Punkt 2 art. 55 przywołanego rozporządzenia mówi: 

"Firma inwestycyjna nie odwodzi klienta lub potencjalnego klienta od podawania informacji wymaganych do celów art. 25 ust. 2 i 3 dyrektywy 2014/65/UE. "

Tu też nie ma nic o blokowaniu rachunku w przypadku nieudzielenia odpowiedzi na ankietę. 

 

I taką reklamację zamierzacie Państwo rozpatrywać miesiąc?

Czy oczekujecie Państwo skargi do KNF dotyczącej uniemożliwienia przez ING udzielenia odpowiedzi na ankietę w czasie wybranym przez Klienta i wywieranie bezprawnej presji na natychmiastowe udzielenie odpowiedzi, która może mieć negatywne skutki dla Klienta. Będzie to naruszenie wspomnianego wyżej punktu 2 art. 55. Proszę uprzejmie to przemyśleć.

Odpowiedz
0 Lajków
mtommi
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
65
24
13-04-2016
Wiadomość 7 z 7 (14 628 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Analiza wniosku kredyt hipoteczny

Witam, składałam wniosek przez Specjalistę w dniu 8 marca 2024. Dosyłaliśmy zaświadczenie w międzyczasie więc do analizy trafił dopiero 22 marca. Na stronie, gdzie można sprawdzać status wniosku widni

...

19-04-2024
Kredyt hipoteczny staż pracy

Hey wszystkim ! jestem od dawna zadowolonym klientem ING - miałem konto firmowe, teraz mam prywatne. Miałem też już jeden kredyt hipoteczny, który bezproblemowo spłaciłem. Chciałbym ubiegać się o nowy

...

19-04-2024
Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych

Klucz U2F służy tylko i wyłącznie do zatwierdzenia logowania.  Nie autoryzuje nim żadnych przelewów.

 

 

I tutaj właśnie mamy problem. Ty musisz wpisywać kod z sms żeby wyszedł przelew. Czyli jest to bez

...

19-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy